5 TOPICS - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu 5 TOPICS - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

5 TOPICS

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

25 Februari 2018 | Spanje, Altea

JA, ER ZIJN VIJF ONDERWERPEN IN EEN GESPREK, WAAR TIJDENS HET OVERWINTEREN NAUWELIJKS AAN TE ONTKOMEN VALT. IK GEEF ZE WEER IN WILLEKEURIGE VOLGORDE:
1. KWALEN EN AANDOENINGEN
2. ZIEKTES EN HUISARTS BEZOEK
3. SPECIALISTISCHE HULP IN HET ZIEKENHUIS
4. OPERATIES AAN HEUP, KNIE, PROSTAAT EN HART
5. OVERLIJDEN OP DE CAMPING.
DIT ALLES HEEFT WELLICHT TE MAKEN MET ONZE LEEFTIJDSFASE EN ZO STEEK JE WAT VAN ELKAAR OP. NU MOET IK EERLIJK BEKENNEN, DAT IK ME OOK IN DIT SOORT GESPREKSONDERWERPEN LAAT MEESLEUREN.
OM JULLIE ENIG INZICHT TE GEVEN, NEEM IK JULLIE GRAAG MET ME MEE.
JOKE EN IK LATEN IEDERE MAANDAGOCHTEND DOOR EEN MAN, DIE ER UITZIET ALS ARTS, ONZE BLOEDDRUK CONTROLEREN.
NU SLIK IK AL EEN PAAR MAANDEN KRUIDEN IN PLAATS VAN MEDICIJNEN TEGEN DE TE HOGE CHOLESTEROL. IK HEB INSPANJE ANDERE KRUIDEN IN VERBAND MET MOGELIJKE NIERPROBLEMEN. IK WEET DUS NIET HOE HET NU MET MIJN CHOLESTEROL GESTELD STAAT.
IK VRAAG DE AFGELOPEN MAANDAG AAN DE BLOEDDRUK MENEER, OF MIJN CHOLESTEROL GECONTROLEERD KAN WORDEN.
DAT KAN EN METEEN WORDT DE TELEFOON GEPAKT EN EEN AFSPRAAK VOOR MIJ GEMAAKT. IK ZIT DRIE DAGEN LATER OP HET SPREEKUUR VAN DR. HOFFMAN IN DE CLINICA HOSPITAL BENIDORM. VOOR IK GOED EN WEL BIJ MIJN POSITIEVEN BEN, WORDT MIJN CHOLESTEROL, MIJN PROSTAAT EN MIJN ONTLASTING EEN DAG LATER OP HET LABORATORIUM GECONTROLEERD.
NU EVEN OGEN EN NEUS DICHT EN STEL JE VOOR, HOE ONHGANDIGE JOHN ZONDER EEN BIJGELEVERD LEPELTRJE O.I.D. ZIJN ONTLASTING IN EEN BEHOORLIJK KLEIN POTJE KRIJGT.
OGEN EN NEUS KUNNEN WEER OPEN, WANT IK BESPAAR JULLIE DE VERDERE DETAILS.
IK STA VRIJDAG OCHTEND OM TIEN UUR NA ENIG GEPRIK GEHEEL NUCHER BIJ DE UITGANG VAN HET ZIEKENHUIS EN IS DE KLUS GEKLAARD.
IK VIND WEL ,DAT IK EEN EENVOUDIG ONTBIJTJE OP DE BOULEVARD VAN BENIDORM HEB VERDIEND.
IK WIL, AANGEKOMEN BIJ HET TERRAS, MIJN FIETS AAN EEN PAAL BINDEN, DIE VLAK ACHTER EEN BOOM STAAT.
IK STAP ONGEWILD HALF IN DE AARDE RONDOM DE BOOM. IK VERLIES MIJN EVENWICHT EN GEZIEN MIJN LEEFTIJD VALT ER NIETS TE CORRIGEREN, DUS HOREN DE PASSNTEN EN DE BEZOEKERS OP HET TERRAS EEN DREUN OP DE KEIEN.
IK BEZEER ME NIET, MAAR IK WORD METEEN DOOR HULPVAARDIGE HANDEN OMHOOG GEHESEN OP EEN MANIER DIE TOT MISLUKKEN IS GEDOEMD. IK WEET ME LOS TE PRATEN EN TE RUKKEN EN IK KAN ZELF WAT ONDERNEMEN. IK GA STRAM EN STIJF OP MIJN KNIEEN ZITTEN EN IK WEET MEZELF TOT STAAN TE KRIJGEN.
IK KRIJG OP HET TERRAS GENOEG MEDELEVEN EN HET ONTBIJTJE HEEFT MIJ ER GEHEEL BOVENOP GEHOLPEN. IK KAN DE DAG EN HET LEVEN WEER VOL GOEDE MOED AAN. IK GENIET NOG EVEN VAN DE DRUKTE OP DE BOULEVARD EN PEDDEL RUSTIG NAAR DE CAMPING.
DE REST VAN DE DAG HEB IK INGERUIMD VOOR DE ZON, WAARBIJ EEN LEKKER DUTJE HOORT.
DE UITSLAG VAN HET ONDERZOEK??? WACHTEN TOT DONDERDAG!

