vol verwachting klopt ons hart - Reisverslag uit Červená Řečice, Tsjechische Republiek van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu vol verwachting klopt ons hart - Reisverslag uit Červená Řečice, Tsjechische Republiek van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

vol verwachting klopt ons hart

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

26 Augustus 2009 | Tsjechische Republiek, Červená Řečice

Na de regenzaterdag is het mooi weer geworden en gebleven. We zijn zondag eerst naar een kloosterkerk geweest ( zie foto), waar een Engels koor op bezoek was,wat een diepe indruk heeft gemaakt, zo mooi en zuiver is er gezongen. We zijn daarna naar het plaatsje Holomuc gereden. Dit zou een aardig plaatsje zijn, maar je wilt er nog niet dood gevonden worden. We hebben uiteindelijk nog wel een terras weten te scoren zodat de tocht niet helemaal voor niets is geweest.
We zijn hierna naar een aanbevolen restaurant aan een mooi meer gereden, waar we hebben genoten van de rust, de omgeving en van het lekkere eten ( foto Joke).
Onze dichtsbijzijnde grote plaats is Pelhrimov. We doen daar boodschappen en we rijden dan meteen naar het centrale plein, om een terrasje te pikken.( zie foto)
We zijn gisteren naar het plaatsje
Telc geweest. Dit plaatsje uit de dertiende eeuw staat op de werelderfgoedlijst van de Unesco.
Het heeft een mooi slot, mooie huizen en een mooi plein.(zie foto's)
Gisteren is ook de eerste medereiziger met vrouw gearriveerd.
Hij was er zeker van overtuigd, dat het begin van de reis vandaag was.
De reis begint echter morgen om 16.00 uur met een brieving.
Vrijdag bezoeken we een bierfabriek en zaterdag gaan we echt weg. We rijden dan via Slowakije naar Hongarije, waar we in de buurt van Budapest overnachten.
We zijn benieuwd naar de komst van de medereisgenoten en de start van de reis. Voor ons mag de reis beginnen, we zijn er klaar voor.
Iedereen de hartelijke groeten en tot het volgende bericht.
Hartelijke groeten, Joke en John.

• 26 Augustus 2009 - 12:22

Hetty:

Heel veel plezier en geniet van alles!
    Groetjes Hetty

• 26 Augustus 2009 - 12:34

Bill:

We wensen jullie een goede reis en kijken uit naar de reisverslagen.

Paula en Bill

• 26 Augustus 2009 - 12:34

Pauline:

Je 1e verslag is rondgegaan op de laatste samenkomst C.C. We bieden 8 sep. een lunch aan in Café Hollandaise. We hopen dat het de nieuwe plaats van samenkomst wordt voor de trouwe bezoekers van C.C.
    Veel plezier!

• 27 Augustus 2009 - 11:17

Manita:

Wat leuk om te lezen hoe jullie genieten van jullie vakantie. Ik wens jullie een goede reis en doe voorzichtig.
    Dus de vakantie is toch nog gezellig zonder de Vilaintjes.

• 28 Augustus 2009 - 08:59

Thea Brittijn:

Hallo John en Joke!
    Ik wens jullie een heel goede en veilig reis toe. Ik volg jullie verslag zoals andere jaren weer op de voet hoor! Geniet ervan en tot horens. Lieve groeten van Thea (en natuurlijk ook van Cor)

• 31 Augustus 2009 - 22:17

Jane Hamstra:

Het is begonnen voor jullie!Hele goede, mooie, spannende reis!We gaan jullie met veel plezier volgen.Wees voorzichtig!
    Lieve groet Ronald en Jane