We zijn vandaag een maand van huis! - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu We zijn vandaag een maand van huis! - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

We zijn vandaag een maand van huis!

Door: John de Gier.

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

01 December 2015 | Spanje, Altea la Vella

November in Spanje geeft mij een gevoel van “voorjaar”. We hebben tot nu toe zonnig weer, nauwelijks wind en maar één regenbuitje.
We leven overdag lekker buiten in een veel lagere versnelling dan thuis. We slapen langer en het is heerlijk, dat het ’s nachts afkoelt.
Het dagelijks ritme is desondanks afwisselend. Joke gaat iedere week minstens eenmaal naar “Pilatus” en meerdere malen naar ”Tai Chi” op de boulevard.
Er is voor Joke ook een jarenlange wens in vervulling gegaan. Ze zit namelijk op een koor, waar ik straks op terug kom.
Ik ben zelf actief aan het wandelen. Ik wandel een paar maal per week de boulevard op en neer. Ik geniet van de zee, van de terrasjes en de verdere levendigheid. Als beloning trakteer ik mezelf op een kop koffie en “De Telegraaf” op een terras.
Ik heb tweemaal gefietst. De eerste keer mijn “klim”- rondje, waar het op de boulevard behoorlijk mis ging.
Ik neem rustig een bocht, waarbij het fietspad een stoepje opgaat. Ik mis het stoepje en mijn voorwiel gaat buiten langs de rand, je kunt het vergelijken met je voorwiel in een tramrails terecht komen.
Het gaat niet hard, maar ik val toch als een blok beton op mijn zij op de keien. Er staat wel binnen no-time een vriendelijke Spanjaard klaar, om de oude man op te hijsen. Ik krabbel wel vanzelf overeind. Ik heb een kapotte knie, maar ik heb waarschijnlijk ook één of meerdere ribben gekneusd, waar ik behoorlijk last van heb gehad. Nu, na tien dagen, begint het echter beter te gaan.
Ik heb mijn tweede fietstocht maar vlak gehouden. Ik heb me die dag verbaasd over de enorme mensenmassa in Benidorm en waar op het strand zo druk was, als op een zomerdag in Scheveningen.
Ik ben ook al tweemaal met de Nederlandse groep in de bergen gaan wandelen. Ik heb vandaag verstek laten gaan, wegens de veel last van artrose aan mijn grote teen. Ik ben hiervoor zelfs bij de dokter geweest, kun je nagaan!
We hebben uiteraard ook de nodige kennissen op de camping, waar we contact mee onderhouden.
We hebben ter gelegenheid van een verjaardag lekker Spaans gegeten.
Afgelopen weekend zijn we erg cultureel geweest. We zijn zaterdagavond naar een professioneel Flamingo optreden geweest. Het is een erg indrukwekkende avond geworden. De danseressen, de dansers, het gitaarspel, de zang en de kostuums hebben onze verwondering en bewondering gewekt. We hebben al met al een indrukwekkende avond achter de rug, waar we nog lang van nagenieten.
Zondagavond hebben we in een grote zaal het kerstconcert meegemaakt van Joke haar koor. Joke heeft niet alleen tijdens de repetities, maar ook thuis hard geoefend. Het is een groot, bijna professioneel koor met een uitstekende dirigent en pianiste. De liederen werden afgewisseld door jeugdballet en een celliste met piano.je kunt de avonden niet vergelijken, maar ook hier is iedereen erg enthousiast en is Joke zo trots als een pauw. Ook deze avond blijft ons in een dankbare herinnering bij.
Al met al hebben wij een prima maand november achter de rug. Dit is slechts het begin, want aanstaande maandag komen Joke haar zus Lyda met Jacques bij ons en daar kijken we al naar uit.

• 01 December 2015 - 21:53

Dorine:

He Joke en John
    Het lijkt wel een gewoon leven dat jullie daar hebben. Lekker genieten maar en niet te diep inademen John.
    liefs Dorine

• 02 December 2015 - 00:39

Jane Hamstra:

Dat klinkt allemaal goed en gezellig op jouw valpartij na John. Oei, pijnlijk hoor en nog erger niet te hard lachen! Gelukkig gaat het alweer wat beter. Leuk Joke op een koor!
    Veel plezier en maar weer door met genieten daar voor jullie.
    Groetjes van Jane

• 02 December 2015 - 07:51

Remy:

Hi Pa en Ma
    Wat lekker dat jullie het zo goed hebben.
    Hier is het water met bakken naar benden gekomen.
    we hadden nog net niet de karpers uit de sloot in de voortuin zwemmen.
    En Jo in een koor lachen zeg.
    Kijk je maandag uit dat je je zwager niet weer onder je auto krijgt.
    Groetjes
    Remy

• 02 December 2015 - 13:20

Dini:

Leuk jullie zo weer te volgen, zijn Rob en Nelleke bij jullie op de camping ? Zo ja, doe de groetjes en veel plezier, hè

Liefs van ons, Bert en Dini

• 03 December 2015 - 10:29

Jacques:

Zal ik maandag zijwieltjes meenemen?

• 03 December 2015 - 10:37

Jolanda:

Lieve Schatten, wat fijn om te lezen en wat kan ik mij inleven in jullie verhaal! Geniet en leef maar mijn droom, mijn tijd komt ook :-) :-).....

Het is zo anders daar en natuurlijk John moet je ook daar oppassen, he maar de zon zal snel de wonden helen mind my words.

Adios en zie jullie snel

knuffeltjes