• 25 Februari 2018 - 17:59

Rob En Inge:

John je bent gewaarschuwd, een bezoek aan een ziekenhuis kan fataal aflopen!!!

We houden de moed er in!
    Groetjes, Rob en Inge.
    (Vandaag lekker met Erica en Arnold bij de Chinees gegeten, kan eveneens fataal aflopen!)

• 25 Februari 2018 - 18:44

Dorine:

Wat een cliffhanger.... ik lees maar door en door...... en dan moet ik tot donderdag wachten. Pffffff!
    Succes

• 25 Februari 2018 - 19:21

Heidi Van Der VEer:

Het gaat spannend worden,vertel je ons ook de uitslag?

• 25 Februari 2018 - 20:18

Marjolijn:

Genieten dus! Alles binnen loop afstand
    Huisarts, specialist, tandarts...
    Hoera voor Costa Blanca
    Dank voor ons happy hour, inmiddels sta ik in Calpe,
    Zie uit naar je volgend spannend verhaal!

• 26 Februari 2018 - 07:56

Jos En Jolanda:

We wachten donderdag met spanning af. Ik hoop alleen voor je dat je een telefoontje krijgt!!!!
    Groetjes uit een lekker warm ZA

• 26 Februari 2018 - 08:26

Jane Hamstra:

Oh, oh, John mijn lachspieren blijven wel soepel bij het lezen van je mail!
    Bij deze vijf onderwerpen waar je deze dagen (nu de olympische spelen afgelopen zijn) in Nederland niet aan ontkomt: koud he! Ja, maar gelukkig droog met een zonnetje! Het gaat vriezen! Schaats jij nog, neen ik durf niet meer als je op onze leeftijd valt. Zal de tocht der tochten...
    Geniet lekker van de temperatuur, alhoewel ik eerlijk moet zeggen dat het hier nu wel echt goed, mooi gezond weer is maar...koud hoor! Hi, hi.
    Dat de uitslagen allemaal goed zijn wensen Ronald en Jane je toe.

• 26 Februari 2018 - 12:40

Manit:

Liefjes,
    Wat een verhaal zeg. Ik denk dat het beste is dat Jo met je gaat wandelen. En dan aangelijnd. Dan op vaste tijden uitlaten, want ik zit hier niet rustig meer. Vraag of de dokter donderdag naar jullie komt, dan hoef jij de straat niet op.

• 27 Maart 2018 - 15:08

Mies :

hallo John en Joke ,
    wij kennen elkaar van de Marokko-reis in 2015
    en lees zo af en toe jullie blog
    inderdaad heb ik me ook prima geamuseerd met je verhalen
    en ik zou ook zeggen :
    geniet van de zon en doe geen gekke dingen
    hopelijk is de uitslag van de onderzoeken meegevallen
    (en jij niet !) groet mies en hans