Onze eerste reisdag naar Parijs - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu Onze eerste reisdag naar Parijs - Reisverslag uit Altea la Vella, Spanje van John en Joke Gier - WaarBenJij.nu

Onze eerste reisdag naar Parijs

Door: John de Gier

Blijf op de hoogte en volg John en Joke

25 Januari 2015 | Spanje, Altea la Vella

Zaterdag 17 januari:
Het is echt geen tijd, als om 7.00 uur de wekker gaat en het buiten nog aardedonker is. Na enig besef: “Toch wel!”, want we vertrekken vandaag met onze nieuwe caravan naar Spanje.
Meteen borrelt er enige spanning op, want het wordt de eerste trip met onze nieuwe caravan.
Daarnaast ben ik nog nooit met zo’n zware en grote caravan op reis geweest. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
We hebben inmiddels een duidelijke taakverdeling, we rijden vrij snel naar de caravan stalling, waar de caravan al kant en klaar staat.
We treffen lekker zonnig weer en het rijden levert geen problemen op. De vrachtwagens staan in Frankrijk aan de kant, waardoor het lekker rustig is op de péage.
Zelfs in Parijs loopt alles gesmeerd en zo rijden we ongemerkt ruim 500 km.
We zijn om even na vijven op de camping en er is een ruime plek voorhanden.
Het pad er naartoe is wel vrij smal, maar met de moover krijgen we de caravan mooi op zijn plaats.
Nu zit de caravan vol elektrische snufjes, waar ik geen verstand van heb. Wel weet ik, dat de vorige eigenaar de gaskachel eruit heeft gesloopt en er een elektrische kachel/ airco voor in de plaats heeft geïnstalleerd.
Dit vreet stroom, maar er is een tweede stroomaansluiting gemaakt, kennelijk om het stroomverbruik te verdelen. Dit laatste is mijn interpretatie, dus van een volslagen leek op dit gebied. Ik gebruik ( illegaal) twee stroomaansluitingen en de kachel brandt, de lichten gaan aan en er slaan geen stoppen door op de camping.
We voelen ons op deze eerste avond de koning te rijk met zo veel ruimte en zulke luxe. Het bed blijkt een zaligheid en het is een tijd geleden, dat we zo lekker hebben geslapen. Wat zijn we rijk!!!!

• 25 Januari 2015 - 17:53

Jan Van Bergen :

Ben benieuwd wat voor caravan het is geworden?
    Mooie reis gewenst!

• 25 Januari 2015 - 18:25

Theo:

He John

jullie zijn weer op weg. Leuk man!
    en ga je nog langs komen op de heen of terugweg? Zou leuk zijn!
    Hou ons op de hoogte van de wetenswaardigheden over dakluikjes en lekkende kranen.

groeten Theo

• 25 Januari 2015 - 18:27

Hetty Kortekaas:

Heel veel vakantie plezier!!!

• 25 Januari 2015 - 20:41

Leni:

Heerlijk genieten Goede reis en heel veel plezier