Vandaag excursie in Hermannstad - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Vandaag excursie in Hermannstad - Reisverslag uit Boekarest, Roemenië van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Vandaag excursie in Hermannstad

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

01 September 2009 | Roemenië, Boekarest

Wij hebben zaterdag een bierfabriek bezocht en heerlijk geluncht. We hebben een uitstekende groep, waar ik mijn flauwe kul en Joke haar ernst aardig aan kwijt kan.
We zijn zaterdag gaan rijden naar een camping in Hongarije. We zaten er vlak bij een disco, die van acht tot acht heeft gedraaid. Ik heb voor de eerste vijf jaar disco muziek gehoord. Hongarije komt bij mij over, als een goed georganiseerd, welvarend land met een mooi afwisselend landschap. We hebben voorbij Boedapest een mooie provinciale weg genomen en in de plaats van de camping rijd ik me op een keienpad natuurlijk vast en doet de mover wonderen. Er is bij de camping een volksfeest aan de gang en dat is mooi meegenomen.
We zijn zondag Roemenie ingereden en dat is een wereld van verschil. We worden bij de grens al meteen geconfronteerd met opdringerige zigeuners, die op een onprettige manier van alles voor je willen doen, of het ongevraagd al uit zichzelf doen. Alles ziet er veel armoediger uit en er valt meteen een groot verschil op tussen arm en rijk.
Gisteren hebben we traject gereden met afwisselend landschap . We rijden langs beboste heuvels, maisvelden en uitgestrekte poesta achtige gebieden. De weg is een- baans en de vrachtwagenchauffeurs zijn camicase piloten. Ze rijden als gekken! Door de dorpen rijden ze bijna even snel, als over de snelweg. Ze halen in als het kan en ze halen ook in als het niet kan.
Goed opletten maar en hopen, dat het goed gaat.We hebben ook nog een soort Dracula kasteel bezocht. We zien op de weg daar naartoe veel oude fabrieken en afbraak vanuit het communistische systeem. Het maakt allemaal een trieste en troosteloze indruk op ons. We hebben nu een excursie in Sibiu, vroeger Hermannstad genoemd. Het is in 2007 de culturele hoofdstad van Europa geweest samen met Luxemburg. We hebben een prima gids, die duidelijke uitleg geeft.
Ik zit nu naast het mailen, ook de heerlijke lunch te verwerken, maar dat lukt goed.
Morgen rijden we naar Boekarest en daarna zijn we nog een dag in Bulgarije en je houdt het niet voor mogelijk, dan rijd ik al met de auto Turkije binnen.
Beste familie, vrienden en kennissen, tussen Joke en mij gaat alles goed, we vermaken ons en we doen veel ervaringen op.

hartelijke groeten,

joke en John

PS. geen tijd/ mogelijkheid, om de fot's te verversen.

  • 01 September 2009 - 14:47

    Jos:

    Raar maar waar!
    Het is altijd weer een genot om je verslagen te lezen!! Geniet ervan en geen Joke een knuffel! Als je het goed doet, krijg je er vast een terug ! Hahaha

  • 01 September 2009 - 14:48

    Jos:

    Raar maar waar.
    Natuurlijk "geef" Joke een knuffel!!ipv "geen"

  • 01 September 2009 - 15:06

    Ingrid En Henro:

    Hoi Joke en John,
    Zo dus op weg naar Syrië en Jordanië! Een hele goede reis en lekker genieten. Wij rijden volgende week de route die jullie nu rijden want wij gaan een rondreis maken door heel Turkije. En gaan ook via Passau-Boedapest naar Harmanli om daar Turkije in te gaan. Groetjes Ingrid en Henro

  • 01 September 2009 - 17:25

    Gerard:

    leuk en bondig verslag! Hoop op een verslag van Joke. wij wensen jullie plezier en genot! Hadden de eerste keer niet door op welke link ik moest klikken.

  • 01 September 2009 - 19:11

    Leni Knoestre:

    Hoi Joke val je even lastig met mijn nieuwtje ... we hebben er een kleindochter bij. Ze heet Tove. Fijne reis jullie nog. Heerlijk dat we het mee kunnen beleven. Liefs Leni trotse oma van 4 kleinkinderen.

  • 01 September 2009 - 20:23

    Jane Hamstra:

    Tjee bedankt, heerlijk weer een verslag.Heb mijn abb.in de bieb even stilgezet John toen je vertelde dat jullie weer een reis gingen maken!Super toch zo'n mover.Genieten en voorzichtig! Lieve groet voor beiden.

  • 02 September 2009 - 06:16

    Manita:

    Ik vind het super om jullie verslagen te lezen. Geniet er maar lekker van, alleen ik lees zo vaak het woordje lunch bij John. Ik ga het allemaal doorvertellen aan Sonja Bakker. Kus van ons.

  • 02 September 2009 - 09:12

    Wil En Bing:

    Lieve Joke en beste John,
    Heel leuk, dat wij weer met jullie kunnen "meereizen"!
    De laatste twee weken van september hopen wij (+ Monja) rustig door te brengen aan het Zonnestrand in Bulgarije.
    Veel plezier en de hartelijke groeten !

  • 03 September 2009 - 02:53

    Arie De Kreij:

    Hallo John, heel veel sterkte in Boekarest. Als je het op de buitenwegen al ernstig vind, in Boekarest rijden is prachtig als je suicidale neigingen hebt. Veel plezier ook in Turkije. Gaan jullie ook naar Istanboel? Ook aardig druk daar hoor. Fijn dat jullie een leuke groep hebben. Geniet van de reis, maak veel foto's en ontmoet veel mensen. Zeker in Turkije is dat echt genieten, even van de toeristenpaden af en je hebt de leukste kontakten.
    Jullie beiden een knuffel van Jannie en mij.
    Wij gaan nog even door in de Vs en eind oktober weer thuis.

    Groetjes,

  • 03 September 2009 - 06:20

    Ed Van Den Bergen:

    Hallo beiden,

    Wanneer ik zie wat een verhalen dan wordt ik wel een beetje jaloers. Zeker wanneer je bedenkt dat het mij maar niet wil lukken de juiste virus-scanner te downloaden. Ik voel me nog steeds een digibeet.

    Lieve groeten Ed van den Bergen en groeten van Martine

  • 03 September 2009 - 08:35

    Elly:

    Ik geniet van jullie verhalen met de atlas ernaast om zo op jullie nek mee te kijken.
    Doe voorzichtig en houd het stuur recht.Liefs en hug

  • 10 September 2009 - 10:19

    Carry:

    Dag Jongens,

    Klinkt weer geweldig allemaal, de eerste verhalen zijn er dus. Hier gaat alles zijn gangetje. Koos is van zijn nierstenen af en Jane krijgt binnenkort een knie-kijk operatie. Ik heb last van beide knieen. Je hoort het, het leven gaat dus door.

    Gisteren was de BBQ van 090909. Het was weer een feest, en dit was nog gratis ook. Kom daar maar eens om in Roemenie!
    Jongens tot horens he.
    lieve groet Carry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en Joke

Joke en ik zin 4 augustus vertrokken om in Oostenrijk onze zoon Remy met zin gezin te ontmoeten. Daarna zijn we doorgereden richting Wenen. het weer is echter onbestendig, dus zijn we snel naar Boedapest gereden. We vertrekken op 30 augustus, als reisbegeleiders van Vagebond reizen, met een groep voor een rondreis van 50 dagen naar grienland en Turkije.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 201169

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2023 - 05 April 2024

Spannend! Overwinteren in een appartement

25 November 2022 - 06 Maart 2023

Overwinteren in Spanje na corona tijdperk

06 November 2019 - 15 Maart 2020

We gaan weer overwinteren in Altea, Spanje

08 December 2018 - 05 Maart 2019

Overwinteren in Spanje 2018- 2019

26 December 2017 - 01 Mei 2018

Naar onze vertrouwde plekin Spanje

01 November 2015 - 23 April 2016

Een heel winterseizoen in Spanje

17 Januari 2015 - 28 Maart 2015

overwinteren in Spanje

30 Augustus 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis Turkije en Griekenland 2014

02 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Marokko Anders 2014

27 Januari 2013 - 27 April 2013

Rondreis door Marokko

01 September 2012 - 20 Oktober 2012

Als reisbegeleiders naar Griekenland en Turkije

04 April 2010 - 27 Juni 2010

Rondreis met de caravan door Marokko

27 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

reis naar Nabije Oosten

24 Augustus 2008 - 28 November 2008

Reis naar Italie, Tunesie en Libie

Landen bezocht: