Nieuwjaarscadeau:"Een zomers weekje". - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Nieuwjaarscadeau:"Een zomers weekje". - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Nieuwjaarscadeau:"Een zomers weekje".

Door: John de Gier.

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

06 Januari 2018 | Spanje, Altea

Toch maar via Joke haar I-pad: Sam Suf's laptop is nog in reparatie. Heenreis en foto's komen later. We hoeven op Oudejaarsdag nog maar een klein stukje te rijden, we zijn rond hert middaguur op de camping Je kunt op de camping niet reserveren, een plek krijgend is een gok. De camping is doorgaans zo goed als vol, dus een kleine en ongunstige plek ligt in het verschiet. Vroeg arriveren verhoogt wellicht de kans op een aanvaardbare plek. Ja hoor, het geluk is met de dommen. Naast een paar veel te kleine plekken, lijkt er een plek wat groter, waar we maar gauw gaan kijken. De caravan past precies tussen twee bomen en we hebben de hele dag zon. Gelijk arresteren deze plek. We zetten de caravan op zijn plek, we maken kennis met de aardige buren en we halen de auto leeg. Er is warempel ook tijd, om even in de zon te zitten. Er is 's avonds geen georganiseerd feest als twee jaar geleden, dus blijven we lekker in de caravan. Ik ga om tien uur even de camping op, om wat van de mogelijke kerstsfeer te proeven. We gaan om half twaalf naar de boulevard, waar het Nieuwjaar wordt gevierd. Er is tegen twaalf uur is er enig vuurwerk en verder wordt er uitgebreid gezoend en Geukkig Nieuwjaar gewenst. De sfeer is ontspannen en gezellig. Nieuwjaarsdag begint met koffie in de zon. Ik zit met twijfels. Er is om 13.00 uur nieuwjaarsduik en zal ik het oude lichaam wel geselen?Ik lijk wel gek, maar als de temperatuur stijgt, ga ik toch overstag. Aan het strand staat een bont gezelschap klaar om de dapperen op de gevoelige plaat vast te leggen. Anderen staan met kerstmuts op, of verkleed klaar, om in de koude zee te plonzen. Ik kan niet meer terug, badmuts op, lopen, even bibberen en flink doen in het koude water. Het valt gelukkig mee, dus ik kan er even inblijven. Aan het strand staat er warme chocolademelk klaar voor de dapperen. Dinsdag ga ik de auto en caravan cleanen en ontdoen van modder en zout. Rein, mijn oude buurman komt mijn satellietschotel installeren. Wat normaal een fluitje van een cent is, blijkt bij John geen doen. Na een middag experimenteren en prutsen, gaat Rein onverrichter zake terug naar zijn camper. Ik verziek rond etenstijd mijn laptop, dus mijn dag is weer geslaagd. Ik ga woensdag op weg voor schotel, laptop en mijn lekkende gasfles. Ik heb weinig rust, om in de zon te zitten. Donderdag koppel ik de gasfles goed aan, een monteur regelt in een uur tijd de schotel en mijn laptop kan gemaakt worden. Vrijdag loop ik in de ochtend de benen uit mijn k.nt. Mijn lies zit behoorlijk op slot, de spieren in mijn bovenbenen en mijn rug melden zich bij iedere stap, maar ik laat mij niet kennen. Ik drink met Joke koffie op de boulevard. We lopen nog wat ALTEA door, ik heb kennelijk gedroomd, dat er een slijterij was. We zoeken namelijk een verjaardagscadeau. Joke gaat na onze wandeling op haar fiets terug en ik sleep me voort tot op de camping. De middag is gereserveerd voor de zon en voor een klein slaapje.Vandaag, zaterdag ga ik lopend in Albir boodschappen doen. Ik houd natuurlijk geen rekening met Driekoningen en met de daardoor gesloten winkels. Ik weet toch het meest noodzakelijke bijeen te scharrelen en ga voldaan naar de camping. Het is wat bewolkt, iedereen zit binnen, of in de voortent. Er staat geen wind, Joke brengt mij cola en gaat lekker buiten zitten. Het is er echter toch wat fris en nu zitten oma en opa knus in de voortent te een.

  • 06 Januari 2018 - 16:26

    Gerard:

    leuk om te horen dat het ondanks je rug en benen goed gaat en dat jullie genieten. 1 tip. typ je berichten met hoofdletters. Groetjes Fansen en Gerard.

  • 06 Januari 2018 - 17:15

    Jane Hamstra:

    Jammer, vervelend maar heel snel vergeten nu de laptopgemaakt kan worden.
    Fijn dat er toch een leuk bericht komt met dank aan Joke voor het lenen van haar I pad. Boffen hoor ik ben niet zo scheutig naar Ronald toe. Hi, hi.
    Een heel goed, gelukkig maar zeker gezond 2018 voor jullie beiden van ons samen.
    Tjee John nu Inez ( ik ging af/toe) zelfs de zee niet meer induikt heb ik wel bewondering voor je moed. Is daar natuurlijk veeeeel warmer maar toch Chapeau hoor!
    Genieten daar. Groetjes van Jane

  • 06 Januari 2018 - 17:33

    Marjolijn:

    Dapper!!
    Je verdient een gez

  • 06 Januari 2018 - 17:36

    Marjolijn:

    Vervolg:
    Gez

  • 06 Januari 2018 - 17:44

    Marjolijn:

    Wat gaat er fout ?
    Gezond 2018 dus
    Ik deed geen duik, excuus: stond op camping niet aan zee.
    Nu in Silves
    Twijfel of ik nog een keer naar Marokko (vagebond 2013) ga of langs de costa’s omhoog, dus
    Misschien tot ziens?
    Geniet verder samen!

  • 06 Januari 2018 - 22:34

    Hetty Kortekaas:

    Voor allebei een gelukkig en gezond 2018 lekker genieten daar!

  • 07 Januari 2018 - 21:25

    Emile En Thea Van Der Zwan.:

    Hallo Joke en John,
    Allereerst een gezond en gelukkig Nieuwjaar, met veel reisplezier. Wij hopen dat we in maart een reis naar het zuiden kunnen ondernemen, want door gezondheidsproblemen is daar het laatste half jaar niets van gekomen. Lieve groetjes van ons.

  • 09 Januari 2018 - 21:40

    Gerard:

    WIL JE JE TEKST IN HOOFDLETTERS SCHRIJVEN. ZO ZONDE DAT BEINA NIEMAND HET KAN LEZEN. KNUFFELS

  • 09 Januari 2018 - 21:40

    Gerard:

    WIL JE JE TEKST IN HOOFDLETTERS SCHRIJVEN. ZO ZONDE DAT BEINA NIEMAND HET KAN LEZEN. KNUFFELS

  • 10 Januari 2018 - 10:42

    Bing:

    Hoi Joke en John,
    Ook zonder jullie was de Nieuwjaarsbijeenkomst zondag jl. in Waalwijk weer fantastisch !
    De foto's houden jullie van mij nog tegoed.
    In het 1e verslag (Sam Suf) schreef John "De terrassen zijn overvol met gebruind volk".
    Volgens Willy moet dat zijn: "overvol met GRIJS volk", hahaha !
    TENSLOTTE OOK DE BESTE WENSEN VOOR 2018 VAN ALLE KAPPIES (o.v.v. onze Gerard).
    N.B.: René ligt sinds 2e Kerstdag in het ziekenhuis in Ettelbrück en het gaat niet goed met hem !!

  • 11 Januari 2018 - 11:26

    Joop En Ria Janse:

    Hallo Joke en John
    Op de eerste plaats veel geluk, liefde en gezondheid voor het nieuwe jaar. Na wat kleine tegenslagen gaat het zo te horen goed met jullie en genieten jullie heerlijk van het Spaanse zonnetje. Hoop dat het met jouw rug en benen beter gaat.Heel veel lieve groeten Joop en Ria.

  • 20 Januari 2018 - 20:41

    Ineke:

    het werkt aanstekelijk John! Wij hebben van 23-31 januari appartement in Valencia geboekt!
    Misschien huren we een dag een auto en komen zuidwaarts. Dan melden wij ons; wil je mij svp via mobiel jouw mobiele nummer doorgeven? Op 06-53543665; hartelijke groet van Ineke en Is.

  • 28 Januari 2018 - 14:30

    Hans De Jong:

    Lieve vrienden,
    Ja het is echt waar John, je spinmaat heeft je gevonden. Wat een mooie verslagen en ik maar denken dat jullie alleen maar lol hebben. Het leven gaat in het zuiden net zo als hier in Nederland. Schotel kapot, de laptop stuk, het water koud, blessures en ga zo maar door. Ja John als je nog steeds de jonge god wil blijven spelen dat kom je jezelf tegen natuurlijk. Doe nou gewoon joh. Wie moet je nou nog wat bewijzen. Joke is al lang niet meer onder de indruk van je krapatsen hoewel dat ongetwijfeld de belangrijkste reden is geweest destijds om wat in je te zien. En ik weet uit betrouwbare bronnen dat ze je nog steeds adoreert. Hoe is met jou Joke? Ik hoop dat het goed met je gaat en hopelijk steeds beter. Het zuiden zal jullie goed doen. Eén van de redenen om je te schrijven was, naast dat ik jullie oprecht mis, dat Agnes en ik een weekje naar Malaga en omstreken gaan. Dus wilde ik effe kijken of jullie in de buurt verblijven zodat wij even op de fiets zouden kunnen langskomen voor een bakkie maar jullie verblijven in veel luxere streken zie ik op de kaart. Nou vrienden geniet van het leven en de zon en we corresponderen wel weer.
    Lieve groeten,
    Agnes en Hans de Jong

    p.s. Ik geef soms toestemming om jou fiets te gebruiken John maar na afloop moeten ze hem grondig poetsen en als je terug bent staat ie weer klaar dat begrijp je. Jullie niet natuurlijk maar ik kijk ernaar uit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en Joke

Joke en ik zin 4 augustus vertrokken om in Oostenrijk onze zoon Remy met zin gezin te ontmoeten. Daarna zijn we doorgereden richting Wenen. het weer is echter onbestendig, dus zijn we snel naar Boedapest gereden. We vertrekken op 30 augustus, als reisbegeleiders van Vagebond reizen, met een groep voor een rondreis van 50 dagen naar grienland en Turkije.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 515
Totaal aantal bezoekers 201034

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2023 - 05 April 2024

Spannend! Overwinteren in een appartement

25 November 2022 - 06 Maart 2023

Overwinteren in Spanje na corona tijdperk

06 November 2019 - 15 Maart 2020

We gaan weer overwinteren in Altea, Spanje

08 December 2018 - 05 Maart 2019

Overwinteren in Spanje 2018- 2019

26 December 2017 - 01 Mei 2018

Naar onze vertrouwde plekin Spanje

01 November 2015 - 23 April 2016

Een heel winterseizoen in Spanje

17 Januari 2015 - 28 Maart 2015

overwinteren in Spanje

30 Augustus 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis Turkije en Griekenland 2014

02 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Marokko Anders 2014

27 Januari 2013 - 27 April 2013

Rondreis door Marokko

01 September 2012 - 20 Oktober 2012

Als reisbegeleiders naar Griekenland en Turkije

04 April 2010 - 27 Juni 2010

Rondreis met de caravan door Marokko

27 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

reis naar Nabije Oosten

24 Augustus 2008 - 28 November 2008

Reis naar Italie, Tunesie en Libie

Landen bezocht: