De laatste week in Spanje - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu De laatste week in Spanje - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

De laatste week in Spanje

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

18 Maart 2015 | Spanje, Altea la Vella

( vr.13/3) Jos en Jolanda komen vandaag met het vliegtuig vanuit Nederland hier aan. We wachten op ze in de zon. Ze komen met vertraging aan en we lopen tegen het einde van de middag naar hotel Kaktus, om ze te ontmoeten. Het wordt een uitermate hartelijke begroeting. Jolanda en Jos zijn echter kapot van de drukke werkzaamheden en van hun deels nachtelijke reis. We drinken eerst een wijntje in het hotel en daar het buffet pas om half acht is geopend, gaan we de camping en de caravan laten zien en daar meteen een toastje eten.
Om half acht genieten we van een uitgebreid lopend visbuffet in het hotel en daarna van de kolere herrie van een band, die meent dansmuziek te spelen.
Het is al snel bedtijd voor ons allemaal, al is het maar om van de herrie verlost te zijn.
( za. 14/3) Kleinzoon Koen is vandaag 8 jaar geworden. We hebben hem als eerste gefeliciteerd. Het is al snel gaan stortregenen en blijven dus binnen met de kachel aan.
We gaan wel met de auto in l’Alfas del Pi een cadeautje ruilen, alwaar het water door de straat naar beneden spoelt.
In de middag gaat de zon schijnen en wachten we weer in de zon op Jolanda en Jos.
Na een glas champagne gaan Jos en ik op de boulevard een krant kopen en kunnen de dames in de zon blijven beppen.
We eten heerlijk bij de Chinees en we nemen bijtijds afscheid. Zo hebben we ieder nog een lange avond.
( zo. 15/3) De weersvoorspelling is voor de komende week niet goed. Er staat voor vandaag zware bewolking op het programma. Als ik wakker word, schijnt de zon en dat is een meevaller. Na het ontbijt gaan we naar het hotel van Jolanda en Jos. We drinken koffie op het terras voor het hotel met uitzicht op zee. Dit is genieten! Daarna gaan we naar de markt, waar Jolanda en Joke het meeste tijd voor nodig hebben, om alles te bekijken.
Jos en ik wachten geduldig in de zon achter een kop koffie.
We gaan in de middag maaltijdsalade eten bij Opera. Met name Jolanda heeft nog nooit zo een lekkere salade gegeten.
Met een goed gevulde maag rijden we in de auto naar het oude centrum van Altea. De winkels zijn in de eerste instantie gesloten, waardoor we snel op het centrale plein, met uitzicht op de omgeving, aankomen. De zon is echter achter de wolken en de wind is kil. We duiken snel de plaatselike patisserie in, om ons te bezondigen aan koffie met gebak.
De lucht wordt donkerder en dreigender. We gaan snel naar huis, waar het spoedig begint te regenen. Wie doet ons wat? Laat maar komen, wat er komt, ons kan binnen niets meer gebeuren.
( ma. 16/3) Het heeft de hele nacht, met tussenpozen, flink geregend. Ik kijk met angst en beven naar buiten. Ik verbaas me hevig, als ik de zon zie schijnen en ik denk: "Goed zo, jochie, blijf jij maar lekker schijnen".
We drinken weer eerst koffie voor het hotel in de zon en we rijden daarna met de auto naar Xalo, om inkopen te doen in de bodega.
De eerste bodega is van een wijnhuis, waarvan de wijn ons niet kan bekoren. We zijn hier dus snel klaar.
Ons "oude" wijnhuis voldoet beter aan onze verwachtingen en we gaan weg met wijn, nootjes, vijgen en gedroogde abrikozen.
We hebben al onze zinnen gezet, om in "La Solana" in Alcalali te gaan eten.
Het is echer maandag en waar we bang voor zijn, wordt bewaarheid. Het restaurant blijkt gesloten.
Gelukkig heb ik een paar weken geleden met de wandelclub in restaurant "Castellvi" gegeten en het is hier chique en lekker. Dit restaurant is wel open en we hebben hier heerlijk gegeten.
Jolanda blijkt problemen te hebben met het rijden over bergwegen, We zijn dus via dezelfde weg terug naar de camping gereden. Jolanda en Jos zijn naar hun hotel gegaan en wij hebben nog tot zes uur van de zon kunnen genieten.
( di. 17/3) We ontmoeten elkaar pas in de middag, om naar Benidorm te gaan. Het is prachtig zonnig weer, dus we lunchen bij de caravan in de zon en we gaan pas naar Benidorm. als het afkoelt.
Jolanda is vol ontzetting als ze vanaf de boulevard de opeengepakte wolkenkrabbers ziet. Het vliegt haar gewoon naar de strot. We zitten weer snel in de auto en we rijden naar Villajoyosa, om daar naar de gekelurde huisjes te kijken en te genieten van de "Valor" chocolade. We kunnen via een rol-baan vanaf de boulevard naar boven. Boven gaan we eerst in de "Valor" winkel koffie met chocolade lekkernijen drinken. Na dit genietn lopen we via het historisch "gekleurde" centrum naar beneden. Er is inmiddels een snijdende koude wind opgestoken en we stappen rillend de auto in.
We gaan bij thuiskomst kaarten in de suite van Jolanda en Jos.
Wij krijgen te drinken van Jolanda en Jos heeft sushi's gehaald.
Jolanda en ik winnen met klaverjassen, mijn avond is goed en ik kan met een gerust hart naar bed.
( wo. 18/3) vandaag wordt mijn broer Jos 57 jaar. we hebben feest en we gaan feestelijk eten bij "Sabor" een van de betere restaurants van Altea.
Het is vandaag winderig en fris, waardoor de zee tegen de kust beukt. We eten heerlijk en we trotseren de over de weg slaande golven. Joke en ik zijn weer vroeg thuis, om nog lekker te genieten van onze caravan.
( do. 19/3) Het us pas morgen zover, maar het wordt toch poetsen en inruimen. 's Avonds hebben we met Jolanda en Jos een afsluitend etentje.
Wij gaan vrijdag met weemoed rijden en we hopen he volgend jaar weer op deze mooie plek te kunnen genieten.
Of het er van komt, om op de terugreis nog iets te melden, weet ik niet. In elk geval iedereen bedankt voor de interesse in mijn heerlijk verblijf in Spanje.

  • 18 Maart 2015 - 22:13

    Jos En Jolanda:

    Lieve Joke en John,
    Bedankt voor de gezelligheid, de leuke plekken en toch ook de mooie locatie die jullie voor ons bedacht hebben. En dan over de leuke restaurantjes met hun heerlijke eten nog maar niet te spreken.
    Het is voor ons een openbaring geweest. De rust, de ruimte, de aardige mensen, het heerlijke eten op de terrassen en op de markten, de zon, de zee, de regen en zelfs de Lidl zijn hier geweldig.
    Wij komen hier zeker terug en zodra we in de gelegenheid zijn, graag voor een lange periode.
    Goede reis naar huis en tot morgen.
    Dikke knuffels van
    Jolanda en Jos

  • 18 Maart 2015 - 22:20

    Ruud En Elly :

    We hebben elke week genoten van je verslag, met name Ruud werd er jalours van.
    Een goede terugreis gewenst.

  • 19 Maart 2015 - 08:24

    Hetty Kortekaas:

    Joke en John,
    Een goede thuisreis gewenst en ik heb genoten van John zijn verhalen!
    Liefs Hetty

  • 19 Maart 2015 - 08:43

    Heidi Van Der Veer:

    Lieve Joke en John,
    We hebben genoten van jullie verhalen we krijgen ook zin vakantie. Het is leuk wij kennen dat gedeelte van Spanje Eric heeft daar 9 jaar gewoont en we zijn ook een aantal keren met de caravan daar geweest.Een goed terug reis gewenst.
    Groeten Gerrit en Heidi.

  • 19 Maart 2015 - 11:17

    Carry:

    Gezellig dat jullie weer terug keren naar het Haagje. Ook hier schijn de zon (soms)!
    Tot gauw op de club, Carry

  • 19 Maart 2015 - 11:36

    Inge En Rob:

    Hallo Joke en John,

    Inpakken en poetsen maar weer! Hopelijk treffen jullie er een beetje droog weer bij.
    Wij hebben de verhalen gevolgd en af en toe flink gelachen!
    Heel goede thuisreis gewenst en tot horens, groetjes, Rob en Inge.

  • 19 Maart 2015 - 17:17

    Jane Hamstra:

    Tjee, wat vliegt de tijd toch! Zullen de verhalen missen, hebben ervan genoten!
    Wensen jullie een goede veilige thuisreis!
    Dank en groetjes Ronald en Jane

  • 26 Maart 2015 - 11:53

    Eppie:

    hallo joke en john
    Genoten hebben we van je verhalen. we herkennen veel van je bijzondere belevingen en mankementen.
    we hopen jullie spoedig te ontmoeten in het zonnige haagje.
    gr eppie

  • 12 April 2015 - 11:46

    Christine Mennega:

    Hallo John,

    Ik heb een vraag ben jij leraar op de Boutensteijnschool in Rijswijk geweest?

    vriendelijke groet,
    Christine mennega

  • 12 April 2015 - 17:43

    John De Gier:

    Beste Christine,
    Ik kan een bevestigend antwoord geven op jouw vraag. Ik ben van 1980 tot 1985 hoofd van de Boutesteynschool geweest.
    Ik moet helaas wel melden, dat ik bij jouw naam niet meteen een helder beeld heb.

    Met vriendelijke groeten,

    John de Gier.

  • 25 Mei 2015 - 19:47

    Pauline Nekeman:

    Beste Joke en John,
    Mag ik via jullie in contact komen met jullie jongste (schoon)zus El?
    We waren als kind bevriend.
    Overigens erg genoten van jullie verhalen.

    Vriendelijke groetjes,

    Pauli

  • 26 Mei 2015 - 12:31

    John De Gier:

    Beste Pauli,
    Ik vermoed, dat je het over mijn schoonzus Elly Speijk hebt en niet over mijn zus Elly van der Arend.
    Elly Speijk woont in de "Van Diemenstraat 26b" in Den Haag. Haar telefoonnummer is: 070- 3468588/
    06-30974102

    Vriendelijke groeten,

    John de Gier.

  • 18 Juli 2015 - 16:58

    Erich:

    Ik heb eigenlijke een paar vragen over de reis naar Turkije.
    De camping in Goycegiz heb ik een jaar of 20 geleden ook op gestaan, maar dacht dat deze voorgoed gesloten was. net als die in Cirali. Kun je mij een keer apart mailen om wat dingen uit te wisselen?
    Wij zouden graag nog een keer in Turkije gaan kamperen en was benieuwd hoe met name deze campings te benaderen.

    Groeten,
    Erich

  • 28 Juli 2015 - 17:52

    John De Gier:

    Beste Erich,

    Ik heb jouw mail ontvangen, terwijl ik met de familie in een resort in Turkije zat, vandaar deze late reactie.
    Ik heb mijn dagboek geschreven als reisbegeleider van een groep reisgenoten met camper en caravan.
    de meeste campings, die wij in Turkije hebben bezocht zijn van redelijke kwaliteit. Helaas hebben de campings, waar jij aan refereert zwaar onvoldoende gescoord en mij voor grote problemen geplaatst, wegens onvoldoende sanitaire voorzieningen voor mijn reisgenoten.
    Je kunt tegenwoordig gemakkelijk de campings in Turkije downloaden van internet, maar als deze twee campings erbij staan, adviseer ik je, ze over te slaan.
    Hopelijk heb ik je wat verder geholpen.

    Met vriendelijke groeyt,

    John de Gier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

John en Joke

Joke en ik zin 4 augustus vertrokken om in Oostenrijk onze zoon Remy met zin gezin te ontmoeten. Daarna zijn we doorgereden richting Wenen. het weer is echter onbestendig, dus zijn we snel naar Boedapest gereden. We vertrekken op 30 augustus, als reisbegeleiders van Vagebond reizen, met een groep voor een rondreis van 50 dagen naar grienland en Turkije.

Actief sinds 01 Juli 2008
Verslag gelezen: 3471
Totaal aantal bezoekers 201116

Voorgaande reizen:

24 Oktober 2023 - 05 April 2024

Spannend! Overwinteren in een appartement

25 November 2022 - 06 Maart 2023

Overwinteren in Spanje na corona tijdperk

06 November 2019 - 15 Maart 2020

We gaan weer overwinteren in Altea, Spanje

08 December 2018 - 05 Maart 2019

Overwinteren in Spanje 2018- 2019

26 December 2017 - 01 Mei 2018

Naar onze vertrouwde plekin Spanje

01 November 2015 - 23 April 2016

Een heel winterseizoen in Spanje

17 Januari 2015 - 28 Maart 2015

overwinteren in Spanje

30 Augustus 2014 - 17 Oktober 2014

rondreis Turkije en Griekenland 2014

02 Februari 2014 - 24 Mei 2014

Marokko Anders 2014

27 Januari 2013 - 27 April 2013

Rondreis door Marokko

01 September 2012 - 20 Oktober 2012

Als reisbegeleiders naar Griekenland en Turkije

04 April 2010 - 27 Juni 2010

Rondreis met de caravan door Marokko

27 Augustus 2009 - 31 Oktober 2009

reis naar Nabije Oosten

24 Augustus 2008 - 28 November 2008

Reis naar Italie, Tunesie en Libie

Landen bezocht: