Vanaf Parijs naar de Auvergne - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Vanaf Parijs naar de Auvergne - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Vanaf Parijs naar de Auvergne

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

25 Januari 2015 | Spanje, Altea la Vella

Zondag 18 januari:
Het heeft vannacht lekker gevroren, maar dat heeft ons niet gedeerd.
Lekker onder de wol, doodstil en een diepe slaap!
Ik ben aardig uitgerust, als om half acht de wekker gaat en het buiten al een beetje licht begint te worden. Ik zet met een zeker angst alle elektriek weer in werking, waarbij de kachel de meeste stroom vreet, namelijk 6 amp.
Na het ontbijt staat weer een ontspannen vertrek te wachten, maar dat valt reuze tegen.
Het pad waar we op gaan is erg smal en de caravan staat net iets te schuin, dus het is haast ondoenlijk, om of links, of rechts geschuur van struiken langs de wand van de caravan te vermijden. We vinden dit zonde, dus Joke hangt met verkleumde handen in de struiken, om ze wat naar achteren te duwen.
De “Ho John” en “Stop John” zijn niet van de lucht! Uiteindelijk komen Joke en ik tot elkaar en kunnen we zonder schade de camping verlaten.
We rijden op deze zondagochtend over de heerlijk rustige Franse wegen.
Naar ons gevoel rijden we toch wat de verkeerde kant op richting Paris.
Tijdens een helder ogenblik kom ik er achter, dat ik op mijn navigatie de tolwegen niet heb uitgeschakeld en dat we op weg zijn naar de dichts bij zijnde péage.
Ik schakel bij een stoplicht “tolweg vermijden” in. Hierdoor is onze navigatie “Truus” helemaal de weg kwijt. Ze stuurt ons voor straf tot bijna aan Parijs
en daarna blikt, dat we ongeveer 100 km voor de kat zijn viool zijn omgereden.
We hebben verder een zonnige en relaxte reis gehad en na weer ruim 500 km komen we aan bij de camping in de buurt van Clermont-Ferrand in de Auvergne.
De campingbaas is een Nederlander hetgeen de conversatie vergemakkelijkt.
Het is een mooie camping met een groot zwembad en schitterend warm sanitair.
Het is erg rustig. Er zijn ongeveer drie andere gasten en de plek en de paden zijn ruim. Aankomst en vertrek moet probleemloos kunnen verlopen. Er is ruimte genoeg voor mijn twee stekkers in de paal en we hebben een relaxte avond.
We gaan weer vroeg naar bed, om morgen gezond weer op te staan.

• 25 Januari 2015 - 18:59

Mary:

allo Joke en John, Zijn jullie alweer op pad! Samen of weer met een club al dacht ik dat jullie niet meer van deze reizen zouden maken. Geniet er van. Jullie gaan in ieder geval (hopelijk) de warmte tegemoet.
    Ik volg jullie weer. Liefs

• 25 Januari 2015 - 22:06

Jane Hamstra:

Hai John en Joke,

Nou dat klinkt goed al die luxe, leuk zeg, welke caravan is het?
    Waar gaat jullie reis naar toe? Voor nu alvast : voorzichtig en geniet van het nieuwe vakantiehuis op wielen.
    Goede reis. Ik verheug me op de verhalen.
    groetjes van Jane uit een ietwat grijs Nederland. Komt vast sneeuw hier!

• 26 Januari 2015 - 09:59

Carry:

Hai Joke en John,
    Zit er al weer helemaal in, heerlijk.
    Groet, Carry

• 26 Januari 2015 - 15:31

Joke:

Hallo Joke en John,
    Merci om al lezend jullie reisavonturen weer mee te beleven!
    BON VOYAGE!
    Gr. Joke

• 26 Januari 2015 - 16:56

Wim En Thea:

Hallo John en Joke leuk weer van jullie te horen en dat jullie ruim de tijd nemen voor de reis!!!

Heel veel plezier!,

• 27 Januari 2015 - 10:49

Bing:

Lieve Joke en beste John,
    Hartelijk dank voor jullie eerste reisindrukken o.a. mooie camping met groot (koud?) zwembad.
    Wij wensen jullie nogmaals een hele mooie vakantie !
    Dus SAMEN lekker genieten in jullie zeer LUXE caravan.
    Ook nog gefeliciteerd met jullie kleindochters Fleur en Simone: alweer 9 jaar die meiden !
    Wij blijven jullie volgen en groetjes van Willy en Bing.