Zorgeloos overwinteren op camping Cap Blanch 1 - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Zorgeloos overwinteren op camping Cap Blanch 1 - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Zorgeloos overwinteren op camping Cap Blanch 1

Door: John en Joke

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

30 December 2022 | Spanje, Altea

Zorgeloos overwinteren op camping Cap Blanch 1 :

Het gedoe van caravan plaatsen en anderen de voortent op laten zetten is voorbij.

Het lijkt een leven te worden, van stoelen naar buiten slepen, tafeltje ernaast zetten

voor koffie, lectuur om te lezen en genieten in de zon.

Het weer en de temperatuur zijn in ons voordeel. We hebben veel zon en temperaturen rond de twintig graden.

We zijn inmiddels wel ruim ingehaald door de werkelijkheid van alledag. Ik begin meestal met de steeds terugkerende zaken. Om de dag wordt na het ontbijt de toiletcassette geleegd, de caravantank met water gevuld en de emmer met afvalwater geleegd.

We doen regelmatig boodschappen maar we slaan daarbij een zonnig terras niet over.

Broer Jos is ook in Spanje, hij heeft in Benissa een groot huis gehuurd. We gaan daar regelmatig naar toe en we hebben er zelfs een eigen slaapkamer.

Tot zover ons zonnige leven, maar er zijn ook andere zaken, die spelen.

Het campingterrein loopt wat af dus onze caravan staat scheef. Joke loopt als dronken over de scheve vloer in de caravan en dat moet anders.

Ik heb al een tal van oplossingen in mijn hoofd, maar mijn fysieke gesteldheid staat de oplossing in de weg.

Ik moet er voor op mijn knieën en ook de benodigde kracht laat het afweten.

We hebben gelukkig buurman Klaas, die altijd klaar staat, om ons te helpen.

Klaas gaat op de knieën, er gaat een krik onder het chassis en hij pompt net zo lang tot de caravan redelijk horizontaal staat.

Klaas is tevreden, wij zijn tevreden! De caravan staat nu echter zo horizontaal, dat de laatste stap om binnen te komen meer op hoogspringen lijkt.

Klaas komt weer opdraven. Wij leggen twee balkjes onder het trapje en Klaas maakt alles met tyrips

vast, nu kunnen we zonder kans op ongelukken naar binnen.

We willen ook in Spanje graag televisie kijken. We hebben alles wat we ervoor nodig hebben. De schotel ligt alleen onder de caravan en dat schiet niet op. Ik ga er dus weer iemand bijhalen. In dit geval is het Rinze, die met behulp van een apparaat de schotel zo kan stellen, dat de televisie naar behoren werkt. Rinze gaat stellen en stellen en na enig gedoe hebben we beeld.

Ik geef dit enthousiast door en Rinze zet de schotel vast. Als de klus geklaard is, hebben we plotseling geen beeld op het scherm. Rinze gaat weer stellen, stellen en nog eens stellen. Rinze gaat de contacten van de draad opnieuw vastmaken, maar niets helpt. Rinze gaat uiteindelijk teleurgesteld naar huis.

Hij staat de volgende dag weer vroeg aan de deur, om een nieuwe poging te wagen. Wat hij ook doet, niets helpt. Zelfs met een andere deskundige erbij is er geen resultaat.

Rinze komt de volgende dag weer terug met zijn apparaat. Hij koppelt het aan de schotel en hij krijgt een goed signaal. Rinze wordt er gek van, maar het ligt dus niet aan de schotel.

Ik ga met de receiver naar een gespecialiseerd bedrijf, maar daar ligt de zaak overhoop, want ze zijn aan het verhuizen.

De aardige meneer laat, ondanks mijn protesteren, toch zijn spullen vallen. Hij krijgt ook geen beeld en hij begint aan zijn bekabeling te twijfelen. Andere kabels en andere verbindingen helpen niet.

Een medewerker schroeft de receiver ut elkaar en komt tot de ontdekking, dat in de receiver bij de antenne uitgang kapot is. Dit probleem is helaas niet te repareren.

Een nieuwe kost ongeveer 180 euro. Ikvind dat te duur voor twee maanden. Ik moet morgen terug komen, om te kijken of er een tweedehands exemplaar voorhanden is.

Ik ben met deze boodschap naar Rinze gegaan. Hij was blij, dat het niet aan zijn kennis heeft gelegen.

Renze heeft ook een receiver voor mij, die ik dit seizen mag gebruiken.

Dit verhaal komt natuurlijk ook bij anderen terecht. Ik had zo over drie receivers kunnen beschikken.

Zo staan de mensen op de camping voor elkaar klaar.

P.S> ik heb twee domme foto’s, maar ik krijg ze niet tevoorschijn getoverd.

• 30 December 2022 - 12:29

Elly:

Hoi John,

Fijn dat alles weer goed gekomen is. Jij houdt de mensen wel lekker bezig op de camping. Ze zullen wel blij zijn dat je er weer bent [e-1f644]. Maar voorlopig gaat nu alles weer naar wens. Ik geniet in iedergeval van al je verslagen. Ga zo door en blijf genieten. Fijne jaarwisseling en de groetjes: ook aan Joke Jos en Jolanda

• 30 December 2022 - 15:24

Wim:

Hoi John iedereen vindt het fijn jullie weer te zien en jullie te helpen, anders wordt er op de camping toch maar naar de fles gegrepen.

fijne jaarwisseling van Thea en mij