Onze eerste week in Spanje - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Onze eerste week in Spanje - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Onze eerste week in Spanje

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

04 Februari 2015 | Spanje, Altea la Vella

Onze eerste week in Spanje:
Ons einddoel is bereikt! Nu geen verdere beslommeringen voor een Marokkoreis, maar genieten van onze mooie caravan in een omgeving van zon, zee en rust.
Je krijgt wellicht geen spannende berichten meer, maar slechts het wel en wee van een saaie, oude man.
We staan vrijdag op in de volle zon bij een lekkere temperatuur. We zijn eerst de boulevard op gefietst, want er is uitverkoop en dat wil Joke niet missen.
John gaat in de kledingwinkel netjes De Telegraaf lezen en krijgt een kop koffie, Joke struint de hele winkel af en komt uiteindelijk met een broek tevoorschijn.
Daarna gaan we op de fiets naar de Lidl en de Mercadona in Albir. Deze plaats ligt tegen Altea aan en onze camping ligt precies op de grens ervan.
Na de lunch zijn wij uitgewerkt voor vandaag, dus zetten we bij de caravan de stoelen uit en gaan we in de zon zitten. Jos en Willeke, Vagebond reizigers, die een tweede huis in Spanje hebben, komen aan het einde van de middag een wijntje drinken.
Zaterdagochtend wordt het voor de “ouwe” tijd, om in beweging te komen. Ik loop na het ontbijt lekker in de zon heen en terug de hele boulevard van Altea langs. Ik ben lang niet de enige, want velen vinden het goed toeven, al wandelend over de boulevard.
Ik geniet van alle restaurants en terrasjes, die open zijn en waar mensen zitten te genieten.
Ik heb onderweg zelf natuurlijk ook een kop koffie verdiend, Telegraafje, stukje cake erbij, Wie doet me nog wat?
Joke gaat ieder ochtend naar Tai Chi op de boulevard. De charme, waarmee de Chinese dame de vloeiende en toch krachtige bewegingen maakt, is een lust voor het oog. De deelnemers doen op hun eigen vloeiende/ houterige manier mee. Zelfs een stokoude man is hier dagelijks present.
Natuurlijk doen we weer boodschappen, maar daarna de korte broek, het T-shirt aan en lekker liggen in de zon.
Zondag is er markt in Albir, waar we naar toe lopen. De Spaanse kooplieden kunnen hun waar beter in het Nederlands aanprijzen, want dit lijkt de voertaal op de markt.
Er is van alles en nog wat te koop. Alles is spotgoedkoop en er zijn voldoende stands om te graaien voor de dames. Een uurtje slenteren kost energie, maar een terras in de zon laadt de accu weer razendsnel op. Aan het einde van de middag komen Janny en Martin, Vagebond reizigers, een wijntje drinken en herinneringen ophalen.
Joke en ik gaan ’s avonds bij onze vertrouwde Chinees eten. Joke heeft voorgerecht, hoofdgerecht en een halve liter wijn voor het gigantische bedrag van € 4.80. Ik ben met mijn ti-pan wat duurder uit, maar zo kun je nog eens uit eten gaan.
Maandag ben ik op de fiets naar Benidorm gegaan, terwijl Joke aan de was is.
Het is maar een kippeneindje en daar ik in Benidorm de weg niet weet, ben ik maar rechtstreeks naar de boulevard gefietst.
Ik rijd door een echte toeristen stad. Er zijn grote hotels, restaurants, ter- rassen en hordes toeristen op de trottoirs.
Het is op de boulevard erg druk met wandelaars en scootmobiel coureurs.
De drukte, de wolkenkrabbers en de volle terrassen wekken mijn verwondering.
Er zijn verder al mensen in zwemkleding op het strand, een dappere gaat zelfs de zee in en verder wordt er op veel uitgezette banen druk ge-jeu-de-bould.
Op de boulevard wordt hevig balletje- balletje gespeeld, waarbij een medeplichtige grof geld verdient en een vrouw een poot uit wordt gedraaid.
Als ik thuiskom hangt de was aan de lijn en het vertrouwde recept volgt, stoelen uit en de zon in.
Dinsdagochtend is er een wandeling voor de Nederlanders. Ik wil graag mee en ik meld me om tien uur op het laatste nippertje. Er is voor mij nog plaats in een auto en we gaan eerst een half uur rijden de bergen in.
Ik weet niet, wat voor een wandeling ik moet verwachten, maar ik heb me te pletter gelopen.
De wandeling is erg zwaar voor mij. We gaan grotendeels over geitenpaden bergop en bergaf. Ik loop echt op karakter mee, terwijl toch ook geniet van de steeds veranderende omgeving. We gaan drie keer stoppen om wat te eten, maar sam suf moet het op twee flessen water doen. Wie is hier dom???
We lopen twaalf kilometer bij elkaar en ik kom uiteindelijk, na een gezamenlijk terrasje om vijf uur uitgewoond thuis.
Woensdag ben ik aan de beurt voor de uitverkoop en dat levert mooi een schitterende bodywarmer op.
Om half vijf melden we ons bij Elzelies en Rob, waar we met zijn achten ( Va- gebonders) gaan borrelen. ’s Avonds gaan we met zijn allen naar de Chinees, waar we aan een grote ronde tafel zitten.
Of de andere mensen rustig hebben gegeten, weet ik niet. Wij hebben in elk geval veel plezier gehad en lekker gegeten.
Donderdag zijn Joke en ik op het terras koffie gaan drinken, waarbij een glaasje advocaat wordt geserveerd. Lekker de Telegraaf lezen in de zon. Als je alle ellende in de krant leest, hebben wij nog geen behoefte aan televisie. Zon en rust zijn de laatste ingrediënten van onze eerste week,

