Het echte vertrek nadert - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Het echte vertrek nadert - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Het echte vertrek nadert

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

28 Augustus 2014 | Hongarije, Boedapest

Het is gelukkig ’s middags op de Nationale feestdag droog geworden en ik ben met het gratis ( vanwege de leeftijd) openbaar vervoer naar de feestelijkheden gegaan.
In een groot deel van het stadsdeel Buda is de weg afgezet en staat het vol met voornamelijk eet- en dranktentjes. Die Hongaren kennen er wat van. Bij een ronde “speciale” gebakskraam stond een rij mensen van over de honderd meter geduldig te wachten, om een punt taart te kunnen kopen. Verder is alles veel en vet. Heel bijzonder, dat ik me niet aan deze lekkernijen heb bezondigd.
’s Avonds zijn we, samen met honderdduizenden anderen, naar het vuurwerk gaan kijken. We stonden verkeerd, want het werd niet vanaf de in het informatieboekje vermelde plek afgestoken. Voor de vorm hebben we “Ach, wat mooi” geroepen, maar we waren als een van de eersten weer thuis.
De rest van de week is niet zo spannend geweest, we hebben boodschappen gedaan en Boedapest bezocht.
Zaterdag 23 augustus zijn onze eerste reisgenoten gearriveerd. Zondag ben ik met ze Boedapest in geweest, om ze een beetje wegwijs in de stad te maken.
Gisteren, woensdag, hebben we nog wat spannende ogenblikken beleefd.
‘s Avonds om zeven uur arriveert er een reisgenoot van ons met een camper van bijna twaalf meter lengte. Het is een hele toer geweest, om dit gevaarte op de camping te manoeuvreren. Er was echter genoeg bekijks, om het tafereel gade te slaan. Ik ben wel razend benieuwd, hoe dit op de verdere campings zal gaan.
Vandaag, donderdag, gaan we vanavond met een boot de Donau op, om naar de verlichte stad te kijken.
Morgen hebben we de kennismakingsbijeenkomst met aan sluitend een gezamenlijke maaltijd met goulashsoep.
Zaterdag gaan we dan echt van start. We verlaten meteen Hongarije en we overnachten in Baile Lipova in Roemenië.

• 28 Augustus 2014 - 17:52

Gert Jan En Jantien:

We lezen met plezier jullie verslag en op deze manier genieten we toch van de reis. We wensen jullie heel veel veilige kilometers met zijn allen. Jammer dat we niet mee kunnen, maar het is niet anders. Doe de groeten aan Hans en Anja, Ruud en Elly en Frans en Annemarie. We zijn nog even benieuwd of Bert en Dini ook mee zijn.
    We zien elkaar weer in Spanje.
    Heel veel liefs Gert Jan en Jantien

• 28 Augustus 2014 - 19:33

Jan En Corry Vd Maagdenberg:

Door jullie verslagen beleven we deze mooie reis weer opnieuw! We wensen jullie een veilige en gezellige reis.
    Groetjes van Jan en Corry vd Maagdenberg

• 29 Augustus 2014 - 11:34

Bing:

Ook dit (korte) verslag hebben wij weer met genoegen gelezen.

Wij zijn al 2x in de hoofdstad van Hongarije geweest.
    Voor ons is Boedapest (vooral Pest) een geweldige stad: "het Parijs van het Oosten".
    Wij wensen jullie morgen een goede start en veel plezier op jullie "laatste" tocht.
    Je zal er maar één van bijna twaalf meter hebben, hahaha !

Met de hartelijke groeten van Willy en Bing.

• 29 Augustus 2014 - 17:59

Thea En Emile:

Joke en John,

Wij wensen jullie veel plezier met jullie laatste groepsreis naar Turkije. We genieten van je verslagen over de reis, en denken met weemoed terug aan de fantastische reizen die wij met jullie hebben gehad.

Lieve groetjes van Ons,

Emile en Thea.

• 29 Augustus 2014 - 22:54

Jacqueline En Wim:

Hallo Joke en John,
    heel veel succes en plezier op jullie laatste groepsreis!
    Liefs van ons,
    Wim en Jacqueline

• 31 Augustus 2014 - 00:23

Dini Zwerver:

Hoi John en Joke,

Uiteraard volgen we jullie deze reis ook, al is het dan toch niet met onze camper......maar via het internet. Wij kunnen volgende week op stap, nadat onze luifel vervangen is.
    Met de medicatie gaat het goed en ik hoef voorlopig gelukkig minder gecontroleerd te worden. Doe de groetjes van ons aan alle bekenden, Dini

• 01 September 2014 - 21:10

Lida:

Hallo Joke en John
    Ik ben uiteraard weer begonnen met lezen leuk om jullie weer te volgen.
    Heel veel plezier en succes met jullie laatste reis.
    Knuffel van ons

• 04 September 2014 - 19:15

Betty:

De kop zal er af zijn, voor jullie. Een mooie en boeiende reis wens ik jullie. Liefs, Betty