De groepsreis loopt ten einde - Reisverslag uit Nabeul, Tunesië van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu De groepsreis loopt ten einde - Reisverslag uit Nabeul, Tunesië van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

De groepsreis loopt ten einde

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

03 November 2008 | Tunesië, Nabeul

Het is maandagavond zes uur. Het is donker en nog zwoel warm. We zijn al vanaf donderdag in Tunesie. Wen hebben eerst in Libie grote afstanden afgelegd, om weer in de richting van de kust te komen.We hebben weer een nacht in de caravan midden in de woestijn geslapen. Onze buren zijn drie kamelenn, die er vrij rondlopen. We krijgen in de loop van de avond een verschrikkelijke zandstorm. Ik heb alle ramen moeten sluiten en nog had ik het gevoel in een orkaan te zitten. alles is bedekt met een laag rood zand en zandbrood schuurt de maag.De volgende dag een mooie rit in een omgeving lijkend op de Spaanse hooglanden.Tijdens het koffiedrinken in de zandstorm laat ik het dak van de auto ope staan: ook hier alles onder het zand. We hebben inmiddels hevig afscheid genomen van onze Libische gids Omar en politieman Malik. We zijn van deze mensen gaan houden, evenals de andere Libiers. We zijn overal hartelijk en gastvrij ontvangen en men is nog niet uit op winstbejag. We hebben een erg positieve kijk op de bevolking gekregen en op hun sociale omstandigheden. We hebben inmiddels in Tunesie aan het strand gestaan en de dag dat Joke wilde zonnen is het bewolkt, dus zijn we op sjouw gegaan. ook hier weer een geweldige zandstorm, waardoor de omgeving in mist gehuld leek.
We hebben gisteren het grootste amfitheatar van Noord Afrika bezocht en een museum met de mooiste mozaieken, die ik ooit heb gezien.We rijden morgen naar het meest noordelijke puntje van Tunesie. We gaan er marmergroeven bezoeken en morgenavond hebben wij ons afscheidsdiner in een hotel. We rijden woensdag naar Tunis, waar we op een parkeerplaats staan en waar we de medina en het Bardo museum bezoeken.We gaan donderdagavond op de boot naar Palermo. We komen daarna langzaam maar zeker naar huis. Het tempo zal van het weer afhangen. We verlangen uiteraard naar de kinderen, de kleinkinderen, familie en vrienden, maar ik zal zeker ook heimwee hebben naar de afgelopen maanden. We hebben zo ontzettend genoten van de nieuwe ervaringen en contacten, dat we met een stuk rijkdom in onze bagage thuis zullen komen.
Hartelijke groeten aan al onze dierbaren van Joke en John de Gier.

• 04 November 2008 - 05:49

Ed Van Den Bergen:

6.45 uur. Buiten is het mistig. Niet van het zand, maar van het vocht. Straks naar het crypto café met een copie voor de aanwezigen. Rustig aan thuiskomen lijkt mij heel verstandig. Neem sint Nicolaas alvast een stukje mee.

• 04 November 2008 - 09:59

Gerard:

Wat een heerlijke en warme beschrijving van deze laatste fase in Libie en tunesie! Doe het rustig aan en geniet van wat nu al geschiedenis is! Groetjes Frans en Gerard

• 05 November 2008 - 11:55

Thea Brittijn:

Hallo John en Joke,
    Dank jullie wel dat ik heb mogen meegenieten van de reisverhalen en prachtige foto's! Ik wens jullie een heel veilige en voorspoedige terugreis naar Nederland toe! Tot ziens.
    Liefs van Thea

• 06 November 2008 - 07:58

Manita:

Na zo'n fantastische reis moeten jullie zeker nog tijd nemen om alle indrukken te verwerken. Neem dus voldoende tijd om richting Nederland te komen. Zal ik een zandbak in de tuin maken met saharazand? Dan kunnen jullie daarin spelen. Een cameel is wat moeilijk aan te komen. Manita

• 06 November 2008 - 09:00

Kees En Aagje:

Hallo Johan en Lennie net het verslag van 3 nov. gelezen over jullie prachtige reis. Wij wensen jullie en je mede reisgenoten een hele goede en ook voorspoedig thuisreis.Welkom thuis

• 06 November 2008 - 17:36

Joop Van Velzen:

Met genoegen je reisverslag gelezen.Geweldig zulke avonturen.Joop en Els zijn reisgenoten van Rob en Inge doe ze de groeten.Volgens mij hebben jullie een fantastische reisleiding gehad?!?!Voorspoedige terugreis gewenst.

• 08 November 2008 - 08:53

Lyda:

Hallo lieve mensen
    De laatste fase ,doe het rustig aan alles is tot nu toe goed verlopen hier gaat alles goed .dikke knuffel v an ons