De temperatuur is kil, de vriendschap is warm - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu De temperatuur is kil, de vriendschap is warm - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

De temperatuur is kil, de vriendschap is warm

Door: John

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

11 Februari 2014 | Spanje, Altea

Vrijdagochtend schijnt ook de zon en we willen met goede moed vertrekken. Ik heb eerst op de camping twee plankjes gejat, want de zijkant van mijn bed heeft te weinig steun en ik heb ’s nachts het gevoel op drijfzand te liggen. De plankjes blijken een uitkomst. Joke en ik willen heel dapper de caravan van zin plaats afduwen, maar dat gaat van geen meter. Ten eerste, omdat de plek wat omhoog loopt en verder staat er een boom verschrikkelijk in de weg, waardoor ik de draai niet haal.
Met behulp vaan een buurman en de juffrouw van de toiletten schoonmaak lukt het uiteindelijk wel.
We rijden dus fris en fruitig het zonnige landschap in. Ik heb nog één “onderweg camping” in gedachten, maar als we daar al aan het begin van de middag zijn, besluiten we, om maar in één ruk door te rijden naar camping “Cap Blanch”, waar onze Vagebond vrienden bivakkeren.
We komen rond vier uur bij de camping aan. We zien als eerste een groot bord, waarop vermeld staat, dat de camping vol is.
Ik ben echter niet voor één gat te vangen en ik ga naar de receptie. De Nederlands sprekende receptioniste vertelt, dat ze net de laatste plaats vergeven heeft aan de camper, die voor ons is aangekomen.
Met mijn zielige verhaal mag ik toch gaan zitten en gaat ze toch nog naar een plaatsje zoeken.
Er blijkt nog een “pishoek” vrij, waar ik maar genoegen mee neem. Weer sterke kerels opgescharreld, om de caravan op zijn plek te krijgen, waarbij ook een van de buren aangeeft, dat hij zondag gaat vertrekken.
Om half vijf zitten we al met zijn zessen bij een van de eerdere reisgenoten, Janny en Martin, aan de borrel. Martin is erg handig, hij heeft al eerder in de stromende regen languit op de grond liggend de schade aan een caravanband opgenomen en meteen maar het wiel verwisseld. In no time weet Martin, dat onze kachel het niet doet en hij belooft ons te helpen. Zaterdag is een lekkere rommeldag geworden en op zondag zijn we naar onze nieuwe stek verhuisd. In de middag staat Martin voor de deur en nog geen minuut later ligt hij al languit onder de caravan te sleutelen. Na anderhalf uur heeft hij vreselijk de pest erin, dat hij de kachel nog niet heeft kunnen repareren. Er zitten in het branderhuis pijpjes los, die vast horen te zitten, maar die in de loop der jaren zijn los getrild. Dan gaat Martin naar het toilet, om rustig na te denken. Na een laatste duik onder de caravan, probeert hij de ontsteking van de kachel de kachel voor de zoveelste keer en verdomd, hij doet het. Martin blij en wij blij.
Joke en ik hebben dit succes gevierd door bi de Chinees te gaan eten. Voorgerecht, hoofdgerecht, halve liter wijn p.p. en koffie toe voor € 4.80 p.p. Daar kun je nog eens een feestje voor vieren.
Maandagochtend is Joke naar Pilatus gegaan en ik heb in twee uur tijd ( incl. koffie bij Tuttie Fruttie) de hele boulevard op en neer afgewandeld.
Om half vijf is het verzamelen, om naar oud reisgenoot Jos te gaan, die vijfenzestig is geworden. Hij heeft hier een mooi huis, waar we met een heel gezelschap een feestje hebben gebouwd.
Het weer laat hier te wensen over. Het is stormachtig en kil. De temperatuur doet niet onder voor een echte Hollandse herfst.
Vanmorgen zijn we naar de markt gegaan, waar vanwege de wind maar weinig kramen stonden.
Lekker aan de boulevard voor € 1.- koffie gedronken, natuurlijk bij Tuttie Fruttie en nu in de middag, terwijl het buiten is gaan regenen, zit ik lekker dit bericht in een aparte ruimte zitten typen.
Joke zit rustig in de caravan, die we echt al als ons thuis zijn gaan voelen, nu alles er weer spic en span uitziet. Ik ga straks ook weer terug en dan zachtjes de kachel aan, zo is Spanje ook heel knus.

Hartelijke groeten,

Joke en John.

• 11 Februari 2014 - 15:54

Jos En Jolanda:

Hoi John,
    Misschien zit je nog op je Tuttie Fruttie en kan je dit nog mee naar jullie "thuis" nemen.
    Jammer van het weer, maar dat is hier niet beter. Blijf schrijven, want wij genieter er van !!
    Groetjes,
    Jos en Jolanda

• 11 Februari 2014 - 16:56

Carry:

Tis niet te geloven, en dat allemaam voor een habbekrats. Is mijnheer Pilatus zomaar aanwezig, en Pontius???
    Veel plezier, Carry

• 11 Februari 2014 - 17:31

Elly:

geniet weer van de reisverslagen vanuit een herfstachtige, stormdag,reis met jullie mee,take care, adios

• 11 Februari 2014 - 20:23

Wim Speijk:

Dag Joke en John fijn dat het nu jullie huisje is geworden en dat alles naar wens verloopt!

Nu nog mooi weer, gezelschap lijkt me al prima!!

Groeten Thea en Wim

• 11 Februari 2014 - 21:25

Jane Hamstra:

Dank voor het leuke verslag.We genieten ervan! Fijn dat de kachel het nu doet.Goed voor Martin zorgen John!
    Lieve groet voor beiden van Jane

• 11 Februari 2014 - 22:31

Lida:

Hallo Joke en John
    Jullie schieten al aardig op,jammer dat het weer nog niet lekker is het wisselt heel erg soms een heerlijke warme dag vandaag weer wat frisser.
    Rustige reis verder veel plezier liefs van ons

• 11 Februari 2014 - 22:31

Lida:

Hallo Joke en John
    Rustige reis verder veel plezier liefs van ons

• 11 Februari 2014 - 23:14

Manita:

Leuk verslag. In den haag is het 23 graden en hebben we de bbq aan.
    Geniet nog van het mooi weer in Spanje......
    Echt balen voor jullie. De verslagen zijn top en jullie zijn ook top.
    Xxx Manita

• 11 Februari 2014 - 23:47

Jacqueline:

Goed te lezen John, je hebt het weer helemaal naar je zin! Ik hoop dat het weer gauw beter wordt voor jullie! Liefs

• 12 Februari 2014 - 12:35

Thea Speijk:

Hallo lieverds,

Fijn dat alles weer werkt in de caravan. Voelen ons toch een beetje verantwoordelijk voor jullie ellende.
    Zitten in jullie gezelschap Jannie en Rob Verhoeven ?
    Waar wij mee tennissen op de maandagavond, Peter kent ze.

Hoor het wel.

Veel plezier verder en hoop met lekkerder weer dat de kachel niet meer nodig is :-) xx

• 17 Februari 2014 - 10:06

Betty:

Met deze verslagen ga ik ook weer genieten van jullie reis. Heel veel plezier!!

Verslag uit: Spanje, Altea

Marokko Anders 2014

Joke en ik verterekken begin februari met een caravan van 22 jaar oud naar Spanje. We gaan daar wat van de rust en hopelijk de zon genieten. We zijn begin maart in Tarifa. We bereiden ter plekke een reis naar Marokko voor. We zijn namelijk reisbegeleiders van Vagebond reizen en we gaan een reis van vijf weken begeleiden door Marokko.
Onze start is vanmorgen niet geheel gelukkig begonnen. We hebben de caravan van Joke haar broer gekocht en we zijn hem vanmorgen in Bergschenhoek gaan ophalen.
Vlak bij Rotterdam komen we er achter, dat de caravansleutels nog thuis liggen. Wij rechtsomkeer via sluipwegen, om files te vermijden en daarna snel naar de caravan.. Met veel moeite hebben we daar onze luifel op de caravan gekregen en na de caravan aangekoppeld te hebben is het plan snel de auto starten en naar huis.
Het starten komt niet verder dan tik.... tik..... tik en daar blijft het bij. Lichte paniek! Uiteindelijk een caravan accu uit de auto gehaald startkabels en starten maar... De motor loopt, we ruimen op en ik rijd voorzichtig de hoek om. Door de spiegel zie ik dan een stilstaande caravan steeds verder naar achteren wegdraaien. Caravan losgeschoten, breekkabel kapot, stekkerdoos verbogen..................
We zullen er dus maar onze eigen spreuk op loslaten: "Begin slecht, eind goed!"