We zijn er klaar voor! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu We zijn er klaar voor! - Reisverslag uit Nederland, Nederland van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

We zijn er klaar voor!

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

03 Augustus 2014 | Nederland, Nederland

Morgen is het zo ver. De caravan staat ingepakt rustig te wachten op vertrek. Rustig heb ik het echter de afgelopen periode niet gehad met deze caravan. Er zit een gapend gat in het dak, omdat ik het dakluik ben verloren tijdens de reis in Marokko. De verlichting hapert, omdat het niet zo goed tegen roest kan en ik heb lange schroeven nodig, om niet na elke tocht de kastdeurtjes op de grond te vinden.
Ik ben in middels met de caravan naar Vledderveen getogen, omdat reis genoot Ton handig is en nog een dakluik op zolder heeft liggen.
Het dakluik van de zolder blikt echter te groot, Dit is voor mij een onoverbrugbaar probleem, maar niet voor Ton. Hij haalt een decoupeerzaag tevoorschijn, zaagt in no time een stuk uit het dak, kit de randen dicht en ik heb een waterdicht dakluik.
Daarna kijken we de verlichting na. Ik bezondig me door mee te helpen. Ik lekker met een mesje de oxidatie wegschrappen en pats, boem, geen licht meer, geen water meer uit de kraan en geen spoeltoilet meer.
We hebben dagenlang naar de oorzaak gezocht, we hebben technische informatie ingewonnen, maar we krijgen geen oplossing. Het probleem is, dat we 12 volt hebben, dat alle zekeringen goed zin en dat geen apparaat werkt. Na dagen klooien, nadenken, een kleine vloek en een zucht, komt plotseling de oplossing.
We hebben een zekering kennelijk niet goed bekeken, want deze bleek kapot. Ik durfde niet te kijken, toe de nieuwe zekering erin ging, maar bij de eerste oogopslag bleek alles te werken.
Ik kon me nog net inhouden, om Ton niet te zoenen.
Als ik later het licht weer aan wil doen, werkt het toch niet meer, de oxidatie werkt kennelijk beter dan ik.
Ik laat het licht dan maar bij de caravanstalling nakijken. De rekening valt mee, maar er blikt niets verandert sinds de aflevering. Drie keer naar Bergschenhoek, waar de caravan stalling is, rijden en alle lichten branden.
Ik weet echter niet, hoe lang dit goed gaat, maar ik geef wel door, als het fout gaat.
Vanmiddag heb ik voor het laatst alle Heiligen uit de hemel gescholden, omdat de koppeling blift hangen.
De Heiligen zin inmiddels terug in de hemel, de caravan staat in gepakt en ik ben klaar, om morgen naar camping Eisenbachtal te vertrekken.

• 03 Augustus 2014 - 19:43

Jacqueline Heling:

John en Joke wij hopen dat jullie nu rustig aan jullie reis kunnen beginnen!
    Leuk verblijf bij Rémy en Ingrid en goede start van jullie rondreis.
    Liefs,
    Jacqueline en Wim

• 03 Augustus 2014 - 20:03

Jos En Jolandq:

Lieve Joke en John,
    Dat belooft wat, als we al zo'n verhaal krijgen als jullie nog niet eens vertrokken zijn.
    In ieder geval wensen wij jullie de mooiste reis tot nu toe. Met veel mooi weer en weinig beslommeringen.
    Veel liefs,

Veel liefs,
    Jos en Jolanda

• 03 Augustus 2014 - 20:51

Hetty:

Heel veel plezier en ik reis thuis weer met jullie mee!
    XXX Hetty

• 03 Augustus 2014 - 23:04

Gerard:

Hoi Hoi, Joke en John.

Door een probleem met mijn rolstoel zijn wij vier dagen eerder tuis dan was gepland nog net op tijd om jullie een goede reis te wensen zonder problemen en allerhande gedoe. We blijven jullie volgen!

Liefs, Gerard en Frans.

• 03 Augustus 2014 - 23:29

Elly:

Hallo John en Joke,

Je begint wel lekker goed met zo n gammel ding hoe durven jullie.
    Ik hoop dat alles goed gaat en wens jullie een hele mooie reis.
    Let goed op jezelf en op Joke heel veel plezier en kijk goed uit.
    Ik blijf jullie volgen het beste en tot ziens.

Groetjes Elly

• 04 Augustus 2014 - 01:36

Jane Hamstra:

Lieve reislustigen,
    John, wie goed doet, goed ontmoet .Ton in dit geval.
    Dit wordt een mooie reis zonder ongemakken want die hebben jullie nu dus al achter de rug.
    Elk nadeel heb...
    Wij gaan jullie volgen en genieten van je verslagen. Veel plezier van Ronald en Jane

• 04 Augustus 2014 - 10:15

Bing:

Goedemorgen Joke en John !

Gisterenmiddag zagen wij al fietsend die "super" caravan nog voor jullie deur staan.
    Wij wisten dus, dat jullie laatste grote tocht nog niet was begonnen.
    Inmiddels moeten jullie nu onderweg zijn, als alles goed is gegaan.
    Wij wensen jullie veel PLEZIER en een hele mooie reis !
    Bij ongemak: kijk eerst naar de (ver)zekering zou onze Jos zeggen.
    Hij heeft tenslotte ook met succes Gerard en Frans uit Spanje geëvacueerd, hahaha !

Met de hartelijke groeten van Willy en Bing.

• 05 Augustus 2014 - 19:10

Anja & Cas Teunissen:

John & Joke,
    Wij wensen we jullie een mooie gezellige reis met de groep door Turkije. Veel plezier en veilig weer thuis. We volgen jullie zoveel als mogelijk.
    Groetjes Anja & Cas

• 31 Augustus 2014 - 18:59

Marja En Wim:

John en Joke, wij wensen jullie een fantastische laatste groepsreis toe zonder problemen jullie verdienen een waardige laatste reis om nog jaren op terug te kunnen zien. daarna wordt het genieten van elkaar in diverse andere landen. ook wij staan al weer klaar om te vertrekken, over 5 dagen gaan we naar Afrika, we houden jullie op de hoogte. veel plezier en groetjes Marja en Wim