Adieu, onbezorgde vakantie! - Reisverslag uit Alhaurín el Grande, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Adieu, onbezorgde vakantie! - Reisverslag uit Alhaurín el Grande, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Adieu, onbezorgde vakantie!

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

06 Maart 2014 | Spanje, Alhaurín el Grande

Jacques en ik zijn gisteren onder begeleiding van een mager zonnetje en een fikse wind naar Gibraltar vertrokken. We rijden over eerst smalle en daarna brede bergwegen de dreigende donkere wolken tegemoet.
We vinden het om elf uur koffietijd. We waaien uit onze fontanel en het is herfstachtig koud.
We drinken een cappuccino en daar de dames er niet bij zijn, nemen we iets lekkers bij de koffie.
Dat lekkers heeft iets weg van droog brood, dat met enkele chocolade korrels tot een koffiebroodje is omgetoverd. Tenslotte komen de eerste regendruppels naar beneden, maar de harde wind heeft ons waarschijnlijk van verder regen ellende gevrijwaard.
Bij Gibraltar aangekomen parkeren we de auto voor de grens aan de haven. Ik zet mijn pet op, niet tegen de zon, maar tegen een koude kop. We lopen tien minuten naar de grens, maar daardoor lopen we langs de file auto’s, die voor de grens staan te wachten.
De grenscontrole stelt niet veel voor en al snel zitten we met andere toeristen in een bus.
De bus gaat naar het “Centro” als eindpunt, maar bij de derde halte stromen de toeristen al naar buiten. Wij twijfelen, maar het Hollandse idee van: We hebben betaald, dus we rijden tot aan het “Centro” mee, weegt het zwaarst. We rijden dus veel verder en we komen halverwege de “Mainstreet” terecht.
Gibraltar maakt bij ons een wat verwarrende indruk. Het zijn de duidelijk Engelse elementen, die de boventoon voeren. Verder ontwaren we een Spaans sausje, afgemaakt door een hoeveelheid aan toeristen. We zien verder opvallend veel Joodse kinderen, die naar school gaan in hun uniformpjes.
De winkels zijn gelijk aan de winkels in andere toeristen centra. Veel parfum, veel drank en sigaretten, veel vrouwenkleding en ga zo maar door!
We hebben de “Mainstreet” een keer op en neer gelopen. We kunnen niet naar de apen, want de kabelbaan is vanwege de wind gesloten. We pikken een paar terrasjes en dan gaan we weer de bus in.
Praktisch bij het eindpunt is de straat door “spoorbomen” afgesloten. Alle verkeer, inclusief voetgangers staan stil. Er komt echter geen trein langs, maar een vliegtuig, dat opstijgt dwars over onze weg. Een neergelegde spijkermat zorgt ervoor, dat niet iemand over de andere rijbaan de landingsbaan kan over steken.
Het is inmiddels heerlijk zonnig geworden en in de slaapverwekkende hitte van de auto rijden wij huiswaarts. Onderweg gooien we er nog een Chinese maaltijd in, dus thuis kunnen we ruim genieten van het heerlijke zonnetje op het terras.
Vandaag is het de laatste dag in Alhaurin. We gaan naar de markt. We drinken koffie met slagroom en we zitten verder onder een stralende zon in hoogzomerse temperatuur op het terras.
Aan het einde van de middag eten we een pizza op de golfclub ten afscheid.
Morgen begint voor ons Marokko anders 2014 echt, nadat we hebben genoten van ons verblijf bij Lida en Jacques in Alhaurin.

Hartelijke groeten,

Joke en John.

• 06 Maart 2014 - 20:28

Manita:

Hallo liefies,

Heel veel plezier met jullie echte reis.
    Geniet ervan en laat de reizigers maar komen.

Manita

• 06 Maart 2014 - 20:46

Jacqueline:

Een goede reis en succes in Marokko met jullie gezelschap! Liefs, Wim en Jacqueline

• 06 Maart 2014 - 21:42

Jane Hamstra:

Spannend hoor!Aan de slag! Heel veel plezier en succes voor jullie beiden van ons beiden.
    Jane

• 06 Maart 2014 - 22:18

Theo Geerts:

Ha John

leuk weer wat van je te horen
    prachtig dat je weer zo'n reis kunt maken en ja het zou leuk zijn als jullie op de terugweg een mogelijkheid hebben om langs te komen. Dat zou ik erg leuk vinden.
    Hier is er veel gebeurd het laatste jaar (jaren).
    Kan ik je ergens op een prive email adres mailen?

groeten Theo

• 08 Maart 2014 - 09:10

Wim En Thea:

Hoi John en Joke,

Leuke verslagen hoor en mooie foto,s jullie zijn in ieder geval goed voorbereid en voorzien van vele calorieën begrijp ik!!! Wij wensen jullie een hele mooie reis toe zonder al te veel perikelen met jullie groep!,

Thea en Wim

• 08 Maart 2014 - 10:46

Connie Aries:

John wat schrijf toch gezellig. Leuk om te lezen. Ik ga jullie volgen veel plezier.
    Groetjes aan joke.
    Ruud en Connie

• 08 Maart 2014 - 14:29

Nans En Piet Wouters:

Hé Joke en John,
    Jammer dat wij niet mee kunnen naar Marokko maar we "volgen" de reis via jullie site. Heel veel plezier en de groetjes aan oudbekende en jullie nieuwe reisgenoten natuurlijk ook.
    Houdoe, Nans

Verslag uit: Spanje, Alhaurín el Grande

Marokko Anders 2014

Joke en ik verterekken begin februari met een caravan van 22 jaar oud naar Spanje. We gaan daar wat van de rust en hopelijk de zon genieten. We zijn begin maart in Tarifa. We bereiden ter plekke een reis naar Marokko voor. We zijn namelijk reisbegeleiders van Vagebond reizen en we gaan een reis van vijf weken begeleiden door Marokko.
Onze start is vanmorgen niet geheel gelukkig begonnen. We hebben de caravan van Joke haar broer gekocht en we zijn hem vanmorgen in Bergschenhoek gaan ophalen.
Vlak bij Rotterdam komen we er achter, dat de caravansleutels nog thuis liggen. Wij rechtsomkeer via sluipwegen, om files te vermijden en daarna snel naar de caravan.. Met veel moeite hebben we daar onze luifel op de caravan gekregen en na de caravan aangekoppeld te hebben is het plan snel de auto starten en naar huis.
Het starten komt niet verder dan tik.... tik..... tik en daar blijft het bij. Lichte paniek! Uiteindelijk een caravan accu uit de auto gehaald startkabels en starten maar... De motor loopt, we ruimen op en ik rijd voorzichtig de hoek om. Door de spiegel zie ik dan een stilstaande caravan steeds verder naar achteren wegdraaien. Caravan losgeschoten, breekkabel kapot, stekkerdoos verbogen..................
We zullen er dus maar onze eigen spreuk op loslaten: "Begin slecht, eind goed!"