zondag naar Spanje - Reisverslag uit Ouzoud, Marokko van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu zondag naar Spanje - Reisverslag uit Ouzoud, Marokko van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

zondag naar Spanje

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

02 April 2013 | Marokko, Ouzoud

Het is zondag weer vroeg dag voor ons, want de depannage kan om acht uur al komen.
Hij is er inderdaad om kwart over acht, maar hij moet tot negen uur wachten, tot er iemand op kantoor is, die zijn fiat tot wegslepen geeft.
De caravan wordt op de auto geladen en wordt goed vastgesjord.
We rijden daarna voor een groot deel door de regen naar de haven, waar we om half één aankomen.
We gaan door de douane, waar aan alle formaliteiten wordt voldaan. We komen dan weer in een rij, omdat elke auto door een scan moet, op zoek naar hasj.
De depannage kan niet mee de boot op, omdat hij te hoog is, en Jan moet zijn caravan achter zijn auto de boot op brengen.
Ik volg op de kade de aanwijzingen van het personeel van de boot en als ik stil sta, kmt er een Spanjaard met een kapotte caravanspiegel op mij afgestapt. Ik blijk met de achterpunt van mijn caravan net zijn spiegel te hebben geraakt. Ik betaal de man 35 euro en de zaak is afgedaan.
Ik kan vooruit de boot op en als een van de laatsten gaat ook Jan met auto en caravan de boot op.
DSe boot is afgeladen vol met Spanjaarden, die op Eerste Paasdag hun paasvakantie beëindigen en terug naar huis gaan.
We zetten de horloges twee uur vooruit, want het is zomertijd en na tweeëneenhalf uur varen komen we in de haven van Algeciras aan.
Het is er erg chaotisch, want er is nog een boot aangemomen, warddor de weg is versperd.
Het ontschepen en de douane duurt lang en we rijden in het donker naar de camping.
Ik heb aan de kade al de depannage auto voor de caravan zien staan en Jan en Anneke
Zullen naar de camping komen, als de caravan op het depot staat.
Joke en ik zijn net op de camping gearriveerd, waar de ontvangst overweldigend is. Dan belt Jan. De man van de sleepwagen heeft de caravan niet opgeladen, maar aan de trekhaak bevestigd.
De caravan is onder het rijden als een gek gaan slingeren, is losgeraakt en is nu aan de andere kant ook kapot. Jan vraagt, of ik kom, want er moeten formulieren worden ingevuld.
Ik krijg van Joke wat brood mee en ik ga samen met Alle en Bert in zijn auto terug.
Het is donker en mistig als er in de auto wordt gebeld. We hoeven niet te komen, want alle formaliteiten zijn klaar.
We rijden terug naar de camping, waar jan, Anneke en hun hond later ook aankomen.
Ze drinken wat bij ons in de caravan en we gaan dan naar het restaurant, waar de anderen ook komen.
Jan en Anneke doen hun verhaal, we drinken wat en Jan en Anneke eten nog wat.
Jan en Anneke gaan naar een hotel in de buurt en ook wij gaan naar bed.