  • 04 Februari 2015 - 21:16

    Leni:

    Kijk dat gaat echt op vakantie lijken. Heerlijk in de zon.
    GENIET

  • 05 Februari 2015 - 19:21

    Bert En Lia:

    Beste John lieve Joke.
    Met veel plezier jullie avonturen met de nieuwe caravan gevolgd. Blij dat alles goed is verlopen en jullie lekker genieten op Cap Blanch. Het toeval wil, eigenlijk geen toeval maar moedwillige opzet, dat wij ook in Spanje zijn, momenteel in Cabo de Gato. Over een dag of 10 gaan we op terugweg het lijkt ons leuk om jullie te bezoeken. we nemen dan nog contact op.

    Liefs Bert en Lia, mede Marokko en Turkije gangers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en Joke

Joke en ik zin 4 augustus vertrokken om in Oostenrijk onze zoon Remy met zin gezin te ontmoeten. Daarna zijn we doorgereden richting Wenen. het weer is echter onbestendig, dus zijn we snel naar Boedapest gereden. We vertrekken op 30 augustus, als reisbegeleiders van Vagebond reizen, met een groep voor een rondreis van 50 dagen naar grienland en Turkije.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 745
Totaal aantal bezoekers 200839

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2023 - 05 April 2024

Spannend! Overwinteren in een appartement

25 November 2022 - 06 Maart 2023

Overwinteren in Spanje na corona tijdperk

06 November 2019 - 15 Maart 2020

We gaan weer overwinteren in Altea, Spanje

08 December 2018 - 05 Maart 2019

Overwinteren in Spanje 2018- 2019

26 December 2017 - 01 Mei 2018

Naar onze vertrouwde plekin Spanje

01 November 2015 - 23 April 2016

Een heel winterseizoen in Spanje

17 Januari 2015 - 28 Maart 2015

overwinteren in Spanje

30 Augustus 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis Turkije en Griekenland 2014

02 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Marokko Anders 2014

27 Januari 2013 - 27 April 2013

Rondreis door Marokko

01 September 2012 - 20 Oktober 2012

Als reisbegeleiders naar Griekenland en Turkije

04 April 2010 - 27 Juni 2010

Rondreis met de caravan door Marokko

27 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

reis naar Nabije Oosten

24 Augustus 2008 - 28 November 2008

Reis naar Italie, Tunesie en Libie

Landen bezocht: