lange broek, sokken, getverrrr...... Het is herfst - Reisverslag uit Bologna, Italië van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu lange broek, sokken, getverrrr...... Het is herfst - Reisverslag uit Bologna, Italië van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

lange broek, sokken, getverrrr...... Het is herfst

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

14 November 2008 | Italië, Bologna

zaterdagmiddag half vier in Bologna! Buiten liggen plassen, het is mistig en ik heb net in de caravan de kachel aangestoken.
We hebben zondag op Sicilie een olijvenfeest meegemaakt. In de middag trokken folkloristischje dansgroepen door de straten. In de avond was er voor het hele dorpen ( en voor ons) een pastamaaltijd en brood met verse olijven. Het was er een erg gezellige drukte. Om half acht begint er een band te spelen na trwee uur sound-checken. het geluid was echt zo hard en slecht, dat ik zelfs gevlucht ben.
Maandagochtend met mooi weer, een schitterende omgeving en een rustige weg op weg naar messina. men kent daar geen verkeersregels, dringt voor, of haalt links en rechts in.
Ik ben om twaalf uur bij de boot. Er blijkt een staking tot twee uur, die later wordt verlengd tot zes uur in de avond . We varen dus in donker over. Ik komdaarna op een soort dodenweg terecht met tegenliggers en smalle rijbaan.
We hebben uit nood langs de weg ( bij een kampement van wegwerkers overnacht).
IK HEB MAAR KORT DE TIJD HIER, DUS IK HOUD HET KORT EN IK KAN HIER GEEN FOTO'S PLAATSEN) We overnachten nog een keer aan de kust bij Sorentoe en we gaan woensdag naar Rome.
Het wordt herfstig en we hebben donderdag als verzopen katten door Rome gelopen. Wat een verschil met de eerste keer.
We zijn vandaag naar Bologna gereden. We zien echt in drie dagen tijd de herfst opkomen.
Ik rijd morgen richting Kufstein en we ziojn hopelijk dinsdag thuis.
Ik houd het kort, want je mag hier eigenlijk alleen je mail nakijken.
Het wordt hier donker en regenachtig. Ik ga lekker naar mijn knusse caravan en ik hoop iedereen weer zo snel mogelijk te ontmoeten.
Iedereen de hartelijke groeten van Joke en john de Gier.

• 14 November 2008 - 20:42

Gerard Houben:

Je hebt je best gedaan ouwe reus. Welkom thuis!

• 14 November 2008 - 22:17

Heidi Van Der Veer:

Hallo Joke en John
    We hebben met ontzettend veel plezier jullie avontuur gevolgd. Het is een reis geweest die je niet snel zal vergeten. Hopelijk zien we foto's nog eens. En het is helaas herfst hier, maar het wordt ook weer een keer zomer.
    Veel liefs en groeten
    Gerrit en Heidi.

• 17 November 2008 - 10:44

Mieke Vermaas:

Hallo John en Joke,

Ik zit in het zonnetje op school. Dus hoe verder jullie naar huis rijden hoe mooier het weer wordt.
    Leuk jullie belevenissen te kunnen volgen en tot ziens.

Groetjes, Mieke

• 18 November 2008 - 15:17

Wil En Bing:

Hoi Joke en John,

WELKOM THUIS !

Tot ziens en groetjes van alle Kappies.

• 19 November 2008 - 14:30

Jos, Jolanda And The:

WELKOM THUIS!!!!
    TOT SNEL!!!!!!!
    Kussies

• 19 November 2008 - 16:40

Pia Henkes:

Welkom thuis!
    Hopelijk gaan jullie je knusse caravan niet missen de komende dagen.Grapje!!
    Jullie komen hier ook in de herfst terecht, is wel even afzien denk ik.John, jou hopen we weer snel op de club te zien. Succes met het weer wennen in jullie huis. Liefs en groetjes ook namens Carel.
    Pia

• 20 November 2008 - 18:53

Rob B.:

Jullie hebben een prachtige periode achter de rug. Zo een waar velen van dromen en weinigen aan toe komen.
    Maar John, terugkomend op dat heldere moment in de nacht; was het nou die startmotor?

groeten van Rob

• 20 November 2008 - 21:15

Jacqueline En Wim:

WELKOM THUIS
    de weersvoorspellingen zijn hier even wat anders!!!!!Pak je handschoenen en sjaal maar!!!!!!
    Veel sterkte met het acclimatiseren!!!!
    Liefs,
    Jacqueline en Wim

• 24 Februari 2009 - 19:07

Arie De Kreij:

Hoi John! heb je al nieuwe plannen? heb je een nieuw mailadres? De mail die ik je stuur komt steeds terug,
    Mvg,

Arie..