de mover - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu de mover - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

de mover

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

19 December 2018 | Spanje, Altea

De mover is klaar voor gebruik,

Ja, ja, de autorit naar Spanje komt heel dichtbij. De caravan is ingepakt en het huis is aan kant. De caravan heeft een uitgebreide servicebeurt ondergaan. Alles is tip top , er is geen enkele belemmering voor een ongestoorde reis naar Spanje.
Ik heb enkele weken geleden een nieuwe mover onder de caravan laten zetten, omdat de rollen van de oude mover versleten zijn.
De mover is noodzakelijk, om met de caravan te manoeuvreren. De caravan is veel te zwaar, om dit met de hand te doen. Ik zet twee rollen op de banden, die elk door een motor wordt aangedreven. Zo kan ik met de caravan alle kanten op zonder duw-, of trekwerk.
Zaterdagochtend gaan we de caravan halen. We moeten alleen met de mover de caravan achter de auto zetten.
Ik zet de rollen op de banden en ik schakel de afstandsbediening van de mover in. Er wordt elektronisch contact gezocht met de mover, maar in plaats van contact te maken, schakelt hij weer uit.
Proberen, proberen en nog eens proberen, maar niets helpt.
Ik ben ten einde raad, ik heb voor veel geld iets nieuws gekocht, maar ik kan zo geen kant uit. Ik heb bij de bijbehorende apparaten in de caravan bekeken en de handleiding doorgebladerd.
Het levert allemaal niets op en ik bel met een machteloos gevoel zwager Koos, die een levensgrote technische knobbel heeft. Na een half uur komt Koos met een tasje gereedschap. Hij leest vol aandacht de handleiding en hij kijkt op het ingebouwde apparaat, of alles naar behoren functioneert. Wat Koos ook onderzoekt, hij krijgt niet de knop in zicht om te resetten.
Later blijkt, dat ik Koos het verkeerde apparaat heb aangewezen.
Ik heb inmiddels ook een servicepunt van de mover gebeld. Dit blijkt Van Vliet caravans te zijn in Wateringen. Een erg aardige monteur heeft mij tips gegeven, die mij ook niet verder helpen.
Ten einde raad zijn we met zijn allen naar Van Vliet gereden. De alleraardigste monteur kruipt de caravan in en hij vraagt mij om de sleutel ,die het systeem gebruiksklaar maakt.
Ik weet eerst niet waar hij het over heeft, maar al vrij snel begint er ok bij mij een lichtje te branden.
Ik vind de sleutel, die gaat in het contact en wordt een kwart slag omgedraaid. Ik hoor een licht gereutel en het systeem is bedrijfsklaar.
Ik heb inderdaad bij de oplevering van de mover over deze handeling gehoord, maar bij alle andere informatie is dit niet bij mij blijven hangen.
Opgelucht en gerustgesteld heb ik de monteur bedankt. We hebben Koos hartelijk gedag gezegd en we zijn na het nodige oponthoud met goede moed richting Frankrijk vertrokken.

  • 19 December 2018 - 17:19

    Elly:

    Wij wensen jullie een fijn verblijf in Spanje.
    Ruud en Elly.

  • 19 December 2018 - 17:28

    Hetty:

    Goede reis en fijne feestdagen!

  • 19 December 2018 - 18:21

    Jos En Jolanda:

    Leuk om weer op de hoogte gehouden te worden met je leuke verhalen.
    Geniet lekker daar.
    Groeten uit Hoofddorp
    Jos en Jolanda

  • 19 December 2018 - 18:24

    De Vilaintjes:

    Oh nee hé!!!
    Maar het levert wel een heel leuk verhaal op. Wat
    schrijf je toch geweldig. Lekker genieten daar in Spanje.
    Fijne kerstdagen en een happy new year.

  • 20 December 2018 - 04:36

    Dorine:

    Dat moet jou weer gebeuren......

  • 20 December 2018 - 06:39

    Gerard Houben:

    Het zoveelste bewijs dat je niet in de wieg bent gelegd als zigeuner/treknomade.
    Leer hier nu eens van! Een duidelijk teken van de heer.

  • 20 December 2018 - 08:45

    Bing En Willy:

    Je bent weer lekker bezig geweest, John !
    Neem voortaan Joke mee, dan kan zij de belangrijke informatie opschrijven.
    En......daarna de sleutels labellen !!
    Inmiddels zitten jullie gelukkig in de zon, dus waar praten wij over.
    Alvast hele fijne "Spaanse" feestdagen en een zeer gezond 2019 !

    De hartelijke groeten uit een regenachtig Haagje.

  • 20 December 2018 - 09:31

    Jane Hamstra:

    Tjee John en Joke weer heerlijk richting de zon! Verheug me op de verhalen tijdens jullie verblijf. Het eerst verhaal is niet zo goed begonnen ( wel leuk om te lezen, oh, oh ) maar gelukkig goed afgelopen zodat jullie fijn op weg konden!
    Voor beiden hele fijne kerstdagen en in goede gezondheid 2019 in!
    Ronald en Jane

  • 20 December 2018 - 15:59

    Marjolijn Hendriksen:

    Toch handig als je op de 1e dag al ontdekt hoe t werkt !
    Op weg naar de Costa Blanca? Ik kom daar eind februari :)
    Goeie reis, het is plezier jullie te volgen ;)

  • 20 December 2018 - 16:37

    Bert Zwervher:

    Wij mannen lezen pas de handleiding alshij/het niet doet.
    Fijne reis,en fijn verblijf.Bert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en Joke

Joke en ik zin 4 augustus vertrokken om in Oostenrijk onze zoon Remy met zin gezin te ontmoeten. Daarna zijn we doorgereden richting Wenen. het weer is echter onbestendig, dus zijn we snel naar Boedapest gereden. We vertrekken op 30 augustus, als reisbegeleiders van Vagebond reizen, met een groep voor een rondreis van 50 dagen naar grienland en Turkije.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 201423

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2023 - 05 April 2024

Spannend! Overwinteren in een appartement

25 November 2022 - 06 Maart 2023

Overwinteren in Spanje na corona tijdperk

06 November 2019 - 15 Maart 2020

We gaan weer overwinteren in Altea, Spanje

08 December 2018 - 05 Maart 2019

Overwinteren in Spanje 2018- 2019

26 December 2017 - 01 Mei 2018

Naar onze vertrouwde plekin Spanje

01 November 2015 - 23 April 2016

Een heel winterseizoen in Spanje

17 Januari 2015 - 28 Maart 2015

overwinteren in Spanje

30 Augustus 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis Turkije en Griekenland 2014

02 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Marokko Anders 2014

27 Januari 2013 - 27 April 2013

Rondreis door Marokko

01 September 2012 - 20 Oktober 2012

Als reisbegeleiders naar Griekenland en Turkije

04 April 2010 - 27 Juni 2010

Rondreis met de caravan door Marokko

27 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

reis naar Nabije Oosten

24 Augustus 2008 - 28 November 2008

Reis naar Italie, Tunesie en Libie

Landen bezocht: