Sam Suf - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Sam Suf - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Sam Suf

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

05 Januari 2018 | Spanje, Altea

Ruim tien dagen onderweg en nog geen teken van leven. Dit heeft niets met drukte of weinig tijd te maken. Mijn reisverslag staat al dagen gereed. Toch komt het er even niet van, om het met jullie te delen. Sam Suf gaat in de caravan zijn laptop opruimen, om te gaan eten. De laptop staat netjes naast me op de bank. ik doe het scherm niet dicht, omdat de laptop nog in bedrijf is. er is niet veel ruimte en het geschitter is onder het eten ook niet alles. Ik zet de muis op het toetsenbord en klap de deksel op de muis. Lekker gegeten en na mijn afwasbeurt weer door. Nee hoor, niks ervan want het scherm ziet er uit als moderne kunst. er staat een creatieve inktvlek in de hoek, een gedeelte is gevuld met een modernistische kleur, waar heel subtiel allerhande strepen doorheen lopen. ik heb de kunst bewonderd en ik ga het wegklikken. No way, ik kan klikken tot en met blauwe vingers, maar er gebeurt niets. Achter dit fraais zie ik wel een deel van mijn vertrouwde beginscherm. Ik voel me als een kleuter in een snoepwinkel, ik wil graag, maar ik kan er niet bij. Joke zegt " Misschien is je scherm kapot". Ik weiger daarin te geloven, want ik zie mijn beginscherm. Klik, klik, klik. Na een uurtje klikken begin ik ook de moed te verliezenen app. Ik super techneut en computerdeskundige, zwager Koos. Na de nodige informatie bij mij te hebben ingewonnen, komt hij maar tot een conclusie:" Het scherm is kapot, kosten in Nederland 180 euro. Bingo, met de pest erin.Alles gaat voorspoedig, maar nu drie "gevalletjes" op een rij. Mijn Spaanse gasfles lekt ook en de schotelantenne kan na drie dagen de Astra 3 satelliet niet vinden.Dubben, dubben, dubben. Laat ik hem trepaneren, of is een bezoek aan de MediaMarkt een betere oplossing. Na prijsopgave, die mee valt, besluit ik toch maar om de laptop te laten repareren. Het wordt dus ongeveer veertien dagen wachten, om tekst met foto's te sturen. Toch gloort er licht aan de einder. Ik heb een nieuwe koppeling op de fles gekocht, dus er lekt geen gas meer. Er is gisteren een satelliet bedrijf geweest, om mijn schotel en mijn recieven te installeren en mijn laptop is naar de reparateur gebracht, dus eind goed, al goed. Het beste deel komt van boven, de zon straalt nog twee dagen uitbundig met zeer hoge temperatuur. gisteren wees de openbare thermometer in Albir 26 graden aan. De terrassen zijn overvol met gebruind volk en wij genieten in shirts en sandalen openzet stek.

  • 05 Januari 2018 - 10:43

    Jos:

    Ik zou daar ook graag Sam Suf willen zijn.
    Neem dat maar van mij aan :)

  • 05 Januari 2018 - 10:45

    Marjolijn:

    Dag John&Joke
    Lang niets van jullie gelezen!
    Van mij ook niet, ik schrijf niet meer op ‘waarbenjij’
    Een heerlijk verhaal weer, jij kunt je pechjes vermakelijk verwoorden, voor ons genieten dus.
    Ik sta in Portugal, nu bewolkt, maar dat schijnt langs de hele kust zo te zijn. Ik stond poosje in Albir, Cap Blanch, voelde me Solo een beetje verloren tussen al die gesettelde stellen.
    Ik denk erover een 22dagen reis door Marokko te maken, met Expedite Far East.
    Anders kom ik weer langs de Spaanse kust omhoog.
    Hoe lang blijven jullie? Gaan jullie touren?

  • 05 Januari 2018 - 11:08

    Rob En Inge:

    Gelukkig schijnt de zon en dat is meer dan we hier kunnen zeggen!
    Wij hopen volgende week op pad te gaan, voorlopig staat de camper nog in Hillegom waar het wachten is op een nieuwe voorruit.
    De voorkamer staat vol met alles wat mee moet!
    We horen wel weer van elkaar,
    Groetjes, Rob en
    Inge

  • 05 Januari 2018 - 11:16

    Remy De Gier:

    Hi Pa en Ma
    Dat een appel niet ver van de boom valt is mij wel duidelijk.
    Ik ging gisteren mijn ruiten vloeistof bij vullen,doe de motorkap open en zie tot mijn verbazing dat mijn motor helemaal onder de olie zit.
    Heb ik twee weken geleden mijn olie bij moeten vullen omdat mijn lampje ging branden.
    Ben ik in gedachten verzonken vergeten om mijn dop terug te plaatsen.
    Dus ik naar een dealer Spijkenisse een nieuwe oliedop gekocht.
    Gelukkig heeft die man gelijk mijn motor schoongespoten.
    Dus de schade aan het blok viel achteraf wel mee.
    Toch nog bij mijn eigen dealer mijn motor nog even controleren.
    En na het toevoegen van twee liter olie kon ik weer mijn weg vervolgen.
    Geniet maar lekker van de Spaanse zon want je waait hier uit je verschoning.
    Liefs
    Remy

  • 05 Januari 2018 - 11:17

    Gerard Houben:

    Fijn dat bij jullie ook af en toe wat fout gaat in het nieuwe jaar. Ik had meteen een nieuwe gekocht, maar mijn gepensioneerden gaan er alleen maar op achteruit. Vandaar niet dus.
    Veel plezier en bruining. Het is hier grijs en dat blijft zo.

    Groeten,

    Gerard

  • 05 Januari 2018 - 15:05

    Manita:

    Hoi Sam,

    Zo zie je maar weer dat er altijd een oplossing is voor een probleem. Waar ik mij wel zorgen om maak is het geduld van Jo met zo’n man aan haar zijde. Ze mag mij altijd bellen om over je te praten

  • 05 Januari 2018 - 16:31

    Giezeman:

    leuk om te lezen; en jaloers op de zon; vooral Is., die in herfst/winter meer last heeft van zijn artrose. Dat brengt ons ertoe wellicht eind januari paar dagen/kleine week Valencia of anders [Portugal?] te doen. Hoor graag eventueel advies. Dezer dagen Ars-[vrijwilligers] werk weer opgepakt; voorbereiding Kerkbalans en 8 jan OPEK afbouw, we zullen je missen! Geniet ervan en vooral voor je vrouw verder herstel gewenst! hartelijke groet Ineke en Is.

  • 05 Januari 2018 - 17:08

    Carlos:

    Sam Suf schrijft wel heel erg spannende gebeurtenissen.
    Ga zo door en geniet ondertussen van de zon en Joke. Houd mij op de hoogte.

  • 05 Januari 2018 - 17:44

    Wim En Thea:

    Zo zie je maar weer dat bij jullie altijd de zon schijnt wat er ook gebeurt. Heel veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en Joke

Joke en ik zin 4 augustus vertrokken om in Oostenrijk onze zoon Remy met zin gezin te ontmoeten. Daarna zijn we doorgereden richting Wenen. het weer is echter onbestendig, dus zijn we snel naar Boedapest gereden. We vertrekken op 30 augustus, als reisbegeleiders van Vagebond reizen, met een groep voor een rondreis van 50 dagen naar grienland en Turkije.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 200829

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2023 - 05 April 2024

Spannend! Overwinteren in een appartement

25 November 2022 - 06 Maart 2023

Overwinteren in Spanje na corona tijdperk

06 November 2019 - 15 Maart 2020

We gaan weer overwinteren in Altea, Spanje

08 December 2018 - 05 Maart 2019

Overwinteren in Spanje 2018- 2019

26 December 2017 - 01 Mei 2018

Naar onze vertrouwde plekin Spanje

01 November 2015 - 23 April 2016

Een heel winterseizoen in Spanje

17 Januari 2015 - 28 Maart 2015

overwinteren in Spanje

30 Augustus 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis Turkije en Griekenland 2014

02 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Marokko Anders 2014

27 Januari 2013 - 27 April 2013

Rondreis door Marokko

01 September 2012 - 20 Oktober 2012

Als reisbegeleiders naar Griekenland en Turkije

04 April 2010 - 27 Juni 2010

Rondreis met de caravan door Marokko

27 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

reis naar Nabije Oosten

24 Augustus 2008 - 28 November 2008

Reis naar Italie, Tunesie en Libie

Landen bezocht: