Ik weet nu weer, hoe de zon eruit ziet! - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Ik weet nu weer, hoe de zon eruit ziet! - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Ik weet nu weer, hoe de zon eruit ziet!

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

20 April 2010 | Spanje, Tarifa

Na de regen en mijn mislukte verslag is het in de nacht van zaterdag op zondag droog gebleven. Dit biedt perspectief voor ons vertrek. Als ik echter één oog half open heb, begint het te regenen. De lucht betrekt in een mum van tijd komt het hemelwater met bakken naar beneden. ( Mooi weer in Spanje hè, vakantieman?) De lucht blijft asgrauw, dus ik ga met mijn “wateropen jack” onder een plu de caravan gereed maken voor vertrek.
We hebben thuis afgesproken geen regenpakken mee te nemen. We zien dit als overtollige ballast en we gaan immers toch naar het mooie weer. Joke bezweert dus om nooit meer een regenpak thuis te laten.
Ik zie kans, om in de hozende regen de caravan achter de auto te hangen en de modderpoel Marbella achter ons te laten.
We rijden over een rustige weg via Gibraltar en Algeciras naar Tarifa. Een aantal kilometers buiten Tarifa ligt camping Rio Jara.
We worden ontvangen door een ongeïnteresseerde man, die met zijn zoon op schoot aan een computerspelletje bezig is.
Hij adviseert wel, om de caravan op het asfalt neer te zetten, omdat de plaatsen te drassig zijn.
We vinden echter toch een geschikte plek en we installeren ons.
Zo, de assistent reisleiders zijn op de plaats van bestemming en we verwachten binnen enkele dagen de rest van de groep.
We kunnen inmiddels net aanbuiten zitten, of er komt een Nederlandse camper het terrein op gedraaid. Hallo, zijn jullie van Vagebond Reizen?
We zijn dus meteen in functie. “Van harte welkom en gezellig dat jullie er zijn!”
We beëindigen onze kennismaking bij een wijntje in de camper.
We gaan daarna een fikse wandeling maken over het zeer brede strand, maar we moeten eerst door ondiepe plassen lopen, hetgeen net te doen is met onze klompen aan.
Als we na anderhalf uur uitgewaaid terug komen, blijkt de poel te zijn veranderd in een ondiepe binnenzee.
Ik trek klompen en sokken uit, terwijl Joke ze aan laat. Ik kom met droge voeten en klompen bij de caravan en Joke met kletsnatte sokken en klompen.
Maandag worden we eindelijk eens wakker met de zon hoog aan de hemel. We hebben lekker de hele dag buiten kunnen rommelen. De gewassen spijkerbroeken hebben het naar hun zin aan de drooglijn, evenals de op de hand gewassen kledingstukken.
Wij begroeten vandaag twee nieuwe families en desondanks behouden we de rust, om de hele middag lekker in de zon te lezen.
Het is inmiddels dinsdag en er staat zon met veel wind.
Joke en ik gaan dus vanmiddag langs het strand wandelen.
Vanavond komen Jelma en Klaas, de reisleiders terug uit Marokko en dan gaat het spel op de wagen pas echt beginnen.

Hartelijke groeten,

Joke en John.

• 20 April 2010 - 10:50

Gerard:

Hoe was Cordoba?

• 20 April 2010 - 14:17

Jannie En Arie:

Mooi, dit stuk hebben jullie prima gehaald. Je schrijft zo: gelijk in funktie, en gelijk de zwaarte van de reisleiding, in de middag aan de wijn.:$

Erg veel plezier en een goede overtocht. Doe Klaas en Jelma onze groeten....

• 22 April 2010 - 23:26

Jacqueline En Wim:

Hallo lieve luitjes,
    Vandaag pas begonnen met lezen,sorry, dat heb je met een pasgeboren kleinkind!
    Gelukkig gaat de zon voor jullie nu schijnen en beginnen jullie aan je grote avontuur. Heel veel succes er mee. En John ga zo door met je leuke humoristische reisverslagen.Het is weer genieten en ....om een hoop dingen lachen!!!!Veel liefs en voorzichtig, knuffel,Jacq.en Wim