Aan het begin van het mooise deel - Reisverslag uit Tripoli, Libië van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Aan het begin van het mooise deel - Reisverslag uit Tripoli, Libië van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Aan het begin van het mooise deel

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

16 Oktober 2008 | Libië, Tripoli

Na mijn laatste bericht zijn we 's avonds de zandduinen ingegaan om naar de zonsondergang te kijken. De zon ging echter achter een wolk, dus het speciale effct hebben we gemist. De zandduinen op zich en in een rammelende jeep er nar toe is al een speciale belevenis.Eergisteren hebben we meer dan 500 km gereden door een werkelijk leeg landschap. De uitgestrektheid van de leegte en de 300 km lange rechte weg zonder noemenswaardig verkeer is ook heel apart.De enige levende wezens zijn kuddes dromedarissen en een touareg herder met een grote kudde schapen.
We hebben aan het einde van de middag de auto's neergezet in de woestijn. Er is niemand om je heen, alleen een weg in de verte. We hadden een jarige, dus tot in het donker verboden alcohol drinken met een toastje en een knabbeltje.Een avond met volle maa, dus een verlichte woestijn om ons heen, geeft een geweldige sfeer. Gisteren ochtend om acht uur weer starten voor 350 km. We krijgen een afwisselend woestijnlandschap, steen woestijn, heuvels bedekt met lavastenen en tenslote mooie zandduinen.
We zijn 's middags aangekomen op een mooie locatie. We staan onder de palmen en d voorzieningen zijn goed. We hebben twee auto's met mankementen n daar wordt vandaag naar gekeken. We hebben vandaag een rustdag en we zijn met een bus naar Sebha vervoerd, om inkopen te doen. Vanaf morgen worden de mogelijkheden tot fourageren minder, maar de omgeving mooier.We gaan er de komende week 5 dagen met jeeps erop uit. Het worden twee dagtochten en een driedaagse tour.
Hier is alles dus geweldig, elke dag een ervaring rijker. Ik groet ook namens Joke iedereen hartelijk, we gaan nu wat eten en vanmiddag nemen w wat rust. ust is en oord, dat we niet kennen, maar dat halen we thuis wel weer in.

Joke en John de Gier.

• 15 Oktober 2008 - 12:57

Wil En Bing:

Hoi Joke en John,
    Wat een geweldig avontuur! Wij hebben zojuist alle verhalen gelezen en jullie mooie foto's bekeken. Hartelijk dank voor jullie fraaie verjaardagskaarten, die ruim op tijd aankwamen. "De Pieta" van Michelangelo uit de Piëteitskapel van de Sint Pietersbasiliek (Vaticaanstad), dus voor de ex-acoliet. Heel attent ! Het haventje van Sferracavallo kan Wil mooi gaan na schilderen, die is dus ook weer even zoet !
    Wij hebben ook vier dagen genoten in Rome: zon en 24'. Groetjes !!

• 15 Oktober 2008 - 18:49

Lyda:

Hallo lieverds
    We hebben eindelijk e mail dus kunnen we jullie weer volgen hier gaat alles goed Opa is wat verkouden maar dat komt wel weer goed we kunnen julie weer volgen helemaal leuk veel succes en veel liefs van ons we hebben het goed naar ons zin

• 15 Oktober 2008 - 20:44

Thea Brittijn:

Hallo John en Joke!
    Schitterende foto's die me een beetje doen denken aan onze reis naar India! Nostalgie hoor! Hier vallen de blaadjes inmiddels van de bomen, de herfst is echt begonnen hoor. Geniet nog steeds in de duinen met het hardlopen, kijk dan met het langslopen of alles nog in orde is bij jullie huis, snuif op de Laan van Poot de geur op van de open haarden. Deze zullen jullie voorlopig niet nodig hebben. Enne..... het ijs is hier weer prima op de Uithof! Genieten jullie maar lekker van de warme zon hoor! Lieve groet van Thea en natuurlijk ook van Cor

• 16 Oktober 2008 - 07:23

Manita:

Wat een geweldige foto's en wat een mooie reis zeg. Nog wel even een tip, zorg ook dat jullie meer op de foto staan! Ook die ouwe natuurlijk. Kus van Manita, en jo wat sta je leuk op de foto met de knappe man in die bruine jas!

• 16 Oktober 2008 - 14:27

Thea:

Wat een ontzettende mooie tocht maken jullie en wat zien jullie een bijzondere dingen. Leuk de foto's, kunnen wij een beetje meegenieten.
    Geniet ervan, neem ook de rust als het kan en vooral wees voorzichtig, veel liefs Wim en Thea

• 16 Oktober 2008 - 17:23

Ro Den Breejen:

Hoi Lenny en Johan,
    Leuk om zo via de mail jullie verslagen te lezen. Daaf van de Probus heeft met Willy contact gehad en dit adres aan alle leden doorgemaild. Zo te zien hebben jullie het prima naar je zin. Mooie foto's ook. Maar heb jullie er nog niet op kunnen ontdekken. Onze vakantie was ook prima, maar toch "iets" anders dan die van jullie denk ik. Nog heel veel plezier en blijven jullie volgen.
    Groetjes van Ro en Nelly

• 16 Oktober 2008 - 17:25

Ro Den Breejen:

Hoi Lenny en Johan,
    Groetjes van Ro en Nelly

• 17 Oktober 2008 - 10:00

Ed Van Den Bergen:

Mooi, mooi, mooi. Kun je wat meer vertellen over de touaregs en hun muziek? Lieve groeten.

• 18 Oktober 2008 - 11:53

Elly Speijk:

Blijf jullie volgen tijdens deze prachtige reis, wat een avontuur moet dat zijn, take care , liefs en huggen, Elly

• 19 Oktober 2008 - 07:45

Kees En Aagje:

Leuk een bericht van jullie te ontvangen.Zo te lezen is het wel bijzonder en gaat
    alles vrij voorspoedig. Geniet er van en een mooie reis verder.
    Wij zijn gisteravond 18 oktober teruggekomenen van een 6 daags reisje Dresden /Berlijn, anders maar voor ons ook bijzonder na ruim 25 jaar.

• 19 Oktober 2008 - 12:12

Matty Van Es:

Beste John,
    Van Angelien jou adres gekregen. Nu er geen sms contact mogelijk is kan ik toch jullie ervaringen mee beleven.
    Alles is weer avontuurlijk. Ik wens jullie een goede reis. Bedankt voor het mee genieten, Matty.

• 20 Oktober 2008 - 20:34

Gerrit En Heidi:

Hoi Joke John
    Geweldig hoor dat landschap geen file leed daar.Groeten Gerrit en Heidi

• 21 Oktober 2008 - 09:41

Manita En Paul:

Lezen trouw jullie verslagen. Leuk om mee te leven en zo goed omschreven. Hier is alles toppie. Kus van de kleinkids.

• 25 Oktober 2008 - 08:52

Pat Bouman:

Kregen van Angelien de tip om haar reis via jullie verslag te volgen, dat doen we dus. Doe haar a.u.b. de groeten, Ren, Pat, Kyle en Heather Bouman