Tarifa, het zuidelijkste puntje van Spanje - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Tarifa, het zuidelijkste puntje van Spanje - Reisverslag uit Tarifa, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Tarifa, het zuidelijkste puntje van Spanje

Door: John.

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

16 Februari 2013 | Spanje, Tarifa

Dinsdag gaat het al wat beter met Jacques. Hij zit nog wel binnen met zijn “poot” omhoog, want het is buiten te fris.
Jacques kan al wel auto rijden. We gaan ’s middags gezellig in Alhaurin la Grande dineren. We eten echt Spaans uit een pannetje. Het zijn vete frietjes, heerlijk vlees en twee gebakken eieren om het geheel af te maken.
Ik kan flink eten, maar ik krijg het niet op. We gaan koffie drinken bij de buurman. Daar is de cappuccino veel beter. Heerlijke koffie met room, chocoladesiroop erop en omdat het bijna niets kost, een soort gebakje van de zaak toe.
De woensdag begint stralend en Joke en ik maken, na een weer heerlijk ontbijt met jus d’orange van Lida, aanstalten om weg te gaan.
Joke maakt foto’s van de steile afdaling in afrit, die ik later per ongeluk verwijder door mijn toestel te formatteren.
We nemen hartelijk afscheid en we rijden in een lekker zonnetje langs Gibraltar naar Tarifa.
De camping Rio Jara is de startplaats van onze tocht naar Marokko.
Donderdag wordt een rustdag en vrijdag gaan we in Algeciras achter de tickets aan. We begroeten papa Juan Carlos hartelijk en ook met de tickets komt het goed.
We kunnen natuurlijk niet langs de Carrefour en de Lidl zonder bezoek. De middag is dan weer voor de zon, die een dunne bruine schil over mijn gezicht legt.
Vandaag, zaterdag zijn we wat actiever geweest. We hebben een strandwandeling gemaakt over het bijna verlaten, brede strand.
We kunnen niet naar Tarifa lopen, want er loopt een brede stroom de zee in. Onderweg zien we twee dapperen ook de zee ingaan. Ik krijg het al koud als ik er naar kijk.
Ik word ook niet vrolijk van het weerbericht, want er wordt de komende week regen voorspelt en wel met HOOFDLETTERS geschreven.

• 18 Februari 2013 - 13:51

Jane Hamstra:

Dag John en Joke,
    Heb jullie verslag tot nu toe gelezen.( kreeg adres van Cor/Anja)
    Ziet er weer mooi uit en klinkt goed.Een goede voorspoedige reis wensen Ronald en Jane jullie toe!

• 18 Februari 2013 - 22:05

Inge Stoeltje:

Hallo Joke en John,

Nou, wel een tochtje met het nodige naar Tarifa! Maar altijd leuk om te lezen, andermans belevenissen.
    Hoop dat de regen meevalt daar, en dat jullie een rustige overtocht hebben.
    We zijn intussen al weer aan de winter gewend, we moeten nog even wachten tot we zuidwaarts kunnen.
    Nieuwe camper is er nog niet!
    Goede en gezellige reis toegewenst, we duimen voor mooi weer.
    Groetjes, Rob en Inge.

• 22 Februari 2013 - 15:28

Theo Geerts:

Ha John

heb net alles zitten lezen. Leuk. Heb een privé berichtje achter gelaten op je facebook

groeten Theo

• 25 Februari 2013 - 22:46

Jullie Duifje:

Hallo liefies,

Heerlijk om jullie reisverslagen te mogen lezen. Ik hoop dat jullie in Marokko beter weer zullen hebben.
    Geniet van jullie reis en ik ben benieuwd naar jullie volgende verslag.

Kus Manita