Oud en Nieuw in Spanje - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw in Spanje - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw in Spanje

Door: John de Gier.

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

02 Januari 2016 | Spanje, Altea la Vella

Ik wens iedereen een gelukkig en gezond 2016! Het is inmiddels Nieuwjaar, maar ik wil toch bij het Oude Jaar beginnen. Woensdagochtend wakker worden met een lekker zonnetje geeft niet meteen een Oudejaarsgevoel. Ik ga eerst op de fiets boodschappen doen bij de Mercadonna. Veel Spanjaarden willen het jaar afsluiten met een boodschappenkar met een kop erop. Ik vind mijn spullen snel en bij de kassa is het zo gepiept. Buiten is geen geknal, of anderszins, dat aan oudejaar doet denken.
’s Avonds is er buiten ook geen geknal, maar alleen rust. Wij gaan naar de “Club Social”, waar het gezellig is en gedanst wordt. We snieken er wel tussenuit, om naar Herman Finkers te gaan kijken.
Bij terugkomst is het feest goed losgebarsten. De ingehuurde zanger kan niet meer boven het feestgedruis uitkomen. Er wordt gedanst en gezongen. Wij krijgen allemaal een soort feestpakket met haardos en andere ongein.
Tegen klokslag twaalf begint het aftellen en dan: zoenen, zoenen, zoenen met de allerbeste wensen naar elkaar toe.
Daarna gaan we met zijn allen naar de boulevard. Eerst is het er rustig en worden er alleen een paar hete lucht lampions opgelaten. Later gaat het echte vuurwerk los, waarschijnlijk van het Chinese restaurant.
Na een half uur is het spektakel afgelopen en is de rust weergekeerd. Er is totaal geen agressie of andere narigheid. Het is feest en gezelligheid.
Nieuwjaarsdag begint met het traditionele nieuwjaarsconcert. Om kwart voor een ga ik me gereed maken voor de Nieuwjaars duik. Er staat op de boulevard al aardig wat mensen met fototoestel in de aanslag en de dapperen staan met kerstmuts op aan de voet van de branding. Het is kleinschalig, maar erg gezellig. Op het fluitsignaal rennen we het water in. Het is even koud, maar eenmaal nat is het goed vol te houden. Als iedereen weer aan de kant is, staat er warme chocolade klaar met een lange vinger.
Tenslotte buiten champagne drinken met onze kennissen en ’s avonds Jochem Meijer kijken. Zo hebben we een fantastische jaarwisseling beleefd.

• 02 Januari 2016 - 12:18

Dorine:

dat ziet er bere gezellig uit allemaal! Een heel gelukkig nieuw jaar voor jullie!
    x

• 02 Januari 2016 - 13:05

Hetty Kortekaas:

Leuke foto,s!!!!!!
    Een heel gelukkig en reislustig nieuwjaar voor jullie !

• 02 Januari 2016 - 13:25

Ruud En Elly Van Der Steene:

Voor jullie ook een heel fijn 2016 gewenst.
    We genieten van de mails en hopen dat je er nog jaaaren mee doorgaat.
    Alle goeds.

• 03 Januari 2016 - 09:30

Wim Speijk :

Hoi Joke en John, jullie ook de allerbeste wensen voor een mooi 2016, geniet maar lekker !!

Groeten Thea en Wim

• 03 Januari 2016 - 10:28

Carry Kremer:

Lieve Joke en John,
    Ook van ons de beste wensen. Als je meer van die pruiken tegen komt zou ik maar naar NL terug keren, te gevaarlijk daar!

• 03 Januari 2016 - 17:42

Manitadegier:

Leuke foto's zeg! Gezellig hoor.

• 03 Januari 2016 - 18:27

Anja&Cas:

Hoi Joke & John,
    Ook voor jullie de beste wensen in 2016 met natuurlijk veel reis plezier.
    Zie dat jullie weer lekker genieten daar in de voor ons ook bekende plaats in Spanje.
    Groetjes

• 04 Januari 2016 - 13:42

Hellen En Marcel:

Hallo John en Joke,
    De beste wensen van ons aan julllie voor 2016. Ziet er wel heel gezellig uit daar. Veel lol en gekke outfits, staat jullie goed, ha ha. Geniet er van.