DE EERSTE WEEK OP DE CAMPING - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu DE EERSTE WEEK OP DE CAMPING - Reisverslag uit Altea, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

DE EERSTE WEEK OP DE CAMPING

Door: JOHN DE GIER

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

17 November 2019 | Spanje, Altea

DAG EEN SLAAN WE TOT DE AVOND OVER. JOKE EN IK ETEN DAN BIJ DE CHINEES. WE NEMEN EEN VOORGERECHT, HOOFDGERECHT EN DESSERT. JOKE EEN HALVE FLES WIJN EN IK EEN BIERTJE. WE REKENEN 20 EURO AF, INCLUSIEF FOOI. JOKE HEEFT NAUWELIJKS IETS GEGETEN, DUS ER GAAT EEN DOGGYBAG MEE NAAR HUIS.
’S NACHTS GAAT HET MIS. JOKE MOET HEVIG OVERGEVEN EN OP HET TOILET KOMT DE REST ERUIT. HET WORDT DWEILEN EN POETSEN, OM DE ZAAK SCHOON TE MAKEN.
MAANDAG IS JOKE TE SLAP OM OP HAAR BENEN TE STAAN, IK BEN DUS HOOFD HUISHOUDING.
IK GA OP DE CAMPING LANGS ALBERT EN HIJ GELOOFT NIET, DAT IK DE FIETSENDRAGER NIET VAN DE TREKHAAK AF KRIJG.
IK LAAT HET HEM ZIEN, WANT HOE IK OOK AAN DE HANDGREEP TREK EN SJOR, HET DING BLIJFT MUURVAST ZITTEN. ALBERT KIJKT EENS GOED NAAR DE PEDAAL WAAROP JE DRUKT, OM DE DRAGER TE KANTELEN, OM ZO DE ACHTERKLEP OPEN TE DOEN. HIJ TREKT ERAAN EN FLOEP DE FIETSENDRAGER ONTKOPPELT, LAAT LOS EN KAN ER ZO AFGETILD WORDEN. PROBLEEM EEN IS OPGELOST.
DINSDAG ZOEK IK VIA GOOGLE CONTACT MET EEN SERVICEDIENST, DIE VERSTAND VAN DE MOOVER MOET HEBBEN. ER IS EEN SLEUTEL VAN DE HOOFDSCHAKELAAR AFGEBROKEN, TERWIJL DIE OP DE “AAN” STAND STAAT.DIT HEEFT HET VORIG JAAR GEEN ENKEL PROBLEEM OPGELEVERD. DAT ZOU NU WEL DE OORZAAK KUNNEN ZIJN, WANT DE SLEUTEL MOET EERST WORDEN INGEDRUKT EN DAN OMGEDRAAID. DE “CONTACT” VEER KAN TEVEEL ONTSPANNEN ZIJN GEWORDEN, WAARDOOR ER GEEN CONTACT WORDT GEMAAKT. OVER DEZE OORZAAK MOET IK EENS GOED NADENKEN.
IN DE MIDDAG GA IK MET ENIGE TEGENZIN NAAR KERAMIEK. IK WIL DE HULPVAARDIGE RIA DAAR ECHTER NIET IN DE STEEK LATEN. MET EEN MAL EN DIVERSE HELPENDE HANDEN LUKT HET ME OM EEN RONDE SCHAAL TE KLEIEN.
LATER OP DE AVOND EN IN DE NACHT BEN IK AAN DE BEURT. IK GEEF NET ZO LANG OVER TOT IK LEEG BEN.
WOENSDAG IS JOKE WEER AARDIG OP DE BEEN, MAAR LIG IK DRIEKWART VAN DE DAG OP BED. IK BRENG DE REST VAN DE DAG EN AVOND ALS EEN SLAPPE VAATDOEK DOOR.
DONDERDAGOCHTEND BEGIN IK TOCH MAAR AAN MIJN MOOVER PROJECT. IK MOET EEN DRAAD LOSMAKEN VAN DE SCHAKELAAR EN VERBINDEN MET DE ANDERE DRAAD VAN DE SCHAKELAAR. HET LIJKT EENVOUDIG, MAAR ALS HET IN EEN DONKER HOEKJE ZIT EN JE ER NIET BIJ KUNT, IS HET VERDOMD LASTIG. IK PRUTS EN PRUTS, MAAR DIT WORDT, ALS HET OOIT GOED KOMT, EEN LANGDURIGE KLUS.
GELUKKIG KOMT MARTIN AAN DE DEUR. MARTIN IS MONTEUR GEWEEST. HIJ IS TACHTIG JAAR OUD, SCHRIEL, MAAR ONTZETTEND HANDIG.
MARTIN GAAT OP ZIJ KNIEEN, HAALT THUIS EEN GOEDE LAMP EN EEN TANG EN MANOEUVREERT ALS EEN SLANGENMENS IN EEN HAAST ONBEREIKBARE RUIMTE.
EEN KWARTIER LATER STAAT MARTIN OP EN LIJKT HET GEFIXT.
IK DRUK OP DE AFSTANDSBEDIENING EN HOERA DE MOOVER DOET HET.
IK GA VRIJDAG MET DE POTEN VAN DE CARAVAN AAN DE SLAG. OOK VIA GOOGLE EN EEN VAKMAN LIJKT HET PROBLEEM EEN KWESTIE VAN RESETTEN TE ZIJN.
JOKE DUIKT ONDER HET BED, MAAKT DE CENTRALE OPEN EN ZOEKT DE KLEINE ZWARTE KNOP. JOKE DRUKT DE KNOP IN, IK DRUK OP TWEE KNOPPEN OP DE AFSTANDSBEDIENING EN OP DE CENTRALE FLIKKEREN ALLERLEI LICHTEN OP. IK PROBEER VIA DE AFSTANDSBEDIENING DE POTEN OMHOOG TE KRIJGEN EN OOK DAT LKT.
JOKE GAAT VRIJDAGMIDDAG NAAR DE CREA CLUB EN IK WIL EEN STUK GAAN WANDELEN. DIT VALT ECHTER NIET MEE, DUS BEN IK OMGEKEERD EN BEN IK IN KORTE BROEK EN POLO IN DE ZON GAAN ZITTEN.
VANDAAG, ZATERDAG, HEB IK EERST BOODSCHAPPEN GEDAAN, TERWIJL JOKE DE CARVAN HEEFT SCHOONGEMAAKT. WE HEBBEN IN DE MIDDAG LANGS DE BOULEVARD GEWANDELD EN LEKKER WAT GEDRONKEN OP HET STRAND.
WE HEBBEN ACTERAF TOCH EN WEEK GEHAD, WAAR WE MET EEN GOED GEVOEL OP KUNNEN TERUG KIJKEN.

• 17 November 2019 - 14:06

Mertda:

Wow

• 17 November 2019 - 14:07

Marjolijn Hendriksen:

Word helemaal van de foto’s ! Beetje thuiskomen :)
    Geniet de volgende weken verder in rust, nu je voorlopig de problemen opgelost hebt.

• 17 November 2019 - 16:05

Wim Speijjk:

Hoi John fijn dat alles weer in orde is beetje Chinees naar buiten en alles is weer in orde!

Mooie foto,s hier gaat het bijna sneeuwen!

• 17 November 2019 - 20:00

Jane Hamstra:

Nou John, op alle fronten maar even rustig aan komende dagen! Kopje thee/beschuitje en heerlijk in 't zonnetje. Wat lees ik nu: korte broek, tjeetje ik ben niet ziek maar zie groen van jaloezie! Genieten daar met elkaar toegewenst van Ronald en Jane

• 19 November 2019 - 10:41

Lida Boetekees:

Lieve Joke en John gelukkig zijn de problemen opgelost nu weer lekker genieten.
    Ik geniet weer van de verslagen John toppie liefs van ons

• 20 November 2019 - 15:54

Gerard:

Hallo Joke en John,

Zo, dat was me het eerste weekje wel zeg. Het lijkt alsof de duvel er mee speelt, volgens mij heb je ieder jaar gedoe met de techniek en heb je altijd de mazzel dat er handige mannen in de buurt hebt die jou kunnen helpen al leek hij een slangemens. Die goedkope Cinees zou ik in het vervolg maar overslaan want echt bevallen is die volgens mij niet.We hebben vanochtend het behandelplan van Bing gekregen hij en wij gaan er natuurlijk weer volgen al vrezen we met grote vrezen. Dat kriijgen jullie er ook nog bij!!!

Geniet!!!!!!!!!!!!
    Gerard knuffels

Verslag uit: Spanje, Altea

We gaan weer overwinteren in Altea, Spanje

Het wordt weer winter.
Buiten schijnt heerlijk de zon en binnen brandt de kachel.
Dit doet allemaal aandoenlijk aan, maar we hebben wel de eerste nacht met nachtvorst achter de rug.
Dit maakt ons plan om naar Spanje te gaan meteen actueel.
We zijn gelukkig al volop met de voorbereiding bezig, want over vier dagen is het zover.
We vertrekken op woensdagochtend 6 november. De heenreis zal hopelijk ontspannender verlopen dan de afgelopen jaren.
We hebben de caravan in Spanje in de stalling staan en het plan is, om in vier dagen naar de camping te rijden.
We rijden luxe, want ik heb de Subaru met een 2 litermotor ingeruild voor een Nissan Qashqai met een 1200 motor.
Ik heb voor de overnachtingen tweemaal een B & B besproken en tweemaal een hotel. We overnachten in Orleans, Millau, Vinaros en de laatste nacht in Altea.
We hopen op zaterdag aan het einde van de middag in Altea aan te komen.
We laten de caravan dan op zondagmorgen naar de camping brengen.
We willen tot half maart in Spanje blijven.
We gaan daar ons oude ritme weer oppakken van in de ochtend actief bezig zijn en in de middag zoveel mogelijk voor de caravan van de zon genieten.
We kijken nu al uit naar de voorjaarsvakantie van het onderwijs. Onze twee kleindochters Simone en Fleur van 14 jaar komen dan samen met het vliegtuig bij ons logeren.
Ik zal jullie langs deze weg op de hoogte houden van ons dagelijks leven in Spanje en de bijzonderheden, die wij ervaren