Adios Espagne - Reisverslag uit Vinaròs, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Adios Espagne - Reisverslag uit Vinaròs, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Adios Espagne

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

06 April 2016 | Spanje, Vinaròs

Na de Semana Sancta zijn we aan onze laatste periode in Spanje begonnen.
Het “bejaardentehuis” begint langzaam leeg te lopen.
Lege plekken worden opgevuld door Spaanse gezinnen, waarvan de kinderen drie weken paasvakantie hebben. Nu ook deze mensen naar huis gaan, begint de camping op een gatenkaas te lijken.
Ons dagelijks leven gaat ondertussen gewoon door. Ook wij nemen afscheid van onze kennissen, we gaan veel uit eten en liggen uitgebreid in de zon.
Dinsdag 29 maart is mijn laatste bergwandeling. We hebben zonnig weer en een niet te moeilijke tocht.
We klimmen wat en we lopen een stuk vlak. Plotseling “kloenk”, daar ligt opa John en bonke…. bonk…. tweemaal met mijn hoofd stuiterend op de grond, waarbij mijn zonnebril
de ergste klappen heeft opgevangen.
De mensen schrikken: “Hij ligt er zo raar bij”. Ik schrik: “heb ik mijn kaak, jukbeen gebroken?” De oude man wordt met vereende kracht omhoog gehesen en de schade blijkt erg mee te vallen.
Op mijn gezicht wat kleine plekken van mijn bril. Mijn knie is geschaafd, ik heb last van mijn zij, maar ik kan gewoon doorlopen. Later heb ik het gevoel, dat ik minstens één rib heb gekneusd.
Niezen kan ik niet en omdraaien in bed lukt amper. Uiteindelijk is alles goed afgelopen, al heb ik van die rot rib behoorlijk veel last gehad.
We hebben de rest van de week veel in de zon gelegen en vrijdag zijn we aan het opruimen en inpakken begonnen.
Zondag zijn mijn broer Jos en Jolanda in Calpe aan gekomen. We hebben een deel van de maandag gezamenlijk doorgebracht. We hebben aan de haven vis gegeten en tot afscheid een heerlijk ijsje gegeten.
We hebben dinsdagochtend de caravan aan de auto gekoppeld, de buurtjes gedag gezegd en de auto gestart.
Mis poes, “tik.. tik… tik” en verder niks. De buurman had al eerder bemerkt, dat de accu zwak was. Hij hoort dat kennelijk aan het starten van de motor.
Ik heb gelukkig een startkabel en een andere buurman heeft gelukkig een auto. Het probleem is dus snel opgelost.
Ik rijd eerst naar de garage, om de bandenspanning van de caravan te laten controleren en de accu door te laten meten.
Accu is slecht en omdat ik een speciale accu heb, wordt die besteld en anderhalf uur later kunnen we gaan rijden.
Het is erg druk en het is gaan regenen. We schieten geen bliksem op en daar biedt de peage een oplossing voor.
Nu heb een hekel aan de peage, want er is vaak geen personele bezetting en wat ik dan ook verzin, de slagboom gaat niet omhoog en moeten er hulptroepen komen.
Natuurlijk ook vandaag, hevig geclaxonneer achter me en omkerende auto’s.
Ik doe mijn betaalpas in het apparaat, maar die komt er steeds weer uit met een dichte slagboom.
Ik druk op de “help” knop en na veel vijven en zessen blijkt, dat ik mijn creditcard moet gebruiken, om de slagboom omhoog te krijgen.
We zijn om vier op de camping in Vinaros. In Vinaros heeft Joke haar vriendin een tweede huis en we zijn vanavond op het eten uitgenodigd.
Het is bij aankomst op de camping even droog, maar rondom zijn pikzwarte luchten.
Het regent zachtjes, het regent hard, maar het wordt niet meer droog.
Joke wil per se gaan lopen met de plu en bij het weggaan kan dat net.
Na even te hebben gelopen, begint het een partij te stortregenen, waar de honden geen brood van lusten.
De straten zijn snelstromende rivieren, trottoirs zijn er niet en wij baggeren door.
De schoenen drijven, de sokken zijn kletsnat en mijn broek is nat tot aan het kruis, als we bij de vriendin aankomen.
Lekker met mijn natte poten op de marmeren vloer. Geen kachel aan, want het is immers een zonnig klimaat. We hebben lekker gegeten, maar het verlangen naar een warme douche voert toch de overhand. We zijn gelukkig met de auto naar de camping gebracht, waar de warme douche alle kou heeft weggespoeld.
Vandaag hebben we maar een rustdag ingelast. Alles kan dan drogen en we kunnen nog wat boodschappen doen.
We hebben dan ook op de boulevard koffie gedronken en we hebben de hele middag bij het mooiste weer van de wereld lekker in de zon liggen slapen.
We gaan nog een paar dagen dichtbij het strand staan, voor we definitief afscheid nemen van ons heerlijke Spanje.



