DE EERSTE DAG OP DE CAMPING: - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu DE EERSTE DAG OP DE CAMPING: - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

DE EERSTE DAG OP DE CAMPING:

Door: JOHN DE GIER

16 November 2019 | Spanje, Altea

NA HET OPSTAAN ONTBIJTEN WE VORSTELIJK IN HET HOTEL. HET IS NIET TE GELOVEN, DAT WE VOOR EEN BETREKKELIJK LAAG BEDRAG ZO’N UITGEBREID ONTBIJT VOORGESCHOTELD KRIJGEN.
WE GENIETEN ER RUIM VAN EN WE RIJDEN DAARNA NAAR DE CAMPING.
WE WORDEN OP DE RECEPTIE HARTELIJK ONTVANGEN DOOR ANNA, EEN NICHTJE VAN DE BAAS.
DE SFEER IS HARTELIJK EN ONTSPANNEN EN ER WORDEN GEEN PROBLEMEN GEMAAKT. WE GAAN EVEN LATER MET DE PLATTEGROND IN DE HAND OP DE CAMPING KIJKEN. ER IS VOORAAN EEN GROTE PLAATS VRIJ, DIE GISTEREN OOK ONBEZET WAS.
HET IS MAAR TIJDELIJK TOT ONZE PLEK VAN HET VORIG JAAR VRIJ KOMT. WE KIEZEN VOOR DEZE LEGE PLAATS EN WE MOGEN ER GAAN STAAN.
WE HEBBEN NU ALLE TIJD TOT DE CARAVAN KOMT, DIE WE ROND TWAALF UUR VERWACHTEN. WE DRINKEN RUIM KOFFIE BIJ KENNISSEN EN PAKKEN ALVAST DE AUTO UIT.
DE TIJD VERSTRIJKT EN HET WORDT LATER EN LATER. HET BLIKT, DAT DE CHAUFFEUR DOOR DE STORM KALM AAN MOET DOEN EN HET DAARDOOR LATER WORDT.
JOKE EN IK GAAN OP EEN BANKJE OP DE BOULEVARD IN DE ZON ZITTEN WACHTEN.
NA ENEN VERSCHIJNT DE CARAVAN, DIE VOOR ONZE PLAATS WORDT AF- GELEVERD. HET IS DAN NOG EEN KWESTIE OM MET ALLE HULP VAN DE TECHNISCHE HULPMIDDELEN DE CARAVAN OP ZIJN PLAATS TE ZETTEN, GADEGESLAGEN DOOR HULPVAARDIGE THEO.
STAP EEN: DE MOOVER OP DE BANDEN ZETTEN EN MET DE AFSTANDBEDIENING DE CARAVAN OP ZIJN PLEK MANOEUVREREN. IK DUW OP DE AFSTANDBEDIENING, MAAR ER GEBEURT HELEMAAL NIKS. JOHN HEEFT WEER WAT MET EEN APPARAAT. WELLICHT IS DE ACCU VERZWAKT DOOR HET LANGE STAAN, MAAR IK HEB HIERVOOR EEN VOLLE ACCU VAN THUIS MEEGENOMEN. HET IS EEN GEDOE, OM BIJ DE PLEK TE KOMEN EN DE JUISTE STEEKSLEUTELS TE VINDEN. IK HEB HIERBIJ GELUKKIG HULP VAN THEO. WAT IK VERDER OOK DOE EN HOE STRESSIG IK OOK WORD VAN MIJN NIEUWE MOOVER, HET DING VERTIKT HET OM MAAR ENIGE BEWEGING IN DE CARAVAN TE KRIJGEN.
TEN EINDE RAAD HEBBEN WE MAAR ENIGE LUI VAN DE CAMPING OPGETROMMELD EN HEBBEN WE MET VEREENDE KRACHT DE CARAVAN OP ZIJN PLEK GEDUWD.
WE KRIJGEN NU FASE TWEE, OM MET BEHULP VAN DE AFSTANDSBEDIENING DE POTEN VAN DE CARAVAN NAAR BENEDEN TE LATEN ZAKKEN. DE ACCU IS VOL EN DE AFSTANDSBEDIENING KNIPPERT GROEN. VOL GOEDE MOED LAAT IK POOT EEN ZAKKEN, MAAR OOK HIER GEBEURT NIETS. WAT IK OOK DOE EN WAT IK OOK PROBEER, IK KOM NIET VERDER DAN EEN KNIPPEREND LICHTJE OP DE AFSTANDBEDIENING, DAT CONSTANT BEHOORT TE BRANDEN.
DE HULP KOMT TENSLOTTE WEER VAN THEO, DIE DE POTEN MET DE HAND EEN VOOR EEN LAAT ZAKKEN.
WE KUNNEN NU MET DE PEST IN MIJN LIJF DE CARAVAN GAAN INRUIMEN.
DIT LUKT DAN WEL, MAAR HET IS EIGENLIJK VOOR ONZE KRACHTEN TEVEEL GEVRAAGD.
NU ALLEEN NOG DE FIETSENDRAGER VAN DE AUTO HALEN, OM RUIMTE TE MAKEN OM TE PARKEREN. DE FIETSENDRAGER IS NIEUW EN IS MET EEN HANDGREEP VAN DE TREKHAAK TE TILLEN. NOU, DAT DOET JOHNY NOG WEL EVEN, MAAR WAT HIJ OOK TREKT EN RUKT, HET DING BLIJFT MUURVAST ZITTEN. OOK HANDIGE THEO LUKT HET HELAAS NIET OM MAAR ENIGE BEWEGING IN DAT DING TE KRIJGEN.
IK LAAT DE DRAGER TENSLOTTE ZITTEN EN MOE VAN ALLE TECHNIEK TREK IK ME MOEDELOOS IN DE CARAVAN TERUG.

