Ons leven in Spanje in de weken voor Kerstmis: - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Ons leven in Spanje in de weken voor Kerstmis: - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Ons leven in Spanje in de weken voor Kerstmis:

Door: John en Joke

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

24 December 2023 | Spanje, Altea

maandag 4 december: We leren in het zwembad enkele medezwemmers kennen. Zo komen we in contact met een oudere dame, die Fredy blijkt te heten. Langzamerhand leren we elkaar beter kennen. Fredy blijkt kunstenares te zijn en uit Den Haag te komen. Dit laatste schept meteen een band. We zijn al een paar maal op de koffie uitgenodigd en vanmorgen is het ervan gekomen.

Fredy is de dochter van kolenhandelaar Wubben uit Den Haag. We hebben, na de woning te hebben bewonderd, een boeiend relaas gehoord over haar ontwikkeling als kunstenares. Ze heeft veel belangrijke opdrachten uit diverse gemeenten gekregen voor grote kunstwerken. Ze heeft veel gepresteerd in glas en brons. We hebben ook meteen een boek van haar gekregen met haar levensbeschrijving en haar werken.

Googlen; Fredy Wubben (kunstenares) is aan te bevelen. Het is een warme ontmoeting geworden samen met haar man Chris, die schildert voorstellingen uit de Egyptische mythologie. Het bezoek bij deze bijzondere mensen geeft veel stof tot napraten.

woensdag 6 december: We fietsen met de groep naar het strand van La Cala om wat te eten en we fietsen daarna naar Benidorm om de kerstsfeer te proeven.

We zien een grote kerstboom, een kerstmarkt en een schaatsbaan in een temperatuur van plm. 20°.

Joke en ik gaan ’s avonds met de bus naarBenidorm, om in een drukte van belang van de kerstverlichting te genieten. Het was heerlijk om ons even in het kerstgewoel onder te dompelen, maar het is nog leuker, om terug te gaan naar de rust van ons appartement.

zaterdag 9 december: Joke geeft met haar koor “Los Cantantes de las Marinas”

een uitvoering in Benidorm. We genieten met onze familie en vrienden van deze muzikale reis op een behoorlijk niveau. Zowel Joke als de dirigent zijn erg trots op het resultaat en op de complimenten van ons.

zondag 10 december: We gaan vroeg met de auto een uurtje rijden naar Xixova, waar een uitgebreide kerstmarkt is, waar veel kraampjes zijn , die ‘Turron” verkopen.

Wij blijken niet de enigen, maar we waren met zijn paar duizend. Op de plaats van bestemming aangekomen, zijn we door de politie naar een parkeerplaats gedirigeerd. We hebben dit geweten, want met zijn honderden hebben we gelopen tot op het tandvlees om op de plaats van bestemming aan te komen.

Naast de kraampjes van de creatievelingen zijn er veel kraampjes, waar “turron” wordt verkocht. Turron is een Spaanse nougat gemaakt van honing, suiker, amandelen en marsepein. Deze Spaanse lekkernij wordt voornamelijk met Kerstmis gegeten en is ideaal om cadeau te doen tijdens de feestdagen.

We wachten, moe als we zijn, tot er een plekje vrij komt op een klein terras. We genieten van de drank en van de oude Spaanse dames, die aan het bier chips met ham zitten te eten.

Terug rijden we een stukje met een treintje. Even verder wacht Joke tot ik met de auto kom.

De verdere dagen voor kerst: We hebben diverse visites ontvangen van kennissen uit de camping, trots om ons appartement te laten zien.

We bezoeken de kerstmarkt in Altea, die lijkt op die van La Nucia.

We wandelen, we fietsen, we maken het appartement Kerstmis proof en Joke doet inkopen voor het kerstdiner.

Joke gaat ook aan de slag met koken. We zitten op de Eerste Kerstdag met zijn zevenen aan het diner in ons appartement.

Ik verwacht dit jaar geen sneeuw met Kerstmis, maar wel een stralende zon.

• 25 December 2023 - 17:38

Gerard En Anke:

Zo gezellig hebben wij het ook graag met 5 man en hond en poes. Vorige week heeft Anke mij bewusteloos op de grond gevonden na een nachtelijke collaps, en naar het ziekenhuis zien vertrekken in de ambulance, met de bijbehorende katheterisatie in de Radboud in Nijmegen. Alle pillen zwaardere dosering en weer naar huis gestuurd. Leuk vlak voor de Kerst. 24 januari verder bij de cardioloog. Maar wel fijn weer thuis. Maak er maar een leuke Kerst van. Hier doen we ook ons best met z'n vijven.

P.S. Ik heb de PCC Car van lijn 7 van de HTM in het klein van Sinterklaas gekregen en rij er nu ga ik daar weer iedere dag mee heen en weer naar de Groot-Hertoginnelaan naar de hbs. Leuke herinnering.

Groetjes, prettige Kerst en tot binnenkort!

• 25 December 2023 - 17:40

Gerard:

[e-1f917]

• 25 December 2023 - 19:25

Manita:

Fijne kerstdagen en maak maar veel herinneringen samen [e-2764]️

• 25 December 2023 - 23:26

Rémy De Gier:

Fijne feestdagen en geniet van de zon.en elkaar.

hier weer tot aan mijn verschoning zeiknat geregend.

• 26 December 2023 - 10:12

Egbert:

Goedemorgen John en Joke,

Leuk verslag om te lezen en volgens mij "vereenzamen" jullie daar niet. Interessante ontmoeting trouwens met Fredy Wubben. Heb inmiddels haar website ook bezocht, ziet er allemaal fraai uit. Ik begrijp dat jullie van tijd tot tijd met oude campingvrienden en familie bijeen zijn. Gezellig, dat zal je broer Jos zijn met zijn vrouw en .....???? Stuur even een foto via de app van de groep van zeven aan tafel, want ik zag alleen een mooi gedekte tafel. Wij waren gisteren - 1e Kerstdag - met de kinderen en kleinkinderen, was erg gezellig. Ik stuur je nog wel een fotokaartje van het gezelschap. Geniet lekker verder van elkaar, de zon en jullie vrienden/familie.