Ik zal de Kip een poot uitdraaien - Reisverslag uit Mohammedia, Marokko van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Ik zal de Kip een poot uitdraaien - Reisverslag uit Mohammedia, Marokko van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Ik zal de Kip een poot uitdraaien

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

01 Maart 2013 | Marokko, Mohammedia

Ik zal de kip een poot uitdraaien:

Wat is het heerlijk wakker worden met een stralende zon, bijna windstil en een aangename temperatuur. We doen rustig onze dingen, we wisselen veel geld en we gaan om 10.00 uur rijden.
Lekker met een gangetje tussen de tachtig en negentig kilometer genieten en verbazen van wat er aan je voorbij trekt.
We zien veel mensen lopen naast de snelweg, op de snelweg, of op de vluchtstrook wachten op een bus. We zien overwegend vrouwen werken op het land, sjouwen met grote stapels hout op de rug, of wat geiten hoeden. Jammer, dat we niet langs theehuizen komen, want dan hadden we vast ook meer mannen gezien.
We komen aan het begin van de middag relaxed als eersten op de camping aan.
De bocht naar de staanplaats is erg smal en omdat ik geen brokken wil maken, koppel ik de caravan af en wil ik met de moover de caravan de bocht laten maken.
Ik stel de moover in werking, maar er gebeurt niets, helemaal niets. Ook het verwisselen van de batterijen haalt niets uit. Gelukkig zijn er anderen gekomen en met vereende kracht wordt de caravan op zijn plaats gezet.
Ik ben meteen van slag, als mijn spullen niet werken. Ik draai dus één poot uit, om achterin de caravan het instructieboekje te pakken.
Na enig gespeur, blijkt de verbinding met de accu los te zijn getrild en na dit vast te hebben gezet is het euvel verholpen.
“Tjé, wat staat de caravan scheef”. Ik zet oprijblokken aan één kant voor het wiel en ik rijd met behulp van de moover de caravan een stukje vooruit. Dit lukt ten dele, de caravan stokt en nu blijkt die ene poot, die ik vergeten ben omhoog te draaien, zich stevig in de grond te hebben geboord. Ik pak een schep en ik ga aan het graven, om die poot vrij van de grond te krijgen. Dit lukt gelukkig en als ik de poot omhoog wil draaien geeft hij geen krimp. Ik kan niet linksom en niet rechtsom draaien.
Bij nadere inspectie blijkt de spindel ( ronde staaf met schroefdraad, waarlangs de poot omhoog, of omlaag gaat) helemaal verbogen.
Wat nu???? Een kip loopt slecht met een stijve poot, die de grond raakt. Ik vertel mijn verhaal aan de eerste de beste buurman, die met blokken hout, een krik en wat gereedschap wel een oplossing ziet.
Hij trekt zijn overall aan en duikt onder de caravan. Ik maak me nuttig met het aangeven van gereedschap. Er komen ook andere mannen kijken en ik wordt op den duur weggestuurd.
Ik weet wel, dat er anderhalf uur drie tot vier man hebben liggen sleutelen, om alles recht te zetten en goed vast te maken.
Om vier uur is de klus geklaard en ben ik weer eens gered. Je snapt, dat ik zo langzamerhand een groot voorstander van een groepsreis begin te worden
We hebben het succes met een borrel gevierd en ik kan morgen met een gerust hart de club meenemen naar Casablanca en Rabat.



  • 01 Maart 2013 - 12:55

    Wim Speijk:

    Tjonge jonge John ik bewonder jou improvisatie vermogen en incasseringsvermogen, ik weet niet of ik dat iedere keer zou overleven, groeten Thea en Wim

  • 01 Maart 2013 - 18:38

    Lijdaboetekees:


    Makkelijk maar ik sluit me aan bij Thea en Wim

  • 01 Maart 2013 - 20:48

    Manita:

    Hoi Paps,

    Zolang je gereedschap aan kan geven, doe je het hemaal goed. Er zijn altijd mensen die het heel goed weten en kunnen en dat scheelt jou weer prutsen.
    En wat ben jij goed in verslagen schrijven. Ga zo door !!!!! xxxxx

  • 03 Maart 2013 - 16:08

    Heidi Van Der Veer:

    Hoi John,

    Je bent weer lekker bezig ,was al benieuwd wat er deze reis weer fout zou gaan het is geen leedvermaak hoor .En jullie zijn gezond gebleven, dat is het belangrijkste.
    Voorzichtig en goede reis verder.
    Groeten Gerrit en Heidi

  • 03 Maart 2013 - 17:28

    Gerard:

    Ik waardeer met name het talent van de mede reizigers Hahahaha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en Joke

Joke en ik zin 4 augustus vertrokken om in Oostenrijk onze zoon Remy met zin gezin te ontmoeten. Daarna zijn we doorgereden richting Wenen. het weer is echter onbestendig, dus zijn we snel naar Boedapest gereden. We vertrekken op 30 augustus, als reisbegeleiders van Vagebond reizen, met een groep voor een rondreis van 50 dagen naar grienland en Turkije.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 691
Totaal aantal bezoekers 201103

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2023 - 05 April 2024

Spannend! Overwinteren in een appartement

25 November 2022 - 06 Maart 2023

Overwinteren in Spanje na corona tijdperk

06 November 2019 - 15 Maart 2020

We gaan weer overwinteren in Altea, Spanje

08 December 2018 - 05 Maart 2019

Overwinteren in Spanje 2018- 2019

26 December 2017 - 01 Mei 2018

Naar onze vertrouwde plekin Spanje

01 November 2015 - 23 April 2016

Een heel winterseizoen in Spanje

17 Januari 2015 - 28 Maart 2015

overwinteren in Spanje

30 Augustus 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis Turkije en Griekenland 2014

02 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Marokko Anders 2014

27 Januari 2013 - 27 April 2013

Rondreis door Marokko

01 September 2012 - 20 Oktober 2012

Als reisbegeleiders naar Griekenland en Turkije

04 April 2010 - 27 Juni 2010

Rondreis met de caravan door Marokko

27 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

reis naar Nabije Oosten

24 Augustus 2008 - 28 November 2008

Reis naar Italie, Tunesie en Libie

Landen bezocht: