TIPS VAN JOHN - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu TIPS VAN JOHN - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

TIPS VAN JOHN

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

17 Februari 2018 | Spanje, Altea

IK WIL BEGINNEN METEEN KORTE SCHETS VAN DE HOLLANDSE GEZELLIGHEID. NAAST ALLERLEI DAGELIJKSE TOESTANDEN PROBEREN HET TOCH GEZELLIG MET ELKAAR TE HEBBEN.WE KENNEN ONZE EIGEN HOLLANDSE GEZELLIGHEID, MAAR IN SPANJE MAKEN WE KENNIS MET EEN ANDERE VORM VAN GEZELLIGHEID.
HOLLANDSE GEZELLIGHEID BETEKENT ONDER ANDERE KOFFIE DRINKEN MET EEN KOEKJE EN IN BIJZONDERE GEVALLKEN WORDT ER ZELFS GEBAK GEHAALD.
ZO HEBBEN WE HET GEZELLIG MET FAMILIE, VRIENDEN EN KENNISSEN.
IK ERVAAR, IN DE TIJD DAT IK INSPANJE BEN, EEN ANDER IDEE OVER GEZELLIGHEID.
IK DOMPEL ME ONDER IN DE SPAANSE GEZELLIGHEID, WAARMEE IK EEN ONHOLLANDS DOEL BEREIK. BEN JE NET ALS IK ZWAK VAN KARAKTER, DAN HEB IK HIER EEN AANTAL TIPS:

DICHTGROEIEN IN DRIE MAANDEN:
1. GA OVERWINTEREN IN SPANJE.
2. MAAK CONTACT MET ANDEREN EN DOE HIERMEE KENNISSEN OP.
3. MAAK EEN AFSPRAAK VOOR EEN GEZELLIGE ONTMOETING.
4. RESERVEER EEN RESTAURANT VOOR EEN LUNCH, OF DINER.
5. BESTEL EEN MENU DE DIA
6. LAAT ËËN OF TWEE FLESSEN WIJN AANRUKKEN.
7. NEEM NA HET DESSERT EEN CAPPUCCINO MET SLAGROOM.
8. GA VEEL IN DE ZON ZITTEN EN PROBEER TE SLAPEN.

IK KAN JE VERZEKEREN, DAT JE IN DEZE PERIODE ZEKER MINIMAAL VIJF KILO AANKOMT.
IK GUN JULLIE DEZE TIPS, NIET ZOZEER IN GEZONDHEIDSPERSPECTIEF, MAAR MEER OM JE PORTEMONNEE TE SPAREN. DOE HIER JE VOORDEEL MEE.

  • 17 Februari 2018 - 19:09

    Remy De Gier:

    Hi pa en ma
    Wat leuk dat jullie zo aan het genieten zijn.
    Helaas zal mijn pensioen mij niet verder brengen
    Dan mijn achter tuin met een tentje en riijstwafels
    En als ik een beetje geluk heb een tentje aan de singel.
    Geniet maar lekker van elk moment het is jullie ge gunt
    Liefs vanuit Nederland wat steeds warmer aan het worden is

  • 17 Februari 2018 - 20:36

    Jos En Jolanda:

    John,
    Ik hoop het voor je dat het bij 5 kilo blijft. op al die foto's heb ik al voor 20 kg voorbij zien schuiven.
    Dikke knuffel vanuit een zonnig Zuid Afrika.

  • 18 Februari 2018 - 13:23

    Marjolijn:

    Van al het goede het beste,
    En dan ook nog bitterballen&haring !
    Lang leven de Costa Blanca
    Ik kom de komende week ff buurten
    (Dinsdag/woensdag)

  • 18 Februari 2018 - 14:24

    Dorine:

    Wat vréselijk! Ik leef enorm mee. Sterkte.

  • 18 Februari 2018 - 15:37

    Manita:

    Lieverds,

    Wat een goede tips zeg.
    Geniet van het leven en hang zelf de slingers op. Ook in Spanje is er altijd weer een maandag om te beginnen met lijnen

  • 18 Februari 2018 - 18:01

    Lijda:


    Hoi Jo en John
    Goede tips hoor volhouden doen wij ook vooral niet nadenken liefs

  • 18 Februari 2018 - 18:00

    Lijda:


    Hoi Jo en John
    Goede tips hoor volhouden doen wij ook vooral niet nadenken liefs

  • 19 Februari 2018 - 17:06

    Hans De Jong:

    John en Joke,

    Het verslag is genieten. Je eet toch een beetje mee zonder aan te komen. Met Joke alles goed hoop ik. Hier in Delft is het nu een graad of 5 en s"nachts rond het vriespunt. Omdat de zon zich regelmatig laat zien komen de narcissen al uit de grond. Ik heb eerder naar jullie geschreven dat Agnes en ik naar Malaga zouden gaan. We zijn alweer een week terug maar het was heerlijk. Het was wel fris maar toch heerlijk. Ook 2 dagen naar Cordoba geweest. We wilden jullie opzoeken maar de afstand was te groot. Jammer. We hadden geen auto en zijn met de TGV naar Cordoba geweest. Jullie nog heel veel plezier in het zuiden en wees zuinig op Joke.
    Liefs,
    Agnes en Hans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en Joke

Joke en ik zin 4 augustus vertrokken om in Oostenrijk onze zoon Remy met zin gezin te ontmoeten. Daarna zijn we doorgereden richting Wenen. het weer is echter onbestendig, dus zijn we snel naar Boedapest gereden. We vertrekken op 30 augustus, als reisbegeleiders van Vagebond reizen, met een groep voor een rondreis van 50 dagen naar grienland en Turkije.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 502
Totaal aantal bezoekers 201035

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2023 - 05 April 2024

Spannend! Overwinteren in een appartement

25 November 2022 - 06 Maart 2023

Overwinteren in Spanje na corona tijdperk

06 November 2019 - 15 Maart 2020

We gaan weer overwinteren in Altea, Spanje

08 December 2018 - 05 Maart 2019

Overwinteren in Spanje 2018- 2019

26 December 2017 - 01 Mei 2018

Naar onze vertrouwde plekin Spanje

01 November 2015 - 23 April 2016

Een heel winterseizoen in Spanje

17 Januari 2015 - 28 Maart 2015

overwinteren in Spanje

30 Augustus 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis Turkije en Griekenland 2014

02 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Marokko Anders 2014

27 Januari 2013 - 27 April 2013

Rondreis door Marokko

01 September 2012 - 20 Oktober 2012

Als reisbegeleiders naar Griekenland en Turkije

04 April 2010 - 27 Juni 2010

Rondreis met de caravan door Marokko

27 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

reis naar Nabije Oosten

24 Augustus 2008 - 28 November 2008

Reis naar Italie, Tunesie en Libie

Landen bezocht: