Regen, mist en van alles wat! - Reisverslag uit Aglou, Marokko van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Regen, mist en van alles wat! - Reisverslag uit Aglou, Marokko van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Regen, mist en van alles wat!

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

07 Maart 2013 | Marokko, Aglou

Woensdag 5 maart, de warmste dag in Nederland ooit, zijn we in lange broek met trui vertrokken voor een mooie bergrit. De zon schijnt mager in het dal en al spoedig komen de eerste bergen in zicht.
We hebben een 200 km gereden met de volgende vergezichten: miezer regen zonder zicht, miezer regen met mist en dit beeld hebben we in allerlei variaties voorgeschoteld gekregen.
Halverwege de rit meldt een van de reisgenoten, dat zijn linker achterrem heet wordt en hij probeert langzaam de bergen uit te komen. Mijn uitzicht is dus beperkt gebleven tot het turen in de verte, of er een tegenligger aankomt, dan naar rechts, zo nodig in de bagger en laten passeren
We komen zo bij de plaats Taroudant. Er is een reservering gedaan voor een camperplek tegen de muur van een oud paleis. Bij aankomst blijkt de plek bezet door Fransen en de waker weet niets van een reservering.
Er is echter nog een andere plek, maar ook die blijkt bezet door Fransen.
Dus ziet er niets anders op, dan ergens een andere plek te vinden.
Ja, bij de muur kunnen er een paar staan. Bij de tweede plek zie ik ook wat ruimte. Daar word ik echter weggestuurd, want de plek is bestemd voor auto’s van/ voor het provinciehuis.
Verder op de hoek zie ik bij een gesloten hek ook een parkeermogelijkheid. Ik heb net de caravan afgekoppeld, of er komt een heer in eenkeurig pak vertellen, dat het verboden is daar te staan. De man wijst ons in elk geval een andere mogelijkheid. Het is een grint/ modderterrein, met open afval.
Ik zet er toch mijn caravan maar neer. Er staat om vijf uur een tocht met koetsjes op het programma en dat moet ik nog afspreken. Er staat om zeven uur een diner op het programma en ik moet het restaurant nog zien te vinden, om een afspraak te maken.
De koetsjes, dat gaat fout. Ik heb eeb halve afspraak gemaakt, dat ik om vier uur terug kom, om een definitieve afspraak te maken.
Ik heb echter intussen andere koetsjes besteld, omdat één van de koetsiers goede bijstand heeft verleend bij de campers aan de muur.
Vier uur staan er echter zes koetsjes bij mijn caravan. Veel gedonder en gelazer van wel bestellen en niet bestellen. Ze bleven maar hangen en zeuren. Ik heb ze uiteindelijk zes blikjes bier in de maag gesplitst en toen zijn ze vertrokken.
Ze zijn echter verhaal gaan halen bij de andere koetsjes, wat weer een hoop herrie en commotie met zich meebracht.
Ik heb inmiddels het restaurant gevonden en het diner besteld. De man met de kapotte camper zit inmidels bij een garage, waar ze de zaak proberen te repareren.
We hebben van vijf tot zes met de koetsjes gereden en toen brak de volgende rel los. Ik heb een prijs afgesproken en netjes betaald. De chef van de koetsjes ging er niet mee accoord en wilde nog 100 dirham erbij hebben. Ik heb gezegd, dat hij het dak op kon en geen cent erbij kreeg. Weer gedonder met enkele andere koetsiers.
Ik ben maar weggelopen, want het gedonderjaag kende geen einde.
Inmiddels is de temperatuur flink opgelopen en hebben we in zomerse temperatuur naar het restaurant kunnen lopen. Het diner was heerlijk. De auto is gemaakt, achteraf echter niet zo goed, als gehoopt.
Toch zijn we om tien uur naar bed gegaan met een gevoel, dat ondanks alle onzekerheden en hindernissen, alles toch op zijn pootjes terecht komt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en Joke

Joke en ik zin 4 augustus vertrokken om in Oostenrijk onze zoon Remy met zin gezin te ontmoeten. Daarna zijn we doorgereden richting Wenen. het weer is echter onbestendig, dus zijn we snel naar Boedapest gereden. We vertrekken op 30 augustus, als reisbegeleiders van Vagebond reizen, met een groep voor een rondreis van 50 dagen naar grienland en Turkije.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 201041

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2023 - 05 April 2024

Spannend! Overwinteren in een appartement

25 November 2022 - 06 Maart 2023

Overwinteren in Spanje na corona tijdperk

06 November 2019 - 15 Maart 2020

We gaan weer overwinteren in Altea, Spanje

08 December 2018 - 05 Maart 2019

Overwinteren in Spanje 2018- 2019

26 December 2017 - 01 Mei 2018

Naar onze vertrouwde plekin Spanje

01 November 2015 - 23 April 2016

Een heel winterseizoen in Spanje

17 Januari 2015 - 28 Maart 2015

overwinteren in Spanje

30 Augustus 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis Turkije en Griekenland 2014

02 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Marokko Anders 2014

27 Januari 2013 - 27 April 2013

Rondreis door Marokko

01 September 2012 - 20 Oktober 2012

Als reisbegeleiders naar Griekenland en Turkije

04 April 2010 - 27 Juni 2010

Rondreis met de caravan door Marokko

27 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

reis naar Nabije Oosten

24 Augustus 2008 - 28 November 2008

Reis naar Italie, Tunesie en Libie

Landen bezocht: