Na zes dagen aankomst in Altea - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Na zes dagen aankomst in Altea - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Na zes dagen aankomst in Altea

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

03 Februari 2015 | Spanje, Altea la Vella

Donderdag 22januari;
We staan op de gewone tijd op en we kunnen zonder problemen de camping verlaten. We voelen ons in de auto echt in Spanje met een lekkere zon op de voorruit. Als ik uitstap blaast er echter een straffe, koude wind om mijn oren.
De Garmin stuurt ons vandaag weer landinwaarts over een mooie vierbaansweg.
We komen via deze weg echter in Alicante uit, waardoor we volgens dezelfde Garmin 40 km naar het noorden terug moeten rijden. Hoe zo, de snelste route??
Volgende keer maar weer mijn eigen(wijze) route nemen, past ook beter bij mijn karakter.
Zo komen we een dag eerder dan verwacht op onze eindbestemming “Cape Blanch” in Altea.
De grote camping is praktisch vol en er zijn nog maar een paar plaatsen beschikbaar. Onze vrienden van de eerdere Vagebond reizen Rob en Elzelies hebben al naar plekken gekeken, maar het aanbod is beperkt.
Met de plattegrond in de hand gaan we op zoek. Rond een leeg huis op de camping zijn wat plekken vrij. Als ik de grote caravan daar neerzet, kan er niemand meer fatsoenlijk langs en dat wil ik ook niet op mijn geweten hebben. Wij passen en meten veel, maar uiteindelijk wordt het niks.
Achterop de camping, vrij ver bij de voorzieningen vandaan, zijn nog een paar plekken vrij. We overleggen welke van deze plekken het meest geschikt is en we vinden een plek, waarbij een weg achter ons loopt, maar die verder vrij groot, zonnig en lekker rustig is.
Verkeer zijn we in de stad gewend en we kunnen op de fiets naar de douche, het toilet en de afwas
We installeren de caravan en aan het einde van de middag zitten we buiten aan een wijntje met Elzelies en Rob.
Als het kouder wordt gaan we naar binnen, om iedere minuut te genieten van ons knusse huisje.
Om tien uur is het mooi geweest en gaan we van onze nachtrust genieten.

• 03 Februari 2015 - 18:55

Remy:

Hè hè eindelijk zon,strand,rust
    Jullie hebben het verdiend
    Geniet ervan
    Groeten

• 03 Februari 2015 - 21:35

Carry:

Wat weet je het toch weer jaloersmakend te vertellen John. Veel plezier.
    Hartelijke groet, Carry

• 04 Februari 2015 - 14:19

Jos En Jolanda:

Eindelijk op jullie bestemming, geniet er maar lekker van!
    Leuke foto´s, lijkt de Herman Costerstraat wel.
    Tot snel, wij zijn aan het aftellen nog 37 nachtjes slapen :)