Naar de korte broek en de sandalen - Reisverslag uit Tarragona, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Naar de korte broek en de sandalen - Reisverslag uit Tarragona, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Naar de korte broek en de sandalen

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

01 Februari 2013 | Spanje, Tarragona

donderdag 31 januari:
Het is vandaag geen spannende dag. We rijden in mooi weer in een rustig tempo ( 90 km per uur) naar het zuiden. Ik heb een camping uitgezocht in een klein plaatsje onder Tarragona. De camping voelt goed en Joke gaat al bij de uitgezochte plek staan. ik ga de auto halen en ik voel, dat ik de draai niet kan maken vanwege de smalle doorgang. Ik besluit, om met een grote boog om te rijden en over een breder pad rechtdoor naar onze plek te gaan.
Ja, hoor, ik neem de eerste bocht en daar blijkt het pad versperd met palen, die een hek tegen houden, dat anders omvalt. Keren is geen optie en doorrijden ook niet. Dus de caravan afgekoppeld en met de moover voorzichtig los van de auto de bocht gemaakt.
Caravan weer vast aan de auto en op.... naar de volgende bocht. Deze haal ik snotverju ook niet. weer de zaak los en met de moover.
Gelukkig is Joke geduldig. zij dacht, dat ik onderweg een bekende was tegen gekomen.
Dan de caravan op zijn plek zetten. Een smal pad, een hoog stoepje en zowel met moover, als met duwen lukt het niet. Gelukkig zijn er behulpzame oudjes in de buurt en vele handen maken licht werk.
Dus hebben we nog lekker in het zonnetje met een drankje erbij van het mooie weer kunnen genieten met de caravan keurig op zijn plek.

vrijdag 1 februari:
We hebben ons vandaag een rustdag gegund. We hebben uitgeslapen en Joke is meteen de modderige kleding gaan wassen. We hebben ook de caravan uitgemest.
Ik heb lekker in korte broek en T-shirt buiten kunnen zitten. Ik heb ook nog wat kunnen rommelen.
Straks lopen we naar de boulevard en morgen en overmorgen gaan we weer rijden, om zondag aan het eind van de middag in Altea ( bij Benidorm) aan te komen, om onze vrienden te ontmoeten.

• 01 Februari 2013 - 16:54

Hetty:

Hoi Joke en John,
    Jullie zijn nog maar net weg en ik ben nu al jaloers, korte broek en zon!!!!!!!
    Heelveel plezier genietervan!!!

Liefs en groetjes Hetty

• 02 Februari 2013 - 17:21

Joke :

Hoi Joke en John,
    De site met reisverslag/en kreeg ik van Hetty doorgemaild. Erg leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen! Nou, globetrotters ik wens jullie een goede reis toe met prachtig weer en mooie ervaringen onderweg. Verheug me op jullie verdere reisverslagen!
    Gr. Joke