  • 07 April 2016 - 09:41

    Dorine:

    Oh jee ! Gisteren waren jullie nog hier! Wat was dat een welkome verfrissende ontmoeting en nu is het alweer voorbij. In elk geval zijn jullie dan redelijk door de koude natte winter gekomen met al dat in de zon liggen en uit eten gaan. Het kan erger. Ik duim voor jullie dat de auto en de caravan ook, het nog even volhouden tot in nederland.
    Goede reis
    Liefs

  • 07 April 2016 - 12:40

    Jelma:

    Hallo Joke en John,

    Heb jullie verslagje weer gelezen.Genieten,het kan niet op.
    Maak er nog een paar leuke dagen van en een goede reis naar Nederland waar het goede weer langzaam begint te komen.

    Groetjes ook van klaas.

  • 16 April 2016 - 12:27

    Bets Vilain:

    Lieve Joke en John,

    Heel leuk die verslagen allemaal met daarin de humor van John.
    Gezellig te lezen wat jullie gedaan en meegemaakt hebben.
    Het ontbreekt jullie inderdaad niet aan bezoekers in het buitenland.
    Volgende keer geheimhouding denk ik, hihi.
    Het zit er weer langzaam op, nu wordt het hier ook warmer gelukkig.
    Wij wensen jullie een hele goede terugreis.
    Neem de tijd en geniet hier ook van.
    Tot ziens.

    Lieve groet van Bets en Harrie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en Joke

Joke en ik zin 4 augustus vertrokken om in Oostenrijk onze zoon Remy met zin gezin te ontmoeten. Daarna zijn we doorgereden richting Wenen. het weer is echter onbestendig, dus zijn we snel naar Boedapest gereden. We vertrekken op 30 augustus, als reisbegeleiders van Vagebond reizen, met een groep voor een rondreis van 50 dagen naar grienland en Turkije.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 3409
Totaal aantal bezoekers 201125

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2023 - 05 April 2024

Spannend! Overwinteren in een appartement

25 November 2022 - 06 Maart 2023

Overwinteren in Spanje na corona tijdperk

06 November 2019 - 15 Maart 2020

We gaan weer overwinteren in Altea, Spanje

08 December 2018 - 05 Maart 2019

Overwinteren in Spanje 2018- 2019

26 December 2017 - 01 Mei 2018

Naar onze vertrouwde plekin Spanje

01 November 2015 - 23 April 2016

Een heel winterseizoen in Spanje

17 Januari 2015 - 28 Maart 2015

overwinteren in Spanje

30 Augustus 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis Turkije en Griekenland 2014

02 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Marokko Anders 2014

27 Januari 2013 - 27 April 2013

Rondreis door Marokko

01 September 2012 - 20 Oktober 2012

Als reisbegeleiders naar Griekenland en Turkije

04 April 2010 - 27 Juni 2010

Rondreis met de caravan door Marokko

27 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

reis naar Nabije Oosten

24 Augustus 2008 - 28 November 2008

Reis naar Italie, Tunesie en Libie

Landen bezocht: