De eerste week in het nieuwe jaar. - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu De eerste week in het nieuwe jaar. - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

De eerste week in het nieuwe jaar.

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

08 Januari 2016 | Spanje, Altea la Vella

De eerste week in het nieuwe jaar!
De kerstversiering ligt overal in de dozen te wachten tot een nieuwe kerst.
De oliebollen en appelflappen laten alleen een spoor van gewichtstoename achter.
Er zijn geen feestelijke bijeenkomsten meer en we staan weer serieus in het leven.
Het normale weekritme is weer in gang gezet, Dit gebeurt in Nederland, maar ook in Spanje. Met dit verschil, dat de zon hier iedere dag schijnt en dat het droog is.
Wij genieten van het droge weer, maar de Spanjaarden denken daar anders over. Het heeft hier sinds begin november niet meer echt geregend. Hun smeken om regen wordt voorlopig niet verhoord.
Ik heb hier een aardig weekritme ontwikkeld. Ik wandel ongeveer tweemaal in de week de hele boulevard af. Dit kost me anderhalf uur, waarna ik een kop koffie op een terras heb verdiend, waar ik ook in alle rust De Telegraaf kan lezen.
Dinsdag in mijn wandeldag. We zijn dan met een groep van ongeveer twintig personen.
We rijden eerst drie kwartier tot een uur met auto’s de bergen in. We wandelen dan onder begeleiding door steeds een ander gebied. Het wandelen is best zwaar, omdat mijn spieren zo nodig moeten verstijven en mijn tenen mij bij iedere stap laten voelen, dat ik artrose heb.
Het kost pijn en moeite, maar het levert schitterende vergezichten en betoverende landschappen op.
Verder probeer ik nog een-, of tweemaal in de week op de fiets te klimmen. Eenmaal wil ik mijn krachten testen en de andere keer houd ik het vlak.
Tenslotte wandel, of fiets ik met Joke. We lopen dan naar de vuurtoren. We stijgen en dalen licht en we zijn na anderhalf uur weer terug bij de auto.
We fietsen nog aangepast. Joke haar ondersteuning op de E-bike is nog steeds niet in orde.
Er is inmiddels wel een nieuwe “controller” uit Nederland gearriveerd, die aanstaande dinsdag door de fietsenmaker wordt gemonteerd. Hopelijk kan Joke dan op de juiste manier van haar fiets gebruik maken.
Zondag is het marktdag. We komen dan bijna altijd terug met een heerlijk kippetje.
Met kip, stokbrood en aioli olie kan onze zondag niet stuk.
Tjonge, jonge, wat hebben wij een activiteiten!!!
Toch valt dit allemaal in het niet bij het aantal uren per dag, dat wij languit op ons ligbed van de zon genieten.
Het is vandaag vrijdag 8 januari. We zijn met volle zon opgestaan. Het moet dik boven de twintig graden zijn op onze plek, in de zon uit de wind. We hebben tussen de middag in de caravan een boterham gegeten en niet in de voortent, want het was daar 30 graden.
Waarvoor zitten wij in Spanje? Ja, juist, hiervoor!!!!!

  • 08 Januari 2016 - 19:33

    Marjoiijn:

    dan moet ik toch maar terug die kant op?
    in de Algarve weinig zon
    maar wel veel plezier aan de bar enzo
    bij Mikki's Place to Stay.
    Lopen.... goed idee, moet ik ook gaan doen,
    maar ik help al 2 dagen klussers om mijn nieuwe Strada aan te passen aan mijn wensen.

  • 08 Januari 2016 - 20:07

    Leni:

    Wat een heerlijkheid. Nog de beste wensen voor 2016 ... En blijf genieten...
    Lieve groet Leni

  • 09 Januari 2016 - 11:40

    Jos En Jolanda:

    Hoi Joke en John,
    Wat heerlijk te lezen dat jullie op zondag kip eten.
    Voor de rest is het behelpen, maar jullie slaan je er aardig doorheen.
    Dikke knuffels
    Jos en Jolanda

  • 09 Januari 2016 - 13:04

    Jane Hamstra:

    Nou, jullie zijn warm over de drempel gestapt ditmaal. Heerlijk die zon!
    Van ons een goed, fijn en zeer gezond 2016 toegewenst.
    Doorzetter ben je hoor John met ongemakken toch de wandelingen doen. Chapeau van Ronald en Jane

  • 11 Januari 2016 - 10:22

    Carry Kremer:

    Het wordt mij teveel, ook ik smeek om regen in Spanje, al was het alleen maar uit jaloezie!!
    Lieve groet, Carry

  • 20 Januari 2016 - 12:28

    Ria Van Der Tol Godschalk:

    Goedemiddag,

    Via de site van vagebondreizen, die volgens mij nog geen reizen heeft voor 2016, ben ik op uw site terecht gekomen. Ik denk dat jullie op de camping Cap Blanche staan. Zijn wij ook meerdere keren geweest in september en in april op bezoek. Doe in ieder geval Piet en Alie Krol en hondje Tessa uit Apeldoorn de groeten, want die zijn er nu ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en Joke

Joke en ik zin 4 augustus vertrokken om in Oostenrijk onze zoon Remy met zin gezin te ontmoeten. Daarna zijn we doorgereden richting Wenen. het weer is echter onbestendig, dus zijn we snel naar Boedapest gereden. We vertrekken op 30 augustus, als reisbegeleiders van Vagebond reizen, met een groep voor een rondreis van 50 dagen naar grienland en Turkije.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 201138

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2023 - 05 April 2024

Spannend! Overwinteren in een appartement

25 November 2022 - 06 Maart 2023

Overwinteren in Spanje na corona tijdperk

06 November 2019 - 15 Maart 2020

We gaan weer overwinteren in Altea, Spanje

08 December 2018 - 05 Maart 2019

Overwinteren in Spanje 2018- 2019

26 December 2017 - 01 Mei 2018

Naar onze vertrouwde plekin Spanje

01 November 2015 - 23 April 2016

Een heel winterseizoen in Spanje

17 Januari 2015 - 28 Maart 2015

overwinteren in Spanje

30 Augustus 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis Turkije en Griekenland 2014

02 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Marokko Anders 2014

27 Januari 2013 - 27 April 2013

Rondreis door Marokko

01 September 2012 - 20 Oktober 2012

Als reisbegeleiders naar Griekenland en Turkije

04 April 2010 - 27 Juni 2010

Rondreis met de caravan door Marokko

27 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

reis naar Nabije Oosten

24 Augustus 2008 - 28 November 2008

Reis naar Italie, Tunesie en Libie

Landen bezocht: