EEN BIJNA GEWONE WEEK - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu EEN BIJNA GEWONE WEEK - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

EEN BIJNA GEWONE WEEK

Door: JOHN DE GIER

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

19 Januari 2020 | Spanje, Altea

DE DAGEN VAN MAANDAG TOT EN MET VRIJDAG RIJGEN ZICH AANEEN MET ZOMERSE TEMPERATUREN. DE DAGEN VERLOPEN VOLGENS SCHEMA: MAANDAG SPORTSCHOOL, DINSDAG KERAMIEK, WOENSDAG JOKE NAAR HET KOOR MET ALS AFSLUITING EEN ENORME SCHNITZEL ETEN.
DONDERDAG FIETS IK EEN BEHOORLIJKE AFSTAND NAAR VILAJOYOSA.
IK KIJK NATUURLIJK IN BENIDORM EERST MIJN OGEN UIT NAAR DE OCHTENDGYMNASTIEK OP HET STRAND.
IK GENIET IN VILAJOYOSA VAN HET MOOIE WEER, MET DE RUST EN DE STLTE OP DE BOULEVARD.
IK BLIJF VRIJDAG EENS EEN HELE DAG IN DE ZON BIJ DE CARAVAN, WAARBIJ JOKE METEEN DENKT, DAT IK ZIEK BEN.
ZATERDAGOCHTEND IS HET FRIS EN BEWOLKT. IK DOE EERST BOODSCHAPPEN EN DAARNA GAAN WE MET DE AUTO NAAR RILLEU, EEN DORPJE IN DE BERGEN.
ROND 17 JANUARI WORDT IN SPANJE HET FEEST VAN SINT ANTONIUS GEVIERD. IN RILLEU DOET MEN DAT NOG ZO ALS IN DE MIDDELEEUWEN. OP ZATERDAG IS ER EEN GASTRONOMISCHE MARKT EN WORDT ER VOOR DE OGEN VAN HET HELE DORP EEN VARKEN TRADITIONEEL GESLACHT.
ZONDAG VINDT DE ZEGENING PLAATS VAN ALLE MENSEN, DIE MET HUN PAARD, EZEL, VARKEN, HOND, POES, OF VOGEL IN EEN KOOITJE NAAR DE PAROCHIEKERK KOMEN.
ALS WIJ AANKOMEN ZIJN DE VARKENS AL GESLACHT EN STAAT HET KERKPLEIN STRAK VOL MET VOLK EN MET DRANK. VIA BONNETJES IS ER VOOR EEN EURO DRANK EN ETEN TE KRIJGEN.
WIJ DRINGEN ONS DOOR DE MENIGTE, OM TE ZIEN HOE DE GESLACHTE VARKENS KLAAR WORDEN GEMAAKT VOOR DE B.B.Q, LATER OP DE DAG.
WIJ HEBBEN DE B.B.Q. NIET AFGEWACHT, WANT TEGEN DIE TIJD ZULLEN DE MEESTE MENSEN STRAAL BEZOPEN ZIJN. GELUKKIG IS ER VLEES GENOEG OM DE HONGER TE STILLEN.
WIJ ONTVLUCHTEN DE OPEENGEPAKTE MENIGTE EN ZOEKEN EEN RUSTIG TERRAS OP.
JOKE BESTELT, HEEL SPAANS, EEN PORTIE BITTERBALLEN EN IK EET EEN HEERLIJKE PIZZA.
ZONDAG EN MAANDAG MOET HET HIER NOODWEER WORDEN. HET IS ZO ERG, DAT ZELFS OP DE NEDERLANDSE TV CODE ROOD VOOE SPANJE IS GEGEVEN.
IK ZET DE VOORTENT GOED STRAK VAST EN WE WACHTEN MAAR AF.
ZONDAG GA IK NAAR DE KERK, OM DE ZEGENING VAN DE DIEREN MEE TE MAKEN. HELAAS IS ER GEEN DIER GEZEGEND, ALLEEN EEN ONBESTEMDE PLACTIC TAS.
TUSSEN DE MIDDAG HEBBEN WE NIET AAN DE TENTPALEN HOEVEN TEHANGEN VANWEGE STORM GLORIA, MAAR HEBBEN WE IN DE ZON OP EEN TERRAS GEZETEN. HET IS NU ZONDAGMIDDAG VIER UUR, HET HEEFT BEHOORLIJK HARD GEWAAID. HET IS NU EVEN WINDSTIL, IK DENK ALS STILTE VOOR DE STORM. ALS IK NAAR BUITEN KIJK, KOMT ER EEN GITZWARTE LUCHT AAN EN BEGINT HET TE REGENEN.
HOE WE HET NOODWEER OVERLEVEN MELD IK DE VOLGENDE WEEK.

• 19 Januari 2020 - 19:57

Wim Speijk:

Heel veel sterkte hoop dat het meevalt!

• 19 Januari 2020 - 20:06

Leni:

Heel veel sterkte hoop dat het noodweer meevalt. Dinsdag hoop ik weer zon .
    Gr Leni

• 20 Januari 2020 - 08:36

Jos En Jolanda:

Hoi John,
    Ik weet niet hoe jouw smaak veranderd is, maar als ik die gymnastiek les in Benidorm zie, was ik snel door gefietst.
    Groetjes.
    Jos

Verslag uit: Spanje, Altea

We gaan weer overwinteren in Altea, Spanje

Het wordt weer winter.
Buiten schijnt heerlijk de zon en binnen brandt de kachel.
Dit doet allemaal aandoenlijk aan, maar we hebben wel de eerste nacht met nachtvorst achter de rug.
Dit maakt ons plan om naar Spanje te gaan meteen actueel.
We zijn gelukkig al volop met de voorbereiding bezig, want over vier dagen is het zover.
We vertrekken op woensdagochtend 6 november. De heenreis zal hopelijk ontspannender verlopen dan de afgelopen jaren.
We hebben de caravan in Spanje in de stalling staan en het plan is, om in vier dagen naar de camping te rijden.
We rijden luxe, want ik heb de Subaru met een 2 litermotor ingeruild voor een Nissan Qashqai met een 1200 motor.
Ik heb voor de overnachtingen tweemaal een B & B besproken en tweemaal een hotel. We overnachten in Orleans, Millau, Vinaros en de laatste nacht in Altea.
We hopen op zaterdag aan het einde van de middag in Altea aan te komen.
We laten de caravan dan op zondagmorgen naar de camping brengen.
We willen tot half maart in Spanje blijven.
We gaan daar ons oude ritme weer oppakken van in de ochtend actief bezig zijn en in de middag zoveel mogelijk voor de caravan van de zon genieten.
We kijken nu al uit naar de voorjaarsvakantie van het onderwijs. Onze twee kleindochters Simone en Fleur van 14 jaar komen dan samen met het vliegtuig bij ons logeren.
Ik zal jullie langs deze weg op de hoogte houden van ons dagelijks leven in Spanje en de bijzonderheden, die wij ervaren