• 16 November 2019 - 14:13

Dorine:

Oh lieve John! Het zit je ALWEER niet mee. ALTIJD ben jij de klos! Hahaha! Maarre... je zit nu toch maar mooi hoog en droog in je caravan. Dat pakken ze je niet meer af.
    Terwijl ik dit schreef, begaf mijn wijsvinger het. De hoofdletters wilden niet aan. Ik kreeg je tekst überhaupt niet te lezen want ik sta niet op je lijst. Door een virus verloor ik de helft van de tekst en de andere helft heb ik per ongeluk zelf gedelete. Altijd bij mij natuurlijk. Maar.... het staat er en ik heb mijn vinger weer terug. Kom op John! Je kunt het. En anders hebben WE altijd Theo nog!

• 16 November 2019 - 16:49

Jane Hamstra:

Het spijt me John maar ik moet alweer zo lachen en ga proberen je een hart onder de riem te steken: Niet moedeloos worden want het blijkt met Theo kom je er altijd uit en je geeft ons weer een heerlijk verhaal hoe jullie eerste dag op de camping is verlopen! Komt allemaal goed! Fijn dat jullie er veilig zijn en ga lekker genieten samen! groetjes Ronald en Jane

• 16 November 2019 - 16:57

Marjolijn Hendriksen:

Zo kennen we je weer! Maar aan het eind van de dag heb je t toch allemaal mooi voor elkaar :)
    Hebben jullie daar toevallig ook nog zon? Want daar komen we toch voor......
    Hier nog koud, hagel ! Sneeuw?maandag wil ik rijden
    De camping is dus vol.... :(

• 16 November 2019 - 17:01

Wim Speijk:

Oh Oh Den Haag, ik heb met je te doen!

Groeten en ga lekker onder de zon zitten of liggen dat helpt!
    Groeten Thea en Wim

• 17 November 2019 - 00:05

Manita:

Voor alles is een oplossing. Jullie zijn kanjers.
    Lekker genieten daar

• 18 November 2019 - 21:28

Heidi Van Der Veer:

Het is nooit saai bij jullie,gelukkig is alles weer in orde en kunnen jullie genieten van Spanje.
    Afgelopen zondag reunie bij de HRR ik heb jullie gemist, het was erg leuk wij hebben er van genoten.grt.Gerrit en Heidi