OVEWINTEREN IN DE CARAVAN OF IN EEN APPARTEMENT? - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu OVEWINTEREN IN DE CARAVAN OF IN EEN APPARTEMENT? - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

OVEWINTEREN IN DE CARAVAN OF IN EEN APPARTEMENT?

Door: John en Joke

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

01 Januari 2023 | Spanje, Altea

OVERWINTEREN IN DE CARAVAN OF IN EEN APPARTEMENT?

HOEWEL WIJ VAN ALLE KANTEN HULP KRIJGEN OM ONBEZORGD IN DE CARAVAN TE KUNNEN LEVEN, BREEKT DIE AFHANKELIJKHEID ONS TOCH OP.

WE HEBBEN BEIDEN BESLOTEN, DAT DIT ONS LAATSTE JAAR IS OM IN DE CARAVAN TE OVERWINTEREN. WE GAAN DE CARAVAN VERKOPEN EN VOOR HET VOLGEND WINTERSEIZOEN PROBEREN WE EEN APPARTEMENT TE HUREN.

WE HEBBEN VIA FACEBOOK EEN APPARTEMENT TE HUUR GEVRAAGD.

ER IS EEN REACTIE OP GEKOMEN EN WE HEBBEN EEN APPARTEMENT BEZICHTIGD DAT DOOR DE EIGENAAR PAS GEKOCHT WAS, HET APPARTEMENT WAS KEURIG GEWIT EN DE MEUBELS ZOUDEN ER IN JANUARI INKOMEN.

HET APPARTEMENT HEEFT EEN GROOT ZONNIG TERRAS EN WIJ VOELEN ONS ALS TOEKOMSTIGE HUURDERS IN DEZEVENDE HEMEL. WE HEBBEN IMMERS EEN LOT UIT DE LOTERIJ GETROFFEN.

HOE DE ONDERHANDELIING IS GEGAAN, KUN JE LEZEN IN DE BRIEF HIERONDER, DIE IK NAAR DE EIGENAAR HEB GESTUURD.

Aan Eddy

Ik stuur je een bericht, niet om verandering in de situatie te verwachten,

maar om mijn boosheid en frustratie van mij af te schrijven.

In mijn beleving hebben we in het eerste gesprek veel vertrouwen naar elkaar opgebouwd.

We weten, dat je met enige moeite voor ons de prijs hebt verlaagd.

Na enig nadenken vond je vrouw het ook prima. Het betekende voor haar vier maanden lang niet wassen, strijken en andere zaken, die nagelopen moeten worden. Wij hebben aangegeven nette mensen te zijn, die zorgvuldig met jullie spullen omgaan. Ik kreeg de indruk, dat jullie ook blij waren met ons nette ouderen. Jullie hadden daardoor in de wintermaanden minder zorg om het appartementen, jullie konden met een gerust gevoel naar Bali.

Wij waren razend enthousiast, maar hadden even een momentje nodig om alles op een rijtje te zetten.

Je hebt ons expliciet deze ruimte gegeven. Je hebt gezegd, dat je nog moet klussen. Je hebt ons uitgenodigd, om begin januari naar de meubels te komen kijken. Je hebt ons zelfs over de kwaliteit van de matrassen verteld.

Ondanks het volste vertrouwen in jou heb ik expliciet gevraagd, om het appartement niet tussentijds aan een ander te verhuren. Je hebt mij gezegd, dit niet te zullen doen.

Je hebt zelfs je woonadres gegeven, met de uitnodiging eens te komen kijken. Ik heb je meteen bij ons op de camping uitgenodigd.

Joke heeft jou ons kaartje gegeven, je kon jouw kaartje niet zo gauw vinden.

We hebben hartelijk in het volste vertrouwen afscheid genomen van twee vriendelijk mensen.

Wij hebben de zaterdag, de zondag en de maandag met ons hoofd in de wolken gelopen.

Ondanks dat er tijdens onze ontmoeting nooit gesproken is, over mensen die maandag zouden komen kijken, heb ik niet tot begin januari willen wachten.

Ik wilde niet via facebook reageren, omdat ik bang was, dat onze communicatie openbaar zou zijn.

Ik ben maandag naar de Belgische slager gefietst, om jou te ontmoeten, ons geluk te delen en een

adreskaart te vragen, om ons definitieve ja-woord te geven en om via de mail de zaken verder af te handelen.

Je zult begrijpen, dat jouw bericht op facebook voor ons een dolksteek in de rug/ ons hart was.

Je had met ons kaartje in je bezit minimaal contact met ons op kunnen nemen.

Als je die beleefdheid had gehad, dan waren wij de toekomstige huurders geweest.

Ik heb je hopelijk enig inzicht gegeven in onze boosheid en frustratie.

Ik hoop van harte, dat je met volgende aspirant huurders vertrouwelijke afspraken respecteert en daar niet met een goedkoop argument een streep doorheen zet.

John de Gier.

WE ZOEKEN INMIDDELS HARD VERDER, HELAAS NOG ZONDER RESULTAAT.

HET GOEDE NIEUWS IS WEL, DAT WE DE CARAVAN HEBBEN VERKOCHT AAN EEN BELGISCHE DAME,

DIE ER HET VOLGEND SEIZOEN IN GAAT OVERWINTEREN.

WIJ ZELF ZIJN DUS OOK BENIEUWD, WAAR WE HET VOLGEND SEIZOEN IN ALBIR ZULLEN OVERWINTEREN.

• 31 December 2022 - 16:43

Gerard En Anke:

Zo zie je maar. Succes met de zoektocht. Voorlopig zijn jullie daar volgend jaar dakloos.

• 01 Januari 2023 - 10:32

Wim:

Hoi John, ja respect en vertrouwen moet door sommige mensen opnieuw worden ontdekt.

beste wensen voor 2023, Thea en Wim