GLORIA - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu GLORIA - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

GLORIA

Door: JOHN DE GIER

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

26 Januari 2020 | Spanje, Altea

GLORIA
DE VORIGE WEEK VRIJDAG EN ZATERDAG ZIJN WE AL GEWAARSCHUWD VOOR AANKOMEND NOODWEER OP ZONDAG.
LACONIEK ALS WE ZIJN, HEBBEN WE GEDACHT:”HET ZAL WEL!”
ZONDAGOCHTEND LiGGEN WE AL OP BED TE WACHTEN OP STORM EN REGEN.
ER SCHIJNT ECHTER EEN ZONNETJE, DUS IK GA GEWOON NAAR DE KERK. JOKE KOMT NAAR ME TOE, OM GEZAMENLIJK KOFIE TE DRINKEN, WANT JE WEET MAAR NOOIT.
HET BLIJFT ECHTER ZONNIG EN JOKE EN IK ZITTEN ROND HET MIDDAGUUR, HALVERWEGE MIJN TERUGWEG, OP EEN ZONNIG TERRAS HEERLIJK TE GENIETEN MET EEN CAFĖ AMERICANO.WE WANDELEN TERUG NAAR DE CAMPING, WAARBIJ DE WIND STEEDS HARDER AANZWELT.
IK GA BIJ DE VOORTENT DE TENTHARINGEN CONTRLEREN EN DE SCHEERLIJNEN STRAK AANSPANNEN.
WE KUNNEN NIET MEER BUITEN ZITTEN EN VANACHER HET RAAM ZIEN IN DE NLOOP VAN DE MIDDAG, DAT DE REGEN NOG DE ENIGE BEWEGING OP DE CAMPING IS.
DE REGEN VERANDERT LANGZAMERHAND IN HOOSBUIEN EN DE WIND WORDT STORMACHTIG.
WE WASSEN MAAR AF IN DE CARAVAN EN HET IS ZEKER GEEN WEER, OM NAAR DE DOUCHE TE LOPEN.
VOOR WE NAAR BED GAAN, KLETTERT DE REGEN OP HET DAK EN GIERT DE STORM ROND DE CARAVAN. IK ZIE, DAT BUITEN DE FIETSEN ONDER DE HOEZEN ZIJN OMGEWAAID. IK GA DE STORTREGEN IN EN IK ZET DE FIETSEN EN STOELEN IN DE VOORTENT. JOKE HAAR FIETSLEUTEL GLIPT IN DE DUISTER EN DE FREGEN UIT MIJN HAND EN IS MET GEEN MOGELIJKHEID MEER TE VINDEN. DE ZAKLANTAARN BEN IK AL EERDER KWIJT GERAAKT. IK HEB HEM IN DE STRIJD OM IN DE STORTREGEN DE SCHEERLIJNEN TE SPANNEN, ERGENS NEER GELEGD, MAAR IK WEET ECHT NIET WAAR EN HET IS MOEILIJK ZOEKEN IN DE VOLSLAGEN CHAOS. IK HEB WEL LANGERE GRONDPENNEN GEPAKT, WANT DE ROTSPENNEN ZIJN IN DE ZOMPIGE GROND OMHOOG GEKOMEN.
DIT WORDT OOK EEN AVONTUUR. DE LANGE METALEN PENNEN SLA IK KROM EN DE PLASTIC PENNEN SLA IK KAPOT. NAT TOT AAN MIJN ZIEL KOM IK DE CARAVAN IN EN WE GAAN GAUW NAAR BED. TELEVISIE KIJKEN ZIT ER NIET IN, WANT ER KOMT GEEN SIGNAAL MEER, DUS DE SCHOTEL IS OOK VAN HET SIGNAAL GEWAAID.
SLAPEN LUKT VAN GEEN METER, DE CARAVAN SCHUDT HEVIG BIJ DE STORMVLAGEN. DE VOORTENT KLAPT EN GAAT TEKEER,ALSOF HIJ DE LUCHT IN WIL VLIEGEN.
WE ZIJN DE MEESTE TIJD WAKKER EN IK KIJK REGELMATIG DOOR HET RAAM, OF DE TENT NOG STAND HOUDT. OP EEN GEGEVEN OGENBLIK GAAT DE TENT ZO TEKEER, DAT IK MET MIJ KOP ONDER DE DEKENS DUIK, WANT IK WIL NIET WETEN, WAT ER MET DE TENT GEBEURT.
ALS JOKE NAAR HET TOILET GAAT, ZIET ZE DAT DE HELE ZIJKANT VAN DE TENT IS LOSGESLAGEN.
IK GA IN MIJN DUSTER DE REGEN IN. IK PROBEER DE ONDERKANT VAN DE TENT MET EEN TOUW VAST TE MAKEN AAN DE POTEN VAN DE CARAVAN.
DIT HOUDT OOK GEEN STAND, WANT DE TENT IS EEN KAARTENHUIS GEWORDEN. DE KANS DAT ALLES KAPOT GAAT, WORDT STEEDS GROTER.
OM ZES UUR HOUDEN WE HET NIET MEER. IK TREK EEN KORTE BROEK EN EEN T SHIRT AAN MET EEN VUILNISZAK DAAROVER.
IK HEB EEN HOOFDLAMP OP EN MIJN KLOMPEN AAN. IK GA DE REGEN IN EN TREK HET LAATSTE STUK TENT UIT DE RAIL EN IK PROBEER DE TENTSTOKKEN ERUIT TE HALEN. DIT LUKT MET PIJN EN MOEITE EN IK VLUCHT DE CARAVAN IN. IK LAAT DE HELE PUINHOOP BUITEN LIGGEN, WANT IK KAN ER NU VERDER NIETS MEE.
IK GA NIETNAAR DE SPORTSCHOOL, WANT NAAR BUITEN GAAN IS GEEN OPTIE. WE BLIJKEN TEVENS GEEN REGENKLEDING BIJ ONS TE HEBBEN. WE HEBBEN DIT IN ALLE JAREN NIET GEDRAGEN OP DE CAMPING.
IK ZIE IN DE LOOP VAN DE MAANDAG DE PUINHOOP OP DE CAMPING. ER ZIJN BOMEN OMGEWAAID OP AUTO’S EN OP CARAVANS. EEN VAN DE CARAVANS HEEFT ZO’N GAT IN HET DAK, DAT DE MENSEN NAAR HUIS ZIJN GEGAAN. DE ZWAARDERE VOORTENTEN ZIJN GOED BLIJVEN STAAN. WIJ HEBBEN ECHTER EEN DUNNERE NYLON TENT MET FLEXIBELE STOKKEN, WAAR DE STORM ALLE MACHT OVER HEEFT GEHAD.
DE HELE DAG WORDEN BOMEN EN TAKKEN GERUIMD EN IK DOE NIKS MET MIJN KLEDDERNATTE PUINHOOP. IN DE CARAVAN IS HET EEN UITDRAGERIJ MET DE NATTE KLEDING, MAAR ONS HUMEUR LIJDT DAAR NIET ONDER.
IN DE NACHT VAN MAANDAG OP DINSDAG HOREN WE DE ZEE ENORM DONDEREN, WAT WE NIET GEWEND ZIJN.
IK HOOR ’S MORGENS AL SNEL, DAT DE ZEE ZO WOEST IS GEWEEST, DAT HET OP HET STRAND EN OP DE BOULEVARD EEN PUINHOOP IS EN DAT HET ZEEWATER ZELFS DE CAMPING IN IS GELOPEN. ER WORDT HIER OVERAL HARD GEWERKT, OM HET WATER, DE ZANDROMMEL, DE OMGEWAAIDE BOMEN EN TAKKEN OP TE RUIMEN.
OP DE BOULEVARD GELOOF IK MIJN OGEN NIET, IK ZIE EEN ENORME PUINHOOP AAN ZAND, KEIEN, OMVER GEWAAID STRAATMEUBILAIR, AANGESPOELD HOUT EN ANDERE ROMMEL. DE WEG IS HELEMAAL VERSPERD EN AFGESLOTEN, ALLE RESTAURANTS ZIJN GESLOTEN EN WE ZIJN ALS RAMPTOERIST IN DE MEERDERHEID OM ALLE CHAOS TE BEKIJKEN.
ER WORDT HARD GEWERKT DOOR OPRUIMPLOEGEN MET SHOVELS EN VEEGWAGENS.
ER STAAN POMPEN TE DRAAIEN, OM HET WATER UIT LAGER GELEGEN WINKELS EN RESTAURANTS TE POMPEN.
IK HOOR IN DE LOOP VAN DE DAG DE VERHALEN, DAT DE MENSEN VLUCHTKOFFERTJES HADDEN KLAAR STAAN, OM IN GEVAL VAN NOOD MET DE MEEST NOODZAKELIJKE DINGEN TE KUNNEN VERTREKKEN.DIT IS ECHTER BIJ JOKE EN BIJ MIJ HELEMAAL NIET OPGEKOMEN.
DINSDAGAVOND IS AL GOED TE ZIEN, DAT EEN STUK BOULEVARD IS OPGERUIMD.
WOENSDAG IS HET AARDIG WEER EN KAN IK AAN DE SLAG MET MIJN EIGEN PUINHOOP. IK HAAL DE TENT UIT ELKAAR OM TE DROGEN, IK MAAK ALLES SCHOON EN SORTEER DE TENTSTOKKEN TOT IK ER BIJNA BIJ NEERVAL.
DONDERDAGOCHTEND HEB IK OM TIEN UUR MIJN HULPTROEPEN BESTELD.
VIER VRIENDEN HEBBEN IN TWEE UUR TIJD DE VOORTENT OPGEZET EN VASTGEMAAKT.
JOKE EN IK GAAN IN DE MIDDAG DE PUNTJES OP DE I ZETTEN EN AAN HET EINDE VAN DE MIDDAG LIJKT HET, ALSOF ER NIETS IS GEBEURD.
WE ZULLEN ONZE GLORIA ECHTER NIET SNEL VERGETEN.
p.s. JE KUNT DE ALS VOLGT DE FOTO’S BETER BEKIJKEN.
LOG IN: www.myalbum.com
gebr. naam: jwgdegier@tele2.nl
ww: 22juni1943

SUCCES!


  • 26 Januari 2020 - 16:43

    Dorine:

    Lieve John en Joke
    Dat was me wat zeg! We hebben erg met jullie mee geleefd. Hier hadden we alleen een klein staartje van Gloria. Niks bijzonders. Het wordt tijd om rolling stones fan te worden!
    Hopelijk kabbelt het leven vanaf nu weer rustig en bedaard verder.
    Liefs

  • 26 Januari 2020 - 23:58

    Jane Hamstra:

    Tjeetje wat een ravage. Gelukkig bij jullie geen persoonlijke schade en ook geen boom op auto/caravan.
    Jullie bleven er wel vrij laconiek onder. Altijd een moeilijke keus: breken we bij voorbaat de voortent af ( poeh waar laat je al die spullen) of hopen we dat het meevalt. Nu maar weer verder genieten van alle goede dingen waarvoor jullie daar zijn. We wensen een rustige, zonnige tijd verder! groetjes Ronald en Jane

  • 28 Januari 2020 - 12:29

    Bing:

    Lieve joke en John, OPGERUIMD STAAT NETJES !
    De komende tijd maar weer genieten van de goede dingen van het leven.
    Veel plezier en groetjes van alle Kappies.

  • 29 Januari 2020 - 13:44

    Gerard:

    Hey Joke en Jonn Na 100.000 keer beginnen met lezen van dit verslag heb ik het nu eindelijk uit.Ik moet jullie zegen dat ik bij hetlezen van het eerste stuk mij de tering heb zitten lachen, niet uit leedvermaak maar ik zie jou john helemaal voor daar in de regen stoeiend met meubulair, haken die krom of kapot geslagen worden. bijna in mijn broek zitten pissen van het lachen. Maar, je zult maar een boom op de caravan of auto krijgen ben je toch mooi de Sjaak.

    Ik kan mij voorstellen dat het een gaos is geweest daar op de boulevard. Water in combi. met wind is niet te houden. Maar dat heb je dan ook maar weer mooi megemaakt. Als het weer op tv in zuid Spanje zie. is het heerlijk bij jullie ze geven welliswaar geen temperatuur aan maar dat zit vast wel goed. Het is hier door de wind wel koud maar de temperatuur te hoog zo dat de bollen uit gaan lopen.

    Genieten Genieten genieten!!!!

    Gerard en Frans.

  • 31 Januari 2020 - 08:16

    Remy:

    Hi pa en Ma
    Gelukkig hebben jullie zelf niks.
    En ik heb mij net zoals Gerard de tering gelachen.
    Die foto van Pa met zijn vuilnis zak poncho krijg ik maar niet van mijn netvlies.
    Gelukkig is het weer nu beter.
    Hier waai je nog steeds uit je verschoning en het regent one ende.
    Geniet van alles.
    Remy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Altea

We gaan weer overwinteren in Altea, Spanje

Het wordt weer winter.
Buiten schijnt heerlijk de zon en binnen brandt de kachel.
Dit doet allemaal aandoenlijk aan, maar we hebben wel de eerste nacht met nachtvorst achter de rug.
Dit maakt ons plan om naar Spanje te gaan meteen actueel.
We zijn gelukkig al volop met de voorbereiding bezig, want over vier dagen is het zover.
We vertrekken op woensdagochtend 6 november. De heenreis zal hopelijk ontspannender verlopen dan de afgelopen jaren.
We hebben de caravan in Spanje in de stalling staan en het plan is, om in vier dagen naar de camping te rijden.
We rijden luxe, want ik heb de Subaru met een 2 litermotor ingeruild voor een Nissan Qashqai met een 1200 motor.
Ik heb voor de overnachtingen tweemaal een B & B besproken en tweemaal een hotel. We overnachten in Orleans, Millau, Vinaros en de laatste nacht in Altea.
We hopen op zaterdag aan het einde van de middag in Altea aan te komen.
We laten de caravan dan op zondagmorgen naar de camping brengen.
We willen tot half maart in Spanje blijven.
We gaan daar ons oude ritme weer oppakken van in de ochtend actief bezig zijn en in de middag zoveel mogelijk voor de caravan van de zon genieten.
We kijken nu al uit naar de voorjaarsvakantie van het onderwijs. Onze twee kleindochters Simone en Fleur van 14 jaar komen dan samen met het vliegtuig bij ons logeren.
Ik zal jullie langs deze weg op de hoogte houden van ons dagelijks leven in Spanje en de bijzonderheden, die wij ervaren

Recente Reisverslagen:

02 Maart 2020

EEN LAATSTE TERUGBLIK

16 Februari 2020

ZOMER IN ALTEA

07 Februari 2020

CAMPING LIFE

26 Januari 2020

GLORIA

19 Januari 2020

EEN BIJNA GEWONE WEEK
John en Joke

Joke en ik zin 4 augustus vertrokken om in Oostenrijk onze zoon Remy met zin gezin te ontmoeten. Daarna zijn we doorgereden richting Wenen. het weer is echter onbestendig, dus zijn we snel naar Boedapest gereden. We vertrekken op 30 augustus, als reisbegeleiders van Vagebond reizen, met een groep voor een rondreis van 50 dagen naar grienland en Turkije.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 320
Totaal aantal bezoekers 200817

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2023 - 05 April 2024

Spannend! Overwinteren in een appartement

25 November 2022 - 06 Maart 2023

Overwinteren in Spanje na corona tijdperk

06 November 2019 - 15 Maart 2020

We gaan weer overwinteren in Altea, Spanje

08 December 2018 - 05 Maart 2019

Overwinteren in Spanje 2018- 2019

26 December 2017 - 01 Mei 2018

Naar onze vertrouwde plekin Spanje

01 November 2015 - 23 April 2016

Een heel winterseizoen in Spanje

17 Januari 2015 - 28 Maart 2015

overwinteren in Spanje

30 Augustus 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis Turkije en Griekenland 2014

02 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Marokko Anders 2014

27 Januari 2013 - 27 April 2013

Rondreis door Marokko

01 September 2012 - 20 Oktober 2012

Als reisbegeleiders naar Griekenland en Turkije

04 April 2010 - 27 Juni 2010

Rondreis met de caravan door Marokko

27 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

reis naar Nabije Oosten

24 Augustus 2008 - 28 November 2008

Reis naar Italie, Tunesie en Libie

Landen bezocht: