In het schitterende Cappadocie - Reisverslag uit Ankara, Turkije van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu In het schitterende Cappadocie - Reisverslag uit Ankara, Turkije van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

In het schitterende Cappadocie

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

12 September 2009 | Turkije, Ankara

He, he, endeljk! na Roemene zjn we n Bulgarje aangekomen. We zjn daar aan de grens meteen voor enkele euro´s geflest,evanals de mede resgenoten. Ik ben n Boekarest de drukke stad doorgekard,om het pales van Ceaucescu te zen. De grenspassage naar Turkje gng voorspoedg. we hebben n Erdne ( Turkse grensplaats) een dagexcurse gedaan. Heerljk, de drukte op straat. Alles leeft en brust buten. We hebben er heerljk geluncht, moskee bekeken en andere typsche zaken van de stad bezocht.
Ik ga maar n rap tempo, want het s allemaal teveel om te beschrjven. We zjn daarna n twee etappes naar Istanbul gereden. We hebben daar op een parkeerplaats aan de zee gestaan. In Istanbul verzamelen de mensen zch n het centrum op een groot plen rond de moskee, om na het teken van de Imam te gaan eten vm de ramadan.Op het hele plen s dan geen grasspretje onbezet en de hele famle zt op de gond gezellg met elkaar te eten. de tweede avond ben k nog even alleen gaan kjken en k werd meteen door een famle aan tafel utgenodgd om mee te eten. Dt s voor mj een bjzondere ervarng en belevens geworden. De gastvrjhed s enorm. We hebben alle bjzondere gebouwen n Istanbul gezen. We zjn twee dagen met een gds op sjouw geweest. We hebben de Blauwe Moskee bezocht, de Aya Sofa en het Topkap pales.We hebben nog musea bezocht en tweemaal lekker geluncht. We hebben gevaren op de Bosporus, waar we een wolkbreuk hebben meegemaakt, toen we naar het restaurant lepen. We zjn wel kletsnat geworden, maar we zjn gelukkg aan de overstromng ontsnapt, omdat het n een lager gedeelte van Istanbul heeft plaats gevonden. We ztten nmddels rum 700 km onder Istanbul n Cappadose.
Het s her een bjzonder landschap met schtterende utgeslepen rotsformates.We zjn gsteren met een gds n een bus de hele dag n de mooe omgevng geweest. Vanmorgen s om vjf uur de wekker gegaan, omdat we hebben deelgenomen aan een ballonvaart. Dt s wel zo verschrkkeljk gaaf en moo geweest, dat woorden tekort scheten.
Joke heeft momenteel de daree, maar heeft het ergste hopeljk gehad.
Morgen rjden we weer rum 400 km, om vlak bj de grens van Syre te komen. We vnden het nog steeds onvoorstelbaar en onwerkeljk,dat we her met onze caravan zjn,maar we geneten er wel ntens van.
Iedereen de harteljke groeten, van Joke en John.

ps.

Ik heb mooe foto,s op mjnh stck staan, maar het plaatsen moet n het Turks en dat s bj mj net best. Houdt het tegoed bj thuskomst!

• 12 September 2009 - 14:15

Pauline:

Wat een belevenissen! Ik geniet mee. Morgen, 30/9 bye bye Paulus. We zullen je missen.

• 13 September 2009 - 11:44

Bets:

Hallo Joke en John

Leuk jullie reisverslagen te lezen.Geweldig met de caravan door Turkye,eitje voor John.Dat gedeelte hebben we een aantal jaren geleden gezien prachtig.
    Jullie hebben nog heel wat voor de boeg,geniet er van.Het lopen met het potje heeft zijn vruchten afgeworpen joke, ze doen het goed,fijn he.
    Hier gaat alles zijn gangetje. We wensen jullie veel reisplezier.

Liefs Bets en Harrie

• 13 September 2009 - 23:15

Jannie En Arie:

Geweldig dat jullie zo goed door Istanboel zijn gekomen! En mooi dat je zomaar mee kon eten bij die turkse mensen. Zou Geert Wilders dat ook durven? Ik denk het niet. We genieten van jullie verslag. Hou alles heel in Syrie, we zien uit naar jullie volgende bericht. Wij zitten nu in Utah, Arches Nationaal park, gaan we morgen bezoeken.
    Groetjes, Jannie en Arie..

• 14 September 2009 - 12:13

Jolanda:

Hey lieve schatten daar ver weg. Wat moet dat mega genieten zijn... en wat een te gekke fotos. Lekker blijven genieten, het is jullie gegund.. dikke knuffel...Jolanda

• 15 September 2009 - 07:54

Theo En Lizette:

vandaag pas ontdekt. ja ja, ouderen aan de knoppen!fijn dat het goed gaat,leuk om het weer te volgen. we houden het bij! liefs lizette en theo.

• 15 September 2009 - 19:58

Jane Hamstra:

Lieve twee daar,wat een ervaringen toch weer!Leuk zeg die gastvrijheid.Lijkt me heel apart om met ze mee te mogen eten.Mooie herinnering John als je volgende maand hier weer aan de zuurkool zit! Verder genieten en voorzichtig!Joke beterschap! Lieve groet van Jane

• 17 September 2009 - 19:40

Angelien:

geniet van je verslagen ,maakt zo de reis nog een keer mee succes in syrie en jordanie gr ang

• 20 September 2009 - 10:12

Paul:

Zo ken ik je weer hoor! Een gratis maaltijd sla jij nooit af. Ze kennen je daar nog niet, maar je zal wel heel hongerig gekeken hebben! Ik zie wel op de foto dat je Jo getrakteerd hebt op een etentje. Ga zo door!
    Hier gaat alles goed met ons en de kids. Geniet ervan daar!

Kus van Simone, Fleur en Koen voor opa en oma.

• 23 September 2009 - 09:01

Heidi En Gerrit:

Hallo Joke en John,
    Vandaag eindelijk op je website gekeken we zijn van die bejaarde geworden die nooit tijd hebben. Maar het is weer een groot avontuur wat jullie mee maken.En maar
    zeuren in nederland er is
    meer armoe en ellende dan bij ons.
    We wensen jullie een onvergetelijke tijd en wees voorzichtig veel liefs van ons Heidi

• 16 Oktober 2009 - 11:21

Inez:

Fantastisch om weer een beetje mee te kunnen genieten van jullie belevenissen. Wens jullie een heel goede thuisreis verder. We zien naar jullie thuiskomst uit. Voorzichtig en geniet!
    lieve groet, inez