Hollands weer in Spanje - Reisverslag uit Capmany, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Hollands weer in Spanje - Reisverslag uit Capmany, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Hollands weer in Spanje

05 Februari 2014 | Spanje, Capmany

De kachel is bij de campingeigenaar terug gebracht en wi nemen in het zonnetje afscheid van Domaine Sainte Marie. Het is nog aardig om te vermelden, hoe de eigenaars aan de camping zijn gekomen, namelijk via “Marktplaats”.
We rijden door een mooi en zonnig landschap. We genieten van de omgeving, de koffie en een droog kaakje.
In de Auvergne rijden we door een winters landschap van besneeuwde heuvels en lage temperatuur. We rijden het laatste stuk langs de Tarn over een weg, waar ik liever geen tegenliggers tegen kom.
We zin de enige gasten op de camping. Lekker rustig! Het is zonder kachel een stuk aangenamer dan de eerste avond, maar we zijn toch vroeg naar bed gegaan.
’s Nachts regent het, maar we vertrekken met droog, maar bewolkt weer.
Hoog voor ons tekent de brug van Millau tegen de grijze hemel af. We rijden door het plaatsje en warempel we komen langs een camper firma. De techneut wil wel naar de ontsteking van de kachel kijken, maar een blik erop was genoeg. Te oud, geen spullen voorradig, dus geen hulp.
Ik heb echter wel in de winkel de goedkoopste straalkachel gekocht, dus: “Doe de kou de deur uit!”
Van een zonnig Zuid Frankrijk is niets te bespeuren. Het is koud, er staat een harde wind en van tijd tot tijd valt er regen.
Het zonnige Spanje heeft alle kenmerken van een grijze Hollandse herfst. Iedereen loopt met de winterjas aan, sjaal om en muts op.
Om het gezelschap op te vrolijken kopen we drie liter Port en vijf liter witte wijn. Zeg maar eens, dat ik mijn Jokie niet verwen!
Op de camping ga ik het water bijvullen en als ik de grote jerrycan vol heb, doet de kraan het van geen meter. Ik gloeiend de pest erin. Ik de pomp uit het water gehaald. Nu blijkt de aanzuigslang van het water gemakkelijk los te laten. Ik alles met tape ombondn, maar er komt geen water uit de kraan.
Ik kan hier absoluut niet tegen en Joke brengt uiteindelijk de redding, door aan de kraan te gaan staan lurken. Verdomd, het helpt en er komt water uit. Nu ook de straalkachel nog aan en ons Hollandse klimaat kan in Spanje niet meer stuk.

Hartelijke groeten,

Joke en John.

• 05 Februari 2014 - 20:52

Dini:

Olala.......gelukkig dus wel een drankje om warm te worden

• 05 Februari 2014 - 21:13

Mary Neijenhuis:

Jullie gaan weer een mooie reis maken. Geniet ervan. Helaas dus niet van het weer. Wat hebbe wij het hier goed met een heerlijk voorjaarszonnetje en 6 tot 8 graden. Ik blijf jullie volgen. Liefs Mary

• 05 Februari 2014 - 22:28

Heidi Van Der Veer:

Hoi Joke en John,
    Stoer van jullie om weer een grote reis te maken.Ik ga je verhalen lezen John !