Je mag eenmaal verkassen - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Je mag eenmaal verkassen - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Je mag eenmaal verkassen

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

21 November 2015 | Spanje, Altea la Vella

“Ja, we gaan dit jaar vroeg naar Altea. Er zijn dan nog genoeg open plekken op de camping, om een zonnige plaats uit de wind uit te zoeken”. Dit zijn onze gedachten de afgelopen zomer, vandaar dat we al op 1 november zijn afgereisd.
Als we op de camping aankomen, staat ons een behoorlijke teleurstelling te wachten. We krijgen bij aankomst een plattegrond, waarop de open plaatsen zijn aangegeven. De camping blijkt praktisch helemaal vol. De beschikbare plaatsen zijn te klein, liggen langs een doorgaande weg, of hebben teveel schaduw. We hebben de tijd genomen, om alle plekken tegen elkaar af te wegen en uiteindelijk beslissen we. We gaan op een plek staan langs de doorgaande weg. We staan wat op de wind en we moeten schuiven met stoelen, om de zon te volgen.
Er zijn meer kampeerders, die niet met hun plek tevreden zijn, dus vindt er soort klopjacht plaats , naar vrijgekomen plaatsen.
Je mag namelijk eenmaal verkassen en een optie nemen op een plek, die binnenkort vrij komt.
’s Ochtends fiets ik de camping door op zoek naar open plaatsen. Ik ga naar de receptie, om naar opengevallen plaatsen te informeren.
Onderweg informeer ik bij mensen, of ze van plan zijn, om naar huis te gaan. Het resultaat is twee dagen lang teleurstellend. Of de mensen blijven, of er is een optie op de plaats genomen.
Plots krijgen we de kans op een goede plaats aangereikt.
Martien en Janny, kennissen van de reis, die nu een schitterende plaats hebben, hadden ook vorig jaar een mooie rustige zonnige plek. Janny ging bij haar oude buren langs en hoorde, dat haar oude plek binnenkort vrij kwam. Joke en Janny zijn meteen gaan kijken, ze horen dat de mensen over twee dagen naar huis gaan en dat er nog geen optie op de plaats is genomen. Ik ben er meteen ook gaan kijken en ik heb er meteen een optie op genomen.
Zaterdagochtend zijn we om zeven uur opgestaan, om niet de kans te lopen, dat een ander de plaats inneemt.
Martien helpt met het opzetten van de voortent en tegen de middag is alles gepiept.
We staan nu op een plek ver van de weg, waar we de hele dag zon hebben. We staan er nu een week en met een temperatuur van 20 à 21 graden is het prima vertoeven en voelen we ons de koning te rijk.

• 21 November 2015 - 14:32

Remy:

Ja uiteindelijk krijg je wat je verdiend .
    Zo waai je hier uit je verschoning.
    Moet Joel een wedstrijd spelen om half negen.
    De temperatuur in de auto geeft 4,5 graden aan.
    En er valt een bui regen die nu om 14.28 nog bezig is.
    Dus de gevoelstemperatuur was -4,5 graden
    Maar hij heeft wel 11-0 gewonnen.
    Geniet maar lekker van de zon
    En we missen je verhaal over de capuchino voor een euro
    En de Chinees voor een joet.
    Groeten
    Remy

• 21 November 2015 - 14:34

Theo:

Hahaha
    je moet wat te doen hebben....
    mooi verhaal weer!

• 21 November 2015 - 16:44

Jane Hamstra:

Daar komt nu het gezegde: geduld is een schone zaak vandaan en dan heb je ook wat zeg! Fijn voor jullie dat het gelukt is lekker in de zon, daar ga je uiteindelijk toch voor!
    Veel plezier en genieten!
    Groetjes van Ronald en Jane

• 21 November 2015 - 17:56

Carry Kremer:

Gelukkig Joke en John

• 21 November 2015 - 18:03

Carry Kremer:

Was nog niet klaar, had nu alleen de aanhef. Maar zo zie je maar weer, het komt weer op zijn pootjes terecht.
    Cor en Anja hadden hun laatste bardienst. Er was veel emotie op de club deze week (zie nieuwsbrief) dus geen tijd voor een warme maaltijd. Wij hebben onze leden verrast met broodje zalm en roomkaas. Heidi was toevallig in het Haagje en heeft geholpen. Op de club was alles weer als vanouds viel haar op......
    Groetjes, Carry

• 22 November 2015 - 20:10

Rob En Inge:

Je vorige verhaal droefenis, maar nu schijnt de zon weer!
    Wij hebben plannen voor januari, ook de parkeerplaatsen zijn dan vol!
    Geniet van de zon, hier is het koud, natte sneeuw in de Ardennen, waar we een paar dagen waren.
    Rob loopt al weer aardig door de bossen!
    Groetjes, Rob en Inge.

• 23 November 2015 - 13:22

Gerard:

zitten jullie even te (ge) bakken.

Groetjes